«ایران» از روند معاملات سهام گزارش می‌دهد

تداوم رشد شاخص هم‌وزن و کاهش شاخص کل


گروه اقتصادی / روز سه‌شنبه، هرچند تعداد نمادهای سبزپوش دربورس نسبت به روز معاملاتی قبل با افزایش روبه‌رو شد، اما شاخص کل بورس در حدود 4 هزار و 200 واحد از ارتفاع خود را از دست داد و به محدوده یک میلیون و 409 هزار واحد وارد شد.
کاهش ارتفاع شاخص کل درحالی بود که شاخص کل (هم وزن) روند صعودی خود را ادامه داد و با رشد یک هزار و 616 واحدی، تا ارتفاع 416 هزار واحد قد کشید.
در فرابورس نیز به‌رغم اینکه تعداد نمادهای سبزپوش بیشتر بود، شاخص آیفکس 30 واحد از ارتفاع خود را از دست داد و در ارتفاع 18 هزار و 610 واحد به کار خود پایان داد.
آمار معاملات دیروز نشان می‌دهد، با وجود سبزپوشی گروه‌های خودرویی، کاشی و سرامیک برخی از نمادهای شاخص‌ساز مانند «فارس»، «حکشتی»، کاهش قیمت در برخی از نمادهای معدنی، سرمایه‌گذاری، فلزاتی و بانکی، منجر به کاهش ارتفاع شاخص کل شده است.
در فرابورس نیز نمادهای فعال در گروه محصولات شیمیایی، بانک و سرمایه‌گذاری بیشترین تأثیر را بر کاهش شاخص داشته‌اند.
دیروز از بین 693 نمادی که در کل بازار مورد معامله قرارگرفت، 369 نماد (معادل 53 درصد) با افزایش قیمت و 324 نماد (معادل 47 درصد) با کاهش قیمت روبه‌رو شدند و در مقابل 96 نمادی که معاملات آنها در صف خرید به پایان رسید، تنها 21 نماد در صف فروش قرار داشتند.
در پایان معاملات روز سه‌شنبه، ارزش سفارشات خرید روی تابلو 550 میلیارد تومان بود و ارزش سفارشات فروش ثبت شده روی تابلو به 340 میلیارد تومان رسید.

تداوم خروج پول حقیقی از بازار
روز سه‌شنبه، خروج پول حقیقی از هر دو بازار سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت ادامه یافت. به‌طوری که حقیقی‌ها در پایان معاملات، 130 میلیارد تومان از سهام و 165 میلیارد تومان از صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت خارج کرده بودند.
گروه‌های محصولات غذایی با 19 میلیارد، هتل و رستوران با 12 میلیارد و کانی‌های غیرفلزی با 10 میلیارد، بیشترین ورود و گروه‌های فرآورده‌های نفتی با 2,6 میلیارد، محصولات شیمیایی با 25 میلیارد و فلزات اساسی با 21 میلیارد تومان بیشترین خروج پول را برای بازار سه‌شنبه به ثبت رساندند.
دیروز، ارزش معاملات خرد نیز در مجموع تغییر چندانی نداشت و در سطح 3 هزار و 500 میلیارد تومان باقی ماند.
در پایان معاملات دیروز، بیش از ۶ میلیارد و ۳۹۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۵ هزار و ۱۲۳ میلیارد ریال در بورس و بیش از 3میلیارد و ۱۸۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی در فرابورس دادوستد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8072/10/635921/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها