ژاپن از کرواسی و کره جنوبی از برزیل شکست خورد

حذف تیم‌های آسیایی

در پایان بازی برزیل و کره جنوبی، برزیلی‌ها تصویری از پله را با خود به میدان آوردند تا از این طریق با اسطوره فوتبال جهان که این روزها در بستر بیماری به سر می‌برد ابراز همراهی کنند

شب سوم مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با شکست تیم‌های آسیایی و آتش‌بازی برزیل همراه بود.
در چهارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر، ابتدا دو تیم ژاپن و کرواسی به مصاف یکدیگر رفتند. در این دیدار تماشایی، نماینده آسیا مانند دیگر بازی‌هایش در این رقابت‌ها نمایش شجاعانه‌ای از خود بر جای گذاشت و با ارائه یک بازی تهاجمی موفق شد در دقیقه ۴۳ روی ضربه زیبای مائدا به گل نخست این مسابقه دست یابد. در نیمه دوم کروات‌ها با تاکتیک جدیدی به میدان آمدند و با حملات مختلف موفق شدند حریف آسیایی خود را تحت فشار قرار دهند. حملات شاگردان زلاتکو دالیچ در نهایت در دقیقه ۵۵ جواب داد و ایوان پریسیچ روی سانتر دژان لوورن توانست با یک ضربه سر دیدنی بازی را به تساوی بکشاند. 
هرچند در ادامه بازی هر دو تیم موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند اما در نهایت تا پایان ۹۰ دقیقه هیچ توپ دیگری از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا این مسابقه به نخستین بازی جام جهانی ۲۰۲۲ تبدیل شود که به وقت اضافه می‌رود. در دو وقت اضافه ۱۵ دقیقه‌ای هم با وجود فرصت‌هایی که روی هر دو دروازه پیش آمد در نهایت مسابقه با همان نتیجه ۱-۱ به پایان رسید. در ضربات پنالتی اما مسابقه فقط یک ستاره داشت و نام آن دومینیک لیواکوویچ بود. گلر کرواسی موفق شد با مهار ۳ ضربه از ۴ پنالتی ژاپنی‌ها ستاره بی‌چون و چرای این مسابقه لقب گیرد. لیواکوویچ با درخشش خود باعث شد تا ژاپنی‌ها پیش از زدن ضربه پنجم خود، بازی را به حریف واگذار کرده باشند. در نهایت کرواسی موفق شد با نتیجه ۳-۱ ژاپن را در ضربات پنالتی شکست دهد.
در دیگر مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی، یکی دیگر از نمایندگان قاره آسیا به مصاف برزیل رفت. کره جنوبی که در مرحله مقدماتی توانسته بود در رقابت با اروگوئه و غنا، به این مرحله صعود کند، در مقابل یکی از مدعیان جدی قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ چندان حرفی برای گفتن نداشت. برزیلی‌ها که اصلاً در این مسابقه تحت فشار قرار نگرفته بودند در نهایت موفق شدند با نتیجه ۴-۱ بازی را به پایان برسانند و تکلیف یکی دیگر از ۸ تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات مشخص شود. با این نتایج برزیل و کرواسی در مرحله یک چهارم نهایی با یکدیگر بازی خواهند کرد.
بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی، روز سه‌شنبه با برگزاری دو دیدار میان تیم‌های اسپانیا و مراکش و همچنین پرتغال و سوئیس به پایان خواهد رسید. پس از آن تیم‌ها چند روز استراحت می‌کنند و از روز شنبه بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی آغاز خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8071/3/635893/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها