دیگه چه خبر؟



تکذیب شایعه استعفای میرکاظمی

 خبر اول اینکه، روز گذشته شایعه استعفای مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در فضای مجازی از سوی تعدادی از کاربران خاص منتشر شد. این درحالی است که این سازمان در حال تدوین دو لایحه مهم یعنی لایحه بودجه 1402 و لایحه برنامه هفتم است و پیش از این نیز برخی جریان‌های مخالف دولت سعی داشتند با اختلاف افکنی بین دولت و مجلس، در روند ارائه لوایح اخلال ایجاد کنند. با این حال یک منبع آگاه در گفت و گو با ایرنا ضمن تکذیب شایعه استعفای میرکاظمی، تأکید کرد که رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه تیم کارشناسان سازمان، این روزها بشدت روی تدوین لوایح مذکور تمرکز دارند.

ادعای عجیب عبدالحمید همراستا با رسانه امریکایی

 خبر دیگر اینکه، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی خطیب مسجد مکی زاهدان که با ایراد سخنان حساسیت برانگیز  همچنان مورد استقبال رسانه‌های بیگانه قرار می‌گیرد، در آخرین ادعای خود که در توئیتر منتشر کرد، مدعی شد: «اخباری مبنی بر تعرض جنسی به زندانیان زن در رسانه‌ها بازتاب یافته و روایت برخی از زندانیان مؤید این امر است.»  این ادعای عبدالحمید که تکرار مواضع اخیر یک رسانه‌ مشهور امریکایی است، در حالی مطرح شده که اساساً CNN نیز در گزارش خود بدون ارائه مستندات، مدعی شده بود که منبع ادعای او افراد ناشناس هستند. خطیب مسجد مکی همچنین با ادعای اینکه «برخی زندانیان» نیز این روایت را تأیید کرده‌اند، خواستار رسیدگی قوه‌قضائیه به این موضوع شده است. این در حالی است که وی با طرح چنین ادعای بزرگی آن هم در قامت یک عالم دینی، اساساً اقدام به شبهه‌افکنی کرده است و خود بهتر از هرکسی می‌داند که روش رسیدگی قضایی به این ادعاها نه در توئیتر بلکه پیگیری از مراجع ذی‌ربط و ارائه مستندات است. عبدالحمید پیش از این نیز با انکار تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از تروریست‌های مسلح در حمله به فرمانداری خاش مدعی شده بود که این افراد صرفاً اقدام به شعارهای اعتراضی کرده و نباید مورد برخورد قرار می‌گرفتند.

واکنش‌ صهیونیست‌ها به مصاحبه مقام ارشد امنیتی

 شنیدیم که، یک مقام اطلاعاتی کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر داوید بارنه ئا رئیس موساد درباره ایران، به خبرگزاری تسنیم گفت: عصبانیت صهیونیست‌ها وقتی نمی‌توانند عضو کابینه‌شان را کنترل کنند که اطلاعات دولت‌شان را به تهران منتقل نکند یا وقتی فیلم‌های آنلاین انفجارهای تل‌آویو و اورشلیم  (قدس اشغالی) در شبکه‌های اجتماعی جوانان دهه‌ هشتادی ما پخش می‌شود، طبیعی است. وی تصریح کرد: آنها خودشان می‌دانند کدام سازمان، نیروهایشان در مالزی را به سازمان اطلاعات این کشور معرفی کرده است و مطلع هستند که افسران‌شان در دنیا چگونه و چرا آواره شده‌اند. این مقام امنیتی گفت: ما حال و روز رئیس موساد را درک می‌کنیم چون بازی‌ آنها لو رفته و بازی ما تازه آغاز شده است. این گفت و گو در بین رسانه‌های عبری‌زبان با واکنش همراه شد و سایت‌های صهیونیستی با انتقاد از موساد به بازنشر مصاحبه مقام اطلاعاتی کشورمان در رسانه‌های خود پرداختند.

سخنان فرشاد مؤمنی درباره نظام جمهوری اسلامی

 دست آخر اینکه، یک اقتصاد‌دان اصلاح‌طلب که ید طولایی در انتقاد از سیاست‌های کلان اقتصادی کشور دارد در سخنانی به نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و برخی از این نقاط قوت را در تاریخ ایران بی‌نظیر دانست. فرشاد مؤمنی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه  روز گذشته در نشست مؤسسه دین و اقتصاد با موضوع «احوال فعلی ما و چشم‌انداز آینده ایران از منظر طبیعت، تاریخ و فرهنگ» در تبیین بخشی از این نقاط بی‌سابقه اظهار داشت: برای نخستین بار در تاریخ ایران یک جنگ طولانی علیه کشور ما راه انداختند ولی جمهوری اسلامی نه اجازه داد قحطی ایجاد شود و نه یک سانتیمتر از خاک کشور جدا شود، آیا این افتخار ندارد؟ مؤمنی  در عین حال در بیان دیدگاه خود پیرامون تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: صمیمانه از حکومتگران می‌خواهیم در هیچ زمینه‌ای سراغ شوک درمانی و کاربست زور نروند. این موارد ما را از هم دورتر می کند و امکان تعامل داخلی را از ما می‌گیرد. هر کوششی که از طریق شوک درمانی بخواهد مسائل را حل کند، جامعه را با فاجعه روبه رو می سازد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8072/5/636012/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها