اخبار


رانندگی پوتین روی پل بمب‌گذاری شده
«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه برای نخستین باز از زمان بمب‌گذاری در پل کریمه از این پل راهبردی بازدید و با خودرو طول این پل را رانندگی کرد. «مارات خوسنولین»، معاون نخست‌وزیر روسیه نیز پوتین را حین رانندگی با یک خودروی مرسدس بنز روی پل کرچ که تصاویر آن از تلویزیون روسیه پخش شد، همراهی کرد. پوتین روی بخش‌هایی از بزرگترین پل اروپا پیاده روی و از قسمت‌هایی که هنوز آثار سوختگی ناشی از آن بمبگذاری روی آنها مشهود بود، بازدید کرد. حدود دو ماه پیش در روز هشتم اکتبر (16 مهر) مصادف با هفتادمین سالگرد تولد پوتین، یک کامیون بمب‌گذاری شده روی پل کرچ منفجر و سبب احتراق مخازن سوخت متعلق به یک قطار واقع در بخش ریلی این پل شد. این انفجار بخشی از قسمت خودرویی این پل را تخریب و رفت‌و‌آمد خودروها روی یکی از دو لاین خودرویی پل را متوقف کرد.
پایان ممنوعیت اینترنت در هواپیماها
مسافران هواپیماها در داخل اتحادیه اروپا بزودی امکان استفاده از تلفن‌های همراه خود را بدون اینکه مجبور باشند آنها را در «حالت پرواز» قرار دهند، خواهند داشت. کمیسیون اروپا تصمیم گرفته است به شرکت‌های هواپیمایی اجازه دهد به مسافران امکان استفاده از خدمات نسل پنجم شبکه تلفن همراه و داده‌های موبایلی را بدهند. به این ترتیب مسافران در عمل خواهند توانست در طول سفر هوایی خود مکالمات تلفنی انجام دهند، پیامک بفرستند و تصاویر ویدیویی را از طریق تماس اینترنتی تماشا کنند.
کشف 3پاکت پستی حاوی «چشم خونین حیوانات»!
چند روز پس از انفجار یک بمب پستی در سفارت اوکراین در اسپانیا، یک منبع پلیس اعلام کرد که روز دوشنبه 3نامه دیگر حاوی «چشم حیوانات» به نمایندگی‌های دیپلماتیک اوکراین در این کشور ارسال شده است. به گزارش یورو نیوز، این منبع گفت که سرویس‌های امنیتی اداره پست، صبح امروز 3نامه مشکوک به نشانی سفارت اوکراین در مادرید و کنسولگری این کشور در بارسلونا و مالاگا را شناسایی و رهگیری کردند. وی تأکید کرد که این پاکت‌ها حاوی «مواد منفجره» نبودند بلکه حاوی «چشم حیوانات» بودند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی اوکراین روز جمعه اعلام کرده بود که به چندین نمایندگی اوکراین در اروپا پاکت‌های «خونین» حاوی چشم حیوانات ارسال شده بود. همچنین روز چهارشنبه یک بمب پستی در دست یکی از کارکنان سفارت اوکراین در مادرید منفجر و باعث جراحت آن فرد شد. مقامات اسپانیا در پی انفجار این نامه، از رهگیری نامه‌های مشابه دیگری بویژه به نخست‌وزیر اسپانیا و وزیر دفاع دولت و همچنین سفارت ایالات متحده و یک شرکت تسلیحاتی خبر دادند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8071/3/635892/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها