سخنگوی قوه قضائیه در واکنش به بولتن‌های منتشر شده در یک خبرگزاری داخلی خبر داد

بولتن‌ها به مجموعه سپاه ارتباطی ندارد


سخنگوی قوه قضائیه خبر داد در پی  دستور رئیس قوه قضائیه بعد از پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ولز در جام جهانی قطر، ۱۲۰۰ نفر از بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر آزاد شده‌اند. به گزارش ایسنا، مسعود ستایشی در نشست خبری امروز افزود: «اتهام این افراد فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور بود اما به دلیل مطالب ابراز شده و تدابیر اتخاذ شده منجر به صدور قرار وثیقه شد و با نگرش رأفت اسلامی و ایجاد روحیه همدلی آزاد شدند. نظارت قضایی خاص برای افراد احضار شده و آنان که احضار شدند و مراجعه نکردند در نظر گرفته شده است.»
وی در پاسخ به سؤالی درباره بولتن‌های منتشر شده از سوی یکی از خبرگزاری‌های داخلی گفت: «ما متأسفیم که این اتفاق برای خبرگزاری وزین فارس رخ داد. چیزی که بتوان بولتن‌های منتشر شده در فضای مجازی را ارتباط داد یا ارتباطش با خبرگزاری و ساختار و سازمان خبرگزاری فارس مشخص باشد، دریافت نشده است. ما چیزی که مربوط به خبرگزاری فارس و مجموعه ارزشی سپاه پاسداران باشد را دریافت نکردیم. یکی از افراد شاخص این خبرگزاری اخبار را بدون صحت‌سنجی جمع‌آوری کرده‌ و همین موارد مورد تعرض واقع شده است. فردی در این زمینه مرتکب این اقدام و عمل شده و به موجب قرار صادره در بازداشت است. تحقیقات از این فرد ادامه دارد و بولتن‌ها به مجموعه سپاه پاسداران ارتباطی ندارد.»
ستایشی در واکنش به سؤالی درباره اتباع خارجی بازداشت شده در ناآرامی‌های اخیر گفت: « چند نفر از اتباع در اغتشاشات اخیر دستگیر شدند که اتهامشان اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی بوده و برخی از آنها با قرارهای نهایی لازم در مرحله دادسرا آزاد شدند و پرونده برخی شان جریان دارد.»
وی در پاسخ به سؤالی درباره پرونده شهید عجمیان با بیان اینکه «برای ۱۶ نفر از متهمان قرار جلب دادرسی صادر شد»، تأکید کرد: «۹ آذرماه، کمتر از یک ماه پس از شهادت شهید عجمیان، جلسات دادگاه برای ۱۳ نفر از متهمان تشکیل شد. برای ۳ نفر دیگر از متهمان که زیر ۱۸ سال بودند نیز دادگاه اطفال تشکیل شد. پنج نفر از متهمان که اقدامات مؤثر از قبیل ضربه به شهید با چاقو و ضربه  او با مشت و لگد روی آسفالت را داشتند که به شهادت سید روح‌الله عجمیان منجر شد، به اتهام افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت و اتهام حمله به مأموران، فراجا و برهم زدن نظم به اعدام محکوم شدند. ۱۱ متهم دیگر از جمله ۳ متهم زیر ۱۸ سال با توجه به نقش و میزان تأثیر اقدامات آنها در شهادت شهید عجمیان به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شدند. احکام غیرقطعی است و در صورت اعتراض قابلیت فرجام خواهی در دیوان عالی را دارد.»
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره پرونده شهید فخری‌زاده هم گفت: «این پرونده ۱۵ متهم دارد و ۹ نفر از متهمان پرونده شهید فخری‌زاده، به اتهام مشارکت در افساد فی الارض از طریق ترور دانشمند هسته‌ای و مشارکت در همکاری‌های اطلاعاتی و جاسوسی متهم هستند و پرونده در دادگاه انقلاب است.»
ستایشی در خصوص پرونده‌های مربوط به محاربه در وقایع اخیر گفت: «در اغتشاشات اخیر تا این لحظه ۷ نفر در رابطه با حکم محاربه و افساد فی‌الارض محکومیت بدوی دریافت کردند. اگر این افراد به رأی اعتراض داشته باشند، حسب مورد قابلیت فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور دارند. برخی از پرونده‌ها هم فرجام‌خواهی شده است.»

به دنبال  بررسی‌راهکارهای 
عفاف  و حجاب هستیم
سخنگوی قوه قضاییه در بخشی از نشست خبری امروز خود درباره موضوع حجاب هم گفت: «بحث حجاب، بحث یک قوه نیست و فراقوه‌ای است. در موضوع حجاب باید سه قوه بحث کنند و کارشناسانه تصمیم گیرند. در سه قوه جلسات برقرار است و کارشناسان قوه قضائیه هم در این کارگروه‌ها و در حال بررسی حجاب و عفاف هستند و از دادستان کل هم راهکارهایی به مبادی ذیربط داده شده است. موضوع حجاب فرهنگی است. بحث حجاب دارای پیشینه است و ما معتقدیم همه باید از ارزش‌های خودمان صیانت کنیم و نسبت به این ارزش‌ها حساسیت به خرج دهیم. ما به دنبال بررسی راهکارهای عفاف و حجاب هستیم.»




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8071/2/635889/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها