2هزار و 500 فوک مرده در سواحل خزر روسیه کشف شد


زائور گاپیزوف، رئیس مرکز حفاظت از محیط زیست خزر از کشف جسد حدود 2500 فوک در سواحل دریای خزر در جنوب روسیه خبر داد. احتمال می‌رود این فوک‌ها که لاشه آنها روز یکشنبه کشف شد چند هفته پیش مرده‌ باشند. به گفته مقامات این کشور هیچ نشانه‌ای از کشته شدن یا گرفتار شدن آنها در تورهای ماهیگیری وجود ندارد. کارشناسان آژانس شیلات فدرال و دادستان‌ها، خط ساحلی را بازرسی کردند و داده‌هایی را برای تحقیقات آزمایشگاهی جمع‌آوری کردند که بلافاصله هیچ آلاینده‌ای را شناسایی نکردند. مقامات استان داغستان روسیه گفته‌اند که مشخص نیست چرا این کشتار جمعی اتفاق افتاده است اما احتمالاً به دلایل طبیعی رخ داده است.
چندین حادثه قبلی مرگ و میر دسته جمعی فوک به دلایل طبیعی نسبت داده شده است. قزاقستان که دارای خط ساحلی طولانی در دریای خزر است، در سال‌جاری حداقل سه مورد از این قبیل را گزارش کرده است. چندی پیش در تازه‌ترین اتفاق لاشه 130 فوک خزری در ساحل این کشور کشف شد.
شکار، آلودگی صنعتی، مانورهای نظامی و کمبود ماهی کیلکا خزر که غذای اصلی فوک خزری است، از دلایلی اصلی شرایط مرگ‌های رو به انقراض تنها پستاندار خزر اعلام می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8071/17/635816/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها