دیگه چه خبر؟


یک کلاهبرداری 
زمینه‌ساز تحریم خبرنگار صداوسیما!

 خبر اول اینکه، بررسی‌های قضایی روشن کرد که یک کلاهبرداری تلفنی به همراه سوءاستفاده برخی سلبریتی‌ها زمینه تحریم آمنه‌سادات ذبیح‌پور خبرنگار صداوسیما را فراهم کرد. چندی پیش، برخی سلبریتی‌ها با انتشار تصویری از پیامک‌های تهدیدآمیز در شبکه‌های مجازی مدعی شدند که این پیامک‌ها از سوی آمنه سادات ذبیح‌پور خبرنگار صداوسیما به آنها ارسال شده است. به‌رغم تکذیب این ادعا و تأکید بر ساختگی بودن آن از سوی خبرنگار صداوسیما، اما موج سواری رسانه‌های ضدایرانی فارسی زبان در نهایت باعث شد که رابرت مالی، نماینده رئیس جمهور امریکا در امور ایران نیز وارد میدان شود. مالی با استناد به این جعلیات، ادعای کذب برخی سلبریتی‌های داخلی مبنی بر مورد تهدید واقع شدن از سوی این خبرنگار را تکرار و در نهایت آمنه سادات ذبیح‌پور از سوی دولت امریکا تحریم شد. اما بررسی‌های اطلاعاتی و قضایی، در نهایت مشخص کرد که عامل ارسال این پیامک‌های جعلی، یک فرد کلاهبردار بوده است. این فرد با ارسال پیامک به سلبریتی‌ها و بازیگران، قصد اخاذی از آنها را داشت که در این میان، مینا اکبری، مستندساز، بدون تحقیق و بررسی و دریافتن صحت و سقم ماجرا، تصویر این پیامک‌های اخاذی را ضمن اتهام زدن به ذبیح‌پور منتشر کرد. این مرد پس از بازداشت شدن از سوی عوامل امنیتی اظهار داشت که پس از انتشار تصاویر این پیامک‌ها، با سیلی از تماس‌ها، حتی تماس تصویری از سوی مسیح علی‌نژاد روبه‌رو شده است. انتشار بدون بررسی این پیامک‌ها به چرخه‌ای از ادعاهای رسانه‌های بیگانه علیه آمنه سادات ذبیح‌پور منتهی شد که در نهایت به تحریم او از سوی دولت امریکا منجر شده است.


بازدید دبیر ستاد حقوق بشر از زندان‌های تهران

 شنیدیم که،  دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه از زندان‌های تهران بازدید کرد و در جریان وضعیت بازداشت‌شدگان مرتبط با اغتشاشات اخیر قرار گرفت. به گزارش ایرنا، بازدید‌های کاظم غریب‌آبادی در سه روز متوالی انجام شد و طی آن، وی از زندان‌های اوین، تهران بزرگ، زندان زنان و بازداشتگاه‌های تحت نظارت سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور بازدید کرد. غریب‌آبادی در این بازدیدها با تعدادی از بازداشت‌شدگان به‌طور جداگانه گفت‌وگو کرد و در جریان آخرین وضعیت آنان قرار گرفت. همچنین قوه قضائیه در اقدامی دیگر برای رعایت حال خانواده‌های بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر، اعلام کرد یک سالن برای اسکان موقت خانواده بازداشتی‌های اخیر زیر پل اوین احداث می‌شود. بر‌اساس هماهنگی‌های انجام شده مسئولان قضایی استان با شهرداری تهران مقرر شد یک سالن ورزشی که فاصله کمی با دادسرای شهید مقدس و زندان اوین دارد برای حضور خانواده بازداشت شدگان تجهیز شود تا خانواده‌ها برای پیگیری امور زندانیان خود در این محل اسکان داده شوند.


پلمب طلافروشی علی دایی
 به‌دلیل همراهی با فراخوان ضدانقلاب 

 با خبر شدیم  که،  مغازه جواهر فروشی و رستوران علی دایی به دلیل همراهی با فراخوان ضدانقلاب در دعوت به برگزاری اعتصابات، به دستور مقام قضایی پلمب شد. گالری نور که متعلق به علی دایی است و در یکی از مجتمع‌های گرانقیمت و لاکچری شمال تهران قرار دارد، در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرده بود که روزهای 14 تا 16 آذر بسته خواهد بود. این روزها، تاریخ اعلامی از سوی جریان‌های ضدانقلاب و برانداز برای شکل‌دهی یک اعتصاب در بازار است. هرچند این فراخوان روز گذشته به دلیل همراهی نکردن کسبه با شکست سنگین روبه‌رو شد، برخورد قضایی با دانه درشت‌ها نیز صورت گرفت.
پلمب یک شهربازی در تهران به دلیل هنجارشکنی
شهربازی مجتمع الماس تهرانپارس به دلیل هنجارشکنی و بی‌حجابی کارکنان زن این مجتمع پلمب شد. روزهای گذشته تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد برخی کارکنان این شهربازی، از جمله فروشندگان بلیت، در یک هنجارشکنی آشکار، بدون هرگونه پوشش حجاب با مراجعه‌کنندگان مواجه می‌شوند. این اقدام ضدفرهنگی که همراستا با فراخوان‌های جریان‌های ضدانقلاب صورت گرفت، در نهایت منجر به تشکیل پرونده قضایی مالک این مجموعه در دادسرا شد.


احضار دو چهره مشهور به دادسرا

 خبر رسیده اینکه، شقایق دهقان و الناز شاکردوست، به دلیل هنجارشکنی و انتشار تصاویر بی‌حجاب از خود در شبکه‌های اجتماعی به دادسرای اوین احضار شدند. این احضار را می‌توان در راستای تلاش‌های دیگر دستگاه قضایی برای جلوگیری از قبح زدایی و تکرار رفتارهای منافی اخلاق و عفت عمومی از سوی این چهره‌ها عنوان کرد. در روزهای اخیر برخی بازیگران زن تئاتر و سینما، ضمن دنباله روی از خط‌‌دهی‌های ضدانقلاب خارج نشین، قصد عادی‌سازی رفتارهای خلاف اخلاق و عفت عمومی را داشتند که با واکنش دستگاه قضایی روبه‌رو شدند. هنگامه قاضیانی و کتایون ریاحی از جمله این چهره‌ها هستند که پس از احضار و چند روز بازداشت، به قید وثیقه آزاد شدند.


برزو ارجمند زیر بیرق جعلی

 دست آخر اینکه، تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که برزو ارجمند، بازیگر سابق سینمای ایران را درحال حمل پرچم شیر و خورشید در یک راهپیمایی ضد ایرانی در خارج از کشور نشان می‌دهد. احسان کرمی، مجری پناهنده شده به غرب هم همراه ارجمند در این تصویر دیده می‌شود. ارجمند و کرمی پیش از بروز اغتشاشات به کانادا رفتند که گویا آشوب‌های اخیر بهانه و فرصت خوبی برای کسب پناهندگی و زندگی آنان در خارج از کشور شده است. ارجمند به همراه کرمی که در شبکه بهایی منوتو برنامه اجرا کرد، تلاش کردند با اتخاذ مواضع ضدانقلابی، جای پایی در میان اپوزیسیون خارج نشین برای خود باز کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8071/5/635771/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها