انتخاب رئیس فدراسیون اسکواش به 15 روز بعد موکول شد

کاندیدای تأیید نشده، مجمع را از رسمیت انداخت!


مهری رنجبر/مجمع انتخابات ریاست فدراسیون اسکواش با عجیب‌ترین اتفاق لغو و به 15 روز دیگر موکول شد. 49 نفر از 54 عضو مجمع فدراسیون اسکواش صبح دیروز در آکادمی ملی المپیک جمع شدند تا بعد از 52 روز اداره فدراسیون با سرپرست، رئیس جدید را برای چهار سال آینده انتخاب کنند. همه چیز طبق روال بود، اعضای مجمع وارد شدند، سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و نماینده کمیته ملی المپیک، محمدرضا پولادگر معاونت وزیر ورزش و آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی هم حاضر بودند. امیر عزیزی‌پور دبیر سابق فدراسیون، بابک فقیر نایب رئیس سابق و پیروز هاشمی ارس سه کاندیدای ریاست هم با I.D کارت هولوگرام‌دار حراست در سالن حاضر شدند تا اعضای مجمع رئیس جدید را برای چهار سال آینده از بین آنها انتخاب کنند.
همه چیز طبق روال پیش رفت تا اینکه درمجمع انصراف امیر عزیزی‌پور یکی از کاندیداهای ریاست اعلام شد و حرف برسر انتخابات با حضور بابک فقیر و پیروز هاشمی ارس بود که عزیزی‌پور با تعجب گفت: «از این موضوع خبر ندارم.»
محمد پولادگر معاون وزیر ورزش به این اتفاق واکنش نشان داد: «جواب تأیید صلاحیت شما نیامده و انتخابات با حضور دو کاندیدا برگزار می‌شود.» عزیزی‌پور هم بعد از صحبت‌های پولادگر عزم ترک سالن را کرد و قبل از آن این طور جواب داد: «جامعه اسکواش فهیم است. من آبرو جمع کردم، اما آبرویم نمی‌ریزد. من مجمع را ترک می‌کنم و اعضای مجمع تصمیم‌گیری کنند.»وقتی او مجمع را ترک کرد، با بیرون رفتن تعدادی از اعضای مجمع، تعداد اعضا از 49 نفر به زیر 30 نفر رسید و مجمع انتخاباتی از رسمیت افتاد و مجمع خود به خود لغو و به 15 روز آینده موکول شد.
امیر عزیزی‌پور به گفته خودش از داستان عدم تأیید صلاحیتش شوکه شده. او به خبرنگار «ایران» گفت: «خودم هنوز از این مسأله شوکه هستم. وقتی I.D کارت صادر می‌شود با هولوگرام حراست، یعنی صلاحیت کاندیدا تأیید شده است. مجمع با حضور رئیس و دبیر شروع شد و حتی اسم مرا هم در مجمع به عنوان کاندیدا اعلام کردند و ناظران رأی‌گیری هم انتخاب شدند، بعد گفتند عزیزی‌پور انصراف داده است.»
کاندیدای ریاست فدراسیون اسکواش از هیچ چیزی خبری نداشت: «اگر شما از قضیه خبر دارید من هم دارم. من هنوز شوکه‌ام.اما من قضیه تأیید صلاحیتم را پیگیری می‌کنم، چرا که پیگیری حق شهروندی است. البته حالا شرایطی پیش آمده که نمی‌دانم باید چه کار کنم.»محمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره اینکه قبل از مجمع، فدراسیون اسکواش عزیزی پور را به عنوان کاندیدایی که تأیید صلاحیت شده، معرفی کرده گفت: «مسئولیت تأیید صلاحیت‌ها با من نیست و من جوابگو نیستم، بخشی از آن با ماست و تأیید صلاحیت مدیریتی انجام شده است. احراز صلاحیت‌ها به عهده ما نیست و نهادها خودشان پاسخگو هستند و دیروز هم آمدیم که انتخابات را برگزار کنیم ولی تعدادی از اعضای مجمع، مجمع را ترک کردند و مجمع از اکثریت افتاد و طبق اساسنامه ما با یک تنفس 15 روزه دوباره مجمع را برگزار می‌کنیم.»
او تأیید کرد تا به حال چنین چیزی را تجربه نکرده: «ما بیشتر در مجامع فدراسیون خودمان حضور داشتیم، باید عدم تأیید صلاحیت را زودتر اعلام می‌کردند، حتماً پاسخگو خواهند بود، شاید موردی پیش آمده که لحظه آخر چنین تصمیمی گرفتند، به من گفتند که پاسخ استعلام 2 نفر نیامده است و امیدواریم تا 15 روز دیگر این مشکل هم برطرف شود.»پولادگر ترک سالن توسط اعضای مجمع را غیر اخلاقی دانست: «به صورت قانونی بابت اتفاقی که در مجمع دیروز رخ داد برخورد نمی‌کنیم‌، اما حرکت اعضا از نظر اخلاقی درست نبود.»


بازتاب
دبیر مجمع: رابط حراست گفت عزیزی‌پور حق شرکت در انتخابات را ندارد
​​​​​​​مجید جلیلی قاضی‌زاده دبیر مجمع فدراسیون اسکواش قضیه رد صلاحیت عزیزی‌پور را این‌طور توضیح داد: «هر سه کاندیدای اسکواش برای انتخابات را وزارت ورزش تأیید صلاحیت کرده بود، طبق اساسنامه دعوتنامه‌ها را به اعضای مجمع برای معرفی ۳ کاندیدا فرستادیم و مشکلی برای برگزاری انتخابات وجود نداشت.بعد از اینکه مجمع رسماً شروع شد، رابط حراست وزارت ورزش با من تماس گرفت و گفت، صلاحیت امیر عزیزی‌پور برای انتخابات تأیید نشده و حق شرکت در انتخابات را ندارد، این در حالی بود که طبق مقررات  I.Dکارت برای او صادر و برنامه انتخاباتی‌اش بین اعضای مجمع توزیع شده بود. بنابراین با اجازه‌ای که از رئیس مجمع گرفتم با احترام به قوانین این موضوع را در مجمع مطرح کردم. تلاش ما برگزاری مجمع انتخابات بود اما وقتی نفرات زیادی مجمع را ترک کردند چون از حد نصاب کمتر بود، مجمع از حد نصاب افتاد و به ۱۵ روز دیگر موکول شد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8071/21/635845/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها