اخبار


تصادف مرگبار برای تسویه حساب مالی

گروه حوادث/راننده وانت پیکان که به خاطر اختلاف مالی مردی میانسال را با خودرو زیر گرفته بود در کمتر از 4 ساعت دستگیر شد.
سرهنگ «نجم‌الدین مرادی» فرمانده انتظامی پاکدشت با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فرماندهی و کنترل شهرستان مبنی بر وقوع یک مورد درگیری منجر به قتل در شهرستان، عوامل پلیس آگاهی این شهرستان بلافاصله خود را به محل حادثه رسانده و در بررسی اولیه مشخص شد 2 مرد حدوداً 50 ساله باهم درگیر شده و یکی از آنها طرف مقابل را با خودرو زیر گرفته و فرار کرده است که با توجه به اهمیت و حساسیت این مأموریت، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: در تحقیقات اولیه از محل و بازبینی دوربین‌های پیرامونی مشخص شد قاتل با یک دستگاه خودرو پیکان وانت مقتول را زیر گرفته که پس از اعزام به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده فوت کرده است. پس از هماهنگی قضایی و شناسایی مخفیگاه متهم، اکیپی از مأموران در یک عملیات پلیسی قاتل 51 ساله را دستگیر و در تحقیقات به عمل آمده، متهم به قتل اعتراف و انگیزه خود را اختلافات مالی قبلی عنوان کرد. متهم پس از تکمیل پرونده مقدماتی برای ادامه رسیدگی تحویل مراجع قضایی شد.

رهایی از قصاص پس از 11 سال

گروه حوادث/رئیس دادگستری دزفول از رهایی یک محکوم به قصاص پس از 11 سال با تلاش اعضای شورای حل اختلاف این شهر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه حل اختلاف استان خوزستان، سال ۱۳۹۱ تنها فرزند یک خانواده در دزفول در نزاعی به قتل رسید که پس از آن حادثه، چهار نفر به اتهام قتل این فرد دستگیر و روانه زندان شدند.
فیصل مزرعه، رئیس دادگستری دزفول گفت:  دامنه این قتل موجب تشکیل چندین پرونده در دادسرا و دادگاه دزفول شد و سرانجام قاتل با تأیید دیوان عالی کشور به قصاص محکوم شد. با توجه به اهمیت موضوع و پیشگیری از هر نوع درگیری و نزاع دیگر، پرونده برای صلح و سازش به شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع داده شد. اعضای این شعبه با همکاری ستاد صبر، معتمدان، بزرگان، روحانیون و سادات، جلسات متعددی با اولیای دم برگزار کردند که تلاش آنها به ثمر نشست و خانواده مقتول پس از ۱۱ سال از قصاص قاتل فرزند خود صرفنظر کردند.وی افزود: پرونده‌های متعدد دیگری نیز که مرتبط با این موضوع بود منتهی به صلح و سازش شد.

مرگ پسر دانشجو در تصادف

گروه حوادث/ برخورد یک خودروی سواری با وانت نیسان در جاده رشت – تهران منجر به مرگ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان شد.
دکتر جمشید محمدی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان گفت: صبح دیروز در پی وقوع حادثه رانندگی در جاده رشت – تهران و برخورد سواری پژو پرشیا با وانت نیسان ، ۳ گروه فوریت‌های پزشکی اورژانس گیلان به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه یکی از سرنشینان پژو پرشیا که مردی ۲۰ ساله بود بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان باخت. ۲ سرنشین دیگر این خودروی سواری هم مجروح و پس از اقدامات درمانی اولیه نیرو‌های اورژانس، به بیمارستان پورسینای رشت منتقل شدند.دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: حادثه دیدگان تصادف رانندگی صبح سه‌شنبه  در جاده رشت - تهران دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستند.

کشف جسد مرد ناشناس کنار پست برق

 گروه حوادث/ همزمان با کشف جسد مرد ناشناس کنار پست برق در یکی از پارک‌های تهران فرضیه برق‌گرفتگی هنگام سرقت از سوی پلیس مطرح شد. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، شامگاه شنبه گذشته نگهبان پارکی در شمال تهران، در حال گشت بود که با جسد مرد جوانی کنار جعبه پست برق داخل پارک مواجه شد. بلافاصله موضوع را به پلیس اعلام کرد و بدین ترتیب تیم بررسی صحنه جرم، راهی محل شدند.
در معاینات اولیه متخصصان پزشکی قانونی علت اولیه مرگ را برق‌گرفتگی اعلام کردند. همچنین در بررسی میدانی ابزار و وسایل سرقت از پست برق کنار جسد پیدا شد.  بنابراین فرضیه برق گرفتگی هنگام سرقت از پست برق مطرح شد.در بازرسی از جیب‌های مرد ناشناس، مدرکی که هویت او را برملا کند به دست نیامد. به دستور بازپرس جنایی جسد برای مشخص شدن هویت به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.  

تصادف زنجیره‌ای مرگبار در شهرری

گروه حوادث/برخورد یک دستگاه تریلر با ۷ خودرو در شهرری یک کشته و هفت مصدوم بر جا گذاشت.به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه ۱۵ آذر خبر تصادف زنجیره‌ای بین 8 دستگاه خودرو به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که در پی آن بلافاصله دو ایستگاه ‌آتش‌نشانی به همراه تجهیزات مربوطه به محل حادثه واقع در شهرری، میدان غنی‌آباد اعزام شدند.
جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی در این باره گفت: آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که یک دستگاه تریلر کمرشکن که حامل بار صفحات فلزی بود به دلایل نامشخص با هفت دستگاه خودروی دیگر برخورد کرده است. در این تصادف یک دستگاه خودرو نیسان و یک مزدا وانت بر اثر این برخورد متلاشی شده بودند اما پنج دستگاه خودرو سواری دیگر خسارت کمتری دیده بودند.سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران بیان کرد: در این حادثه یک نفر جان باخت و ۵ مرد و ۲ زن مجروح شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8072/19/635953/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها