اخبــــار




تأکید آیت‌الله رئیسی بر توجه به عدالت در پرداخت‌ها

هیأت دولت در جلسه فوق‌العاده صبح سه‌شنبه که به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد، ادامه رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده کل کشور را در دستور کار قرار داد و تبصره‌های دیگری از این لایحه را بررسی کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در این جلسه با تأکید بر لزوم توجه به عدالت در پرداخت‌ها به کارکنان دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، گفت: تأمین معیشت و رفاه کارکنان دولت در بودجه سال آینده باید بر مبنای ایجاد توازن و اصل بهره‌وری صورت گیرد. رئیسی تعدادی از اعضای دولت را مأمور کرد به سرعت راهکار پرداخت حقوق بر اساس میزان بهره‌وری و کیفیت کار و ارائه خدمت را تهیه کنند تا در بودجه سال آینده لحاظ شود.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سؤال نماینده تهران:
90 درصد اموال مازاد بانک‌ها پس از استقرار دولت سیزدهم فروخته شده است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته میزبان وزرای اقتصاد و بهداشت برای بررسی سؤال از آنها بودند. نمایندگان اگر چه وزیر بهداشت را با کارت زرد بدرقه کردند اما از پاسخ سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به سؤالات خود قانع شدند. به گزارش خانه ملت، اولین دستور کار جلسه علنی صبح دیروز سؤال روح‌الله ایزدخواه از وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص وضعیت اجرای حکم قانونی مالیات مضاعف بر بنگاه‌داری بانک‌ها بود. ایزدخواه در شرح سؤال خود با ابیان اینکه طبق گزارش‌های دیوان، 431 شرکت تابع ذیل بانک‌ها داریم که بانک بیش از 50 درصد سهام آنها را در اختیار دارد یا اینکه هیأت مدیره اکثریت آنها را تعیین می‌کند، گفت: مأموریت اصلی بانک‌ها حوزه اعتباری است نه ورود به حوزه واقعی اقتصاد و دخالت در سرمایه‌گذاری‌ها و رقابت با بخش خصوصی و مردمی. سیداحسان خاندوزی در پاسخ به سؤال طرح شده با یادآوری اینکه 90 درصد از 7 و نیم هزار میلیارد تومان اموال مازاد بانک‌ها پس از استقرار دولت سیزدهم فروخته شده است، افزود: موضوع فروش اموال مازاد بانک‌ها را از زمانی که در مرکز پژوهش‌ها بودم، تاکنون که مسئولیت وزارت امور اقتصادی و دارایی را برعهده دارم پیگیری کردم، چرا که این موضوع سه تأثیر مهم اقتصادی یعنی؛ کنترل رشد نقدینگی، افزایش توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها و رفع کسری‌های شبکه بانکی را دارد. اقناع نماینده سؤال‌کننده از پاسخ وزیر سبب شد که در این باره رأی‌گیری انجام نشود.

قوه قضائیه از نتیجه دادگاه عوامل شهادت سید روح‌الله عجمیان خبر داد
صدور حکم اعدام برای 5 مفسد فی‌الارض

سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه احکام 16 نفر از متهمان پرونده شهادت بسیجی مظلوم سید روح الله عجمیان را اعلام کرد. ستایشی در این باره اظهار داشت: بر اساس احکام صادره برای ۵ نفر از متهمان که اقدامات مؤثر و اصلی آنها از قبیل جرح با چاقو و ضرب و جرح با سنگ و مشت و لگد به شهید و کشیدن بدن برهنه در آسفالت خیابان، منتهی به شهادت روح‌الله عجمیان شد به اعدام و 11 متهم دیگر از جمله آن سه جوان کمتر از ۱۸ سال (هر سه نفر 17 ساله)، به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شدند. وی افزود: احکام صادره غیر قطعی و مربوط به دادگاه بدوی است و در صورتی که اعتراضی انجام شود برابر مقررات قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.
فردی در زمینه بولتن‌ها در بازداشت است
سخنگوی دستگاه قضا همچنین در پاسخ به سؤالی  درباره  هک یک خبرگزاری داخلی و انتشار  بولتن‌هایی که گفته می‌شود منتسب به این خبرگزاری هستند،  گفت: درباره ارتباط این بولتن ها با خبرگزاری مربوطه گزارشی دریافت نشده است اما یکی از افراد شاخص این رسانه اقداماتی را در این رسانه صورت داده و اخبار و اطلاعاتی را بدون صحت سنجی و استعلام لازم از مبادی جمع آوری کرده و  به صورت فردی مرتکب این اقدام شده است. وی همچنین افزود:  این فرد به موجب قرار صادره از سوی مرجع قضایی بازداشت شده است.

وزیر اقلیم شمال عراق اعلام کرد
به حضور گروه‌های مسلح در مرزهای خود پایان می‌دهیم

 اراده جمهوری اسلامی ایران برای پایان دادن به حضور گروهک‌های تروریست تجزیه‌طلب در آن‌سوی مرزهای غربی کشورمان، حکومت اقلیم کردستان عراق را ناچار به همراهی با این سیاست و تصمیم به پایان دادن حضور این گروه‌ها در منطقه تحت مسئولیت خود کرد. به گزارش فارس، «ریبر احمد» وزیر امور داخلی کردستان عراق روز گذشته با اعلام این خبر که «اربیل» قصد دارد به مشکل گروه‌های مسلح غیرقانونی که در خاک این منطقه حضور دارند، رسیدگی کند، گفت: این گروه‌ها موافقتی برای حضور خود دریافت نخواهند کرد و غیرقانونی خواهند بود. وی در این‌باره تأکید کرد: ما در دولت منطقه کردستان به تلاش‌های خود با این کشورها (همسایگان) ادامه می‌دهیم تا آرامش و ثبات به مناطق مرزی بازگردد. امیدواریم این مشکلات در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود و وضعیت بی‌ثباتی در مناطق مرزی پایان یابد.
حملات موشکی سپاه ایران علیه مقر گروهک‌های تروریست مستقر در کردستان عراق که امر مسبوق به سابقه‌ای بود در ماه‌های اخیر و در پی اقدامات این گروهک‌ها در قاچاق اسلحه به درون مرزهای ایران، همکاری این گروه‌ها با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی و ایفای نقش در سازمان دادن به اغتشاشات در راستای اهداف تجزیه‌طلبانه‌شان وارد مرحله جدیدی شد. تا آنجا که در پی حملات موشکی و پهپادی سپاه به مقر این گروهک‌ها، سفیر ایران در بغداد از ضرب‌الاجل ۱۰ روزه تهران برای خلع سلاح این گروه‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان خبر داد. با وجود این تصمیم اخیر حکومت اقلیم را نمی‌توان جدا از رویکرد همکاری دولت مرکزی عراق با ایران ارزیابی کرد.
شیاع السودانی نخست‌وزیر جدید عراق که هفته گذشته به ایران سفر کرده بود، در جریان آن سفر تأکید کرد که دولت عراق ملتزم است به هیچ گروهی اجازه ندهد تا از خاک عراق برای اخلال امنیتی برای طرف دیگری استفاده کند. در راستای همین تعهد السودانی بر رفع نگرانی‌های امنیتی تهران بود که بزرگترین عملیات کشف شبکه قاچاق اسلحه به ایران توسط نیروهای امنیتی عراق در استان سلیمانیه تنها سه روز پس از سفر السودانی به ایران رقم خورد.
السودانی پیش از سفر به ایران در دیدار با نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان تفاهمی برای استقرار نیروهای نظامی دولت مرکزی عراق در مرز ایران و اقلیم کردستان منعقد کرده بود. بر‌اساس آن توافق مقرر شد یگان‌های مشترک متشکل از ارتش و مرزبانی و نیروهای پیشمرگه تشکیل و در اسرع وقت در مرزهای عراق و ایران مستقر شده و ده‌ها نقطه نظارت و کنترل مرزی نیز ایجاد کنند. سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح عراق نیز سه روز پیش اعلام کرد که به دستور السودانی نیروهای مرزبانی دولت مرکزی عراق مأموریت خود برای کنترل خط مرزی با ایران و ترکیه را آغاز کرده‌اند. به این ترتیب اراده ایران برای پایان دادن به حضور گروه‌های تروریست تجزیه‌طلب در خاک اقلیم و فعالیت آنها علیه ایران که با حملات قدرتمند موشکی و پهپادی سپاه علیه مقر آنها تثبیت شد با همراهی دولت عراق و تدبیر حکومت اقلیم کردستان در آستانه تحقق قرار گرفت.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8072/2/636007/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها