ایران در ایران


قطع گاز صنایع پرمصرف مازندران برای جلوگیری از افت فشار
 
زهره افشار – سرما و افت دما ی هوا در بسیاری از استان‌های کشور موجب افزایش مصرف گاز در کشور شد و بار دیگر مردم استان‌های شمالی را که در انتهای شبکه انتقال گاز هستند نگران قطع گاز کرد.
شرکت ملی گاز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با افزایش 15 درصدی مصرف در کشور، استان‌های شمالی دچار افت فشار گاز شده‌اند و مصرف گاز به آستانه هشدار رسیده است.
مازندران به‌عنوان آخرین استان در خط انتقال گاز این روزها با خطر افت گاز مواجه شده و مسئولان مجبور شده‌اند گاز برخی صنایع را قطع کنند تا مشترکان خانگی گاز با مشکلی مواجه نشوند.
«قاسم مایلی» مدیرعامل شرگت گاز مازندران در گفت‌و‌گو با «ایران» تصریح کرد: مصرف گاز در مازندران همانند دیگر استان‌ها در 24 ساعته دوشنبه تا سه‌شنبه افزایش نامتعارفی داشته است به گونه‌ای که در یک شبانه‌روز مصرف گاز از 25 میلیون متر مکعب به 35 میلیون متر مکعب رسیده است.
وی افزود: به‌دنبال افزایش 15 درصدی مصرف گاز در کل کشور در شامگاه روز دوشنبه ما نیز در بخش گاز با افت نسبی فشار مواجه شدیم که با قطع گاز 5 کارخانه و همکاری آنها برای استفاده از سوخت دوم خوشبختانه هیچ یک از مشترکان گاز مازندران با مشکل افت گاز مواجه نشدند.
وی خاطرنشان کرد: اولویت شرکت گاز پایداری گازرسانی به مشترکان خانگی بیمارستان‌ها، نانوایی‌ها و مرغداری‌ها است.
به گفته وی، مازندران در مجموع یک میلیون و 600 هزار مشترک گاز دارد که عمده مصرف مربوط به 2500 مشترک پرمصرف است.
وی از مردم دیگر استان‌ها خواست تا برای پایداری شبکه گاز مازندران حتماً صرفه‌جویی در گاز را مدنظر قرار دهند و مهم‌ترین استان‌هایی که می‌توانند به پایداری شبکه گاز مازندران کمک کنند، استان‌های گیلان، گلستان و سمنان هستند.
وی خاطرنشان کرد: ما در کشور کمبود گاز نداریم ولی متأسفانه مصرف بی‌رویه داریم و به نظر می‌رسد باید فرهنگ مصرف گاز را تغییر دهیم از سوی دیگر اکثر ساخت و ساز‌های کشور غیراستاندارد هستند و پرت انرژی داریم.


بارش های اخیر 75 درصد سدهای هرمزگان را پر آب کرد

بندرعباس - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: درپی بارش‌های پاییز امسال و چند روز اخیر تا  کنون به طور میانگین ۷۵ درصد سدهای استان آبگیری شده است.
به گزارش ایرنا، عبدالحمید کمالی افزود: حجم سد استقلال میناب ۲۴۰ میلیون مترمکعب است که بنابر آمارها تا کنون میزان ذخیره آب این سدبه   ۱۴۰ میلیون مترمکعب برابر با ۵۸ درصد رسیده است.
وی بیان داشت: سد شمیل و نیان نیز با ظرفیت ۹۸ میلیون مترمکعب، بیش از ۲۹ میلیون مترمکعب و سد سرنی میناب با ظرفیت ۴۵ میلیون مترمکعب هم ۲۹ میلیون مترمکعب روان‌آب در خود ذخیره کرده است.
کمالی اظهار داشت: پنج سد بزرگ و مهم استان هرمزگان با توجه به اینکه همچنان ظرفیت ذخیره آب آنها تکمیل نشده است، در بارندگی‌های پیش رو در روزهای پایانی پاییز و همچنین زمستان آماده آبگیری هستند.
گفتنی است، ظرفیت سد استقلال میناب ۲۴۰ میلیون مترمکعب، سد سرنی ۴۵ میلیون مترمکعب، سد شمیل و نیان ۹۸ میلیون مترمکعب و سد جگین ۲۱۰ میلیون مترمکعب است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8072/16/635940/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها