اخبار


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای:
دیپلماسی مهارت اجرایی می‌شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در نشست با سفیر کره جنوبی، احیای دیپلماسی مهارت را ضرورت انکارناپذیر توسعه مهارت‌آموزی منابع انسانی در مسیر شکوفایی اقتصادی عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، غلامحسین حسینی‌نیا، با بیان اینکه در آستانه 60 سالگی آغاز روابط دیپلماتیک بین ایران و کره جنوبی هستیم، اظهار داشت: روابط فرهنگی ایران با کره جنوبی به چندین قرن پیش برمی‌گردد و این رابطه دیرینه، یک میراث ارزشمند برای هر دو کشور است.
وی با اشاره به پروژه‌های موفق بین دو کشور از طریق مؤسسه کوئیکا، افزود: این دو کشور می‌توانند مکمل خوبی از ‌لحاظ آموزشی، اقتصادی و... برای هم باشند و گسترش دیپلماسی مهارت، جایگاه مطمئن‌تری را در نظمِ درحال گردشِ بین‌المللی و شکوفایی اقتصادی به هر دو می‌بخشد.
معاون وزیر کار از آغاز اجرای پروژه تجهیز و به‌روزرسانی مرکز ملی تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای، با همکاری مؤسسه کوئیکا خبر داد و گفت: سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور ایران، دارای ظرفیت‌های آموزشی فراوان در سطح منطقه خاورمیانه و آسیا است و آموزش مهارتی خود را به سایر کشورها مانند هند، افغانستان، مصر، عراق و... ارائه می‌دهد.
وی آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را در هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل نظیر تقویت توانمندسازی نیروی انسانی، تقویت توانمندی‌های فناوری، بهره‌برداری از تجارب موفق مهارتی، تبادل تجربیات مربیان و کارشناسان، تدوین استانداردهای آموزشی، تولید محتوای آموزشی در ارتباط با مشاغل جدید و... اعلام کرد.
حسینی‌نیا، کشور ایران را دارای منابع و پتانسیل‌های بسیار غنی و ارزشمند برشمرد و اذعان داشت: کشور ما دارای عوامل مختلفی مانند منابع طبیعی و ذخایر نفت و معدنی، زیرساخت فیزیکی، منابع انسانی و نیروی کار، بهبود فناوری و... است که در رشد اقتصادی، بسیار تأثیرگذارند ولیکن با گسترش مهارت‌آموزی و وجود این منابع غنی به رشد اقتصادی بیش از پیش دست می‌یابیم. وی به افتخارآفرینی نخبگان مهارتی در مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۲ اشاره کرد و بیان داشت: کره جنوبی در این دوره از مسابقات، میزبان بسیار خوبی بوده است و تیم نخبگان مهارتی کشور ایران، تاکنون موفق به کسب یک مدال طلا، پس از ۴۷ سال و ۳ مدال برنز و ۷ مدالیون شده است.
سفیر جمهوری کره جنوبی در ایران در ادامه  این نشست با بیان اینکه ایران دارای منابع غنی می‌باشد، تصریح کرد: کره‌جنوبی به اندازه ایران دارای منابع طبیعی نیست اما با وجود شرایط سخت طی ۵۰ سال گذشته توانستیم پیشرفت کنیم و یکی از دلایل مهم در این توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه منابع انسانی بوده است.
یون کانگ هیان خاطرنشان ساخت: در کشور ما به آموزش‌های مهارتی بسیار اهمیت می‌دهیم و مهارت‌ها را به سایر کشور صادر می‌کنیم. وی بیان داشت: کشور ایران با وجود تحریم‌های سنگین، پیشرفت‌های بسیاری بخصوص در حوزه صنعت داشته است و تلاش کشور کره جنوبی در این است که همراه با منابع غنی ایران و توسعه مهارت آموزی به پیشرفت‌های بیشتری دست یابد.
سفیر جمهوری کره جنوبی با تقدیر از شکیبایی کشور ایران در تأخیر غیرقابل پیش‌بینی اجرای پروژه‌ها به دلیل وجود کرونا، گفت: کشور کره جنوبی برای پیشرفت پروژه، تعاملاتی با سازمان بین‌المللی یونسکو داشته است و طبق برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی و بررسی پروژه به نتیجه رسیده‌ایم که پروژه تجهیز و به روزرسانی مرکز ملی تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای در سال آینده راه‌اندازی شود.
در ادامه باجولوند رئیس مرکز ملی تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای با اشاره به اجرای موفق پروژه مرکز تخصصی فناوری خودرو ۹ دی، افزود: با توجه به پیشرفت تکنولوژی در دنیا و زمانبر بودن اجرای این پروژه نیازمند بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و دیجیتال در اجرای این پروژه هستیم و تیم کارشناسی مؤسسه کوئیکا هم اعمال این تغییرات را در اجرای پروژه پذیرفته است.

 
مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد:
۸۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد بیمه تأمین اجتماعی هستند

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با اشاره به پوشش بیمه برای همه مددجویان تحت حمایت، گفت: حدود ۸۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد بیمه شده در سازمان تأمین اجتماعی داریم و دیگر مددجویان ما نیز از خدمت سازمان بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند.
به گزارش کمیته امداد، مجتبی احمدلو با تشریح آخرین وضعیت بیمه مددجویان تحت حمایت، افزود: هیچ مددجویی نداریم که از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند نباشد و تمامی خانواده‌ها تحت پوشش خدمات درمانی و بهداشتی قرار دارند.
مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با اشاره به هزینه‌های کمک درمان مددجویان، خاطرنشان کرد: این هزینه‌ها می‌تواند به خرید سمعک، واکر، عینک، ویلچر و هزینه‌های بصری و... اختصاص یابد.
احمدلو ادامه داد: کمیته امداد همچنین خدماتی مانند خرید یا تعویض سوند، پانسمان زخم بستر و هزینه‌های نگهداری در منزل به بیماران ارائه می‌دهد، به‌طوری‌که ما امروز با هیچ بیمه تکمیلی قرارداد نداریم، اما تمام این هزینه‌ها را پرداخت می‌کنیم.
وی اضافه کرد: رویکرد دولت توجه به امر بهداشت و درمان مددجویان و محرومان جامعه است، به طوری که توانستیم برای اولین‌بار، فرانشیز خدمات بیماران تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی که با نظام ارجاع (پزشک خانواده) به مراکز دولتی مراجعه می‌کنند را رایگان کنیم. در فرانشیز مراجعات سرپایی سهم بیمار را از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش دادیم. قرار است این مبلغ را سازمان بیمه سلامت پرداخت کند و بخشی دیگر از آن از محل یارانه تحول سلامت پرداخت شود. ما به دنبال این هستیم که هزینه‌های پرداختی بیمار به کمترین میزان برسد و به لطف خدا در شورای عالی بیمه توانستیم موافقت آن را بگیریم و دولت نیز ابلاغ این مصوبه را به امسال ارجاع داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8071/13/635804/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها