اخبــــار


تحقق 102 درصدی درآمد مالیاتی در 8 ماه امسال

براساس آمار عملکرد سازمان امور مالیاتی، وصول درآمدهای مالیاتی در 8 ماه امسال با 310 هزار میلیارد تومان، بیش از 102.6 درصد محقق شد.
به گزارش فارس، درآمد مالیاتی دولت در 8 ماه امسال بیش از 310 هزار و 969 میلیارد تومان محقق شده است که این رقم نسبت به 8 دوازدهم تکلیف قانون بودجه 1401 که رقم 302.6 هزار میلیارد تومان می‌شود، نشانگر تحقق 102.6 درصدی درآمدهای مالیاتی است. براساس آنچه سازمان امور مالیاتی اعلام کرده، در 8 ماه اول امسال 310 هزار و 969 میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی امسال محقق شده است.
با توجه به داده‌های سازمان امور مالیاتی کشور از کل مالیات وصولی امسال، 194 هزار میلیارد تومان مالیات‌های مستقیم، 116 هزار میلیارد تومان مالیات بر کالا و خدمات، 127 هزار میلیارد تومان مالیات اشخاص حقوقی، 55.4 هزار میلیارد تومان مالیات بر درآمد و 11.4 هزار میلیارد تومان مالیات بر ثروت محقق و وصول شده است.
یکی از سیاست‌های دولت اجتناب از درآمدهای نفتی و اتکا به درآمدهای مالیاتی است و دولت تلاش می‌کند بدون افزایش نرخ‌های مالیاتی و فشار به پایه‌های موجود مالیات‌دهنده، با شناسایی پایه‌های جدید مالیاتی نسبت به افزایش درآمدهای مالیاتی خود اقدام کند. در این زمینه لایحه مالیات بر مجموع درآمد بزودی از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود. 

بخشودگی کامل جرایم شخص ثالث تمام وسایل نقلیه

وزیر اقتصاد با بخشودگی کامل جرایم شخص ثالث تمام وسایل نقلیه تا پایان آذرماه موافقت کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی با بخشودگی کامل جرایم شخص ثالث تمام وسایل نقلیه تا پایان آذرماه موافقت کرد.
 وزیر اقتصاد در ادامه با اعلام اینکه همه جرایم بیمه شخص ثالث بخشیده شده است، بیان کرد: دیروز با پیشنهاد رئیس کل بیمه مرکزی برای بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث موافقت شد و این امکان به صاحبان همه وسایل نقلیه موتوری برای استفاده از این بخشودگی تا پایان آذرماه داده شد.
وی همچنین گفت: طبق ماده ۲۴ قانون بیمه شخص ثالث، اساساً این قانون یک بیمه اجباری برای تمام وسایل نقلیه است که اگر صاحبان وسایل نقلیه وسیله خود را مدتی بیمه نکنند، مشمول جریمه می‌شوند و بخشودگی این جریمه‌ها سبب ترغیب صاحبان وسایل نقلیه می‌شود که به بهانه جریمه‌ها بیمه وسایل خود را به تأخیر نیندازند.
خاندوزی همچنین اعلام کرد که با بخشودگی تمام جریمه‌های وسایل نقلیه موتوری در گذشته نیز موافقت شده است، بنابراین صاحبان وسایل نقلیه دو هفته فرصت دارند از این بخشودگی استفاده کنند. این بخشودگی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی همزمان با روز ملی بیمه صورت گرفت. 

احتمال بخشودگی صد درصدی جرایم مالیاتی قانون پایانه‌های فروشگاهی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ششمین جلسه کارگروه راهبری سامانه مؤدیان بر صیانت از حقوق مؤدیان دراجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان تأکید کرد.
به گزارش تسنیم، داوود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ششمین جلسه کارگروه راهبری سامانه مؤدیان که در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان برگزار شد، گفت: گاهی ممکن است قوانین مصوب در مراحل اجرایی با موانعی روبه‌رو شوند که اگر تدابیری برای حل آنها اتخاذ نشود مشکلات متعددی برای مردم و مجریان به همراه خواهد داشت.
معاون وزیر اقتصاد با تأکید بر ضرورت صیانت از حقوق مؤدیان در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، افزود: لایحه اصلاح این قانون را به مجلس محترم شورای اسلامی ارائه دادیم تا مجوز اجرای مرحله‌ای قانون پایانه‌های فروشگاهی را با رویکرد حفظ حقوق مؤدیان اخذ کنیم.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به جرایم پیش‌بینی شده طبق قانون پایانه‌های فروشگاهی درخصوص عدم صدور صورتحساب الکترونیکی توسط مؤدیان، اظهارداشت: درصدد آن هستیم که امکان بخشودگی صددرصدی جرایم مالیاتی با تشخیص سازمان امور مالیاتی کشور را فراهم کنیم تا مؤدیان محترم در مراحل ابتدایی اجرای این قانون متضرر نشوند.
وی ادامه داد: از دیگر مواردی که در اصلاحیه این قانون لحاظ شده است موضوع محدود شدن اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به مشمولان فعلی و جداسازی اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان از قانون مالیات بر ارزش افزوده است.
منظور همچنین با اشاره به موضوعات مطرح شده در ششمین جلسه کارگروه سامانه مؤدیان، تأکیدکرد: با توجه به ثبت صورتحساب الکترونیکی در سامانه مؤدیان به نام خریدار، تمهیدات لازم به گونه‌ای اتخاذ شود که خریداران در اسرع وقت نسبت به ثبت صورتحساب در کارپوشه خود مطلع شوند. 

صندوق بین‌المللی پول:
کشورهای خلیج فارس از جنگ اوکراین سود بردند

معاون بخش خاورمیانه در صندوق بین‌المللی پول گفت: کشورهای عربی خلیج فارس از پیامدهای جنگ روسیه و اوکراین به‌دلیل افزایش شدید قیمت نفت خام سود برده‌اند.
به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین، الزین زیدان افزود که کشورهای خلیج فارس روابط تجاری و مالی با منطقه درگیری ندارند و درصد واردات مواد غذایی آنها از روسیه و اوکراین اندک و تنها 2 درصد است.
زیدان توضیح داد که صندوق بین‌المللی پول تحلیلی در مورد تأثیر سیاست‌های انقباض پولی بر اقتصادهای خلیج‌فارس انجام داده است که نشان می‌دهد در صورت افزایش نرخ‌های بهره احتمالاً تأثیر مثبت داشته باشد. وی تصریح کرد: افزایش قیمت نفت باعث افزایش نقدینگی در اقتصادهای خلیج فارس، حمایت از سیستم‌های بانکی و بهبود اعتبار و مصرف در بازارها می‌شود که این امر باعث افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران در منطقه می‌شود.
کریستالینا جورجیوا، مدیرکل صندوق بین‌المللی پول، در نشست مطبوعاتی اعلام کرد که اقتصاد کشورهای خلیج فارس در سال‌جاری 6.5 درصد رشد داشته باشند. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود برای رشد اقتصاد جهانی برای سال 2022 را با کاهش 1.2 درصدی از از 4.4 درصد به 3.2 درصد رساند. 
انتصاب رئیس هیأت عالی نظارت سازمان حسابرسی
وزیر امور اقتصادی و دارایی طی احکام جداگانه‌ای رئیس و عضو هیأت عالی نظارت سازمان حسابرسی را منصوب کرد. به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی سیداحسان خاندوزی طی این احکام، «سید اکبر موسوی داور» و «سید مهدی رمضانی» را به ترتیب به‌عنوان رئیس و عضو هیأت عالی نظارت سازمان حسابرسی به مدت دو سال منصوب کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8071/8/635779/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها