خبر در خبر


ایسنا- عبدالله سالاری، یک کارشناس اکولوژی و مدیریت حیات وحش ضمن توضیح درباره وضعیت دو توله یوز تازه کشف شده در توران گفت: باید بررسی کنیم که آیا گرفتن این توله یوزها به نیت خیر بوده یا مثلاً به‌عنوان قاچاقچی حیات وحش برای آنها برنامه‌ای داشته‌اند؟ ما هنوز هیچ اطلاعی از این قضایا نداریم. اساساً از نگاه کارشناسی باید بررسی شود که سازمان محیط زیست چرا اجازه داده طی این همه سال هنوز در پارک ملی توران - ارزشمندترین زیستگاه یوز با چنین حساسیت بالایی - دام وجود داشته باشد؟ حضور دام و ناآگاهی جوامع محلی در محدوده پارک ملی - که بالاترین رده و ارزش حفاظتی را در کشور دارد - نکته مهمی است که باید بر آن تأکید کنیم. این موضوع تنها نشان‌دهنده قصور و ضعف سازمان محیط زیست است چراکه وظیفه هیچ سازمان دیگری انجام چنین اقداماتی نیست.

مهر- علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی از اختصاص وام سفر خبر داد و گفت: امکان قانونی گرفتن تسهیلات برای سفر فراهم شد.

ایرنا - حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نام‌های «آذر» و «توران» برای توله یوزهای پیدا شده در پارک ملی توران پیشنهاد شده اما این اقدام منوط به تصمیم کمیته نامگذاری این سازمان است.

تسنیم- علی محمد طهماسبی بیرگانی، دبیر ستاد ملی مدیریت پدیده گرد و غبار درخصوص طرح آغازین «صندوق منطقه‌ای گرد و غبار» گفت: برای آغاز این طرح اعتباری به مبلغ ۷۰ هزار دلار از منابع دفتر UNDP در تهران و به همین میزان هم توسط ایران (مجموعاً ۱۴۰ هزار دلار) تأمین شده است.

ایرنا - رحیم مجدمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست ‌شادگان حجم آب تالاب شادگان را مناسب توصیف کرد و گفت: بارندگی اخیر ۷۰ درصد از تالاب بین‌المللی شادگان را پر آب کرد.
​​​​​​​
تسنیم- مهدی اله‌پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در پی اقدامات مطلوب حفاظتی در پارک ملی «تندوره» شهرستان درگز و افزایش ضریب امنیتی این زیستگاه، مأموران محیط زیست در گشت‌ یک‌روزه 8 قلاده پلنگ ایرانی را در این مجموعه مشاهده کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8072/17/635944/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها