لئو در شبی که درخشید، عصبی بود و جنجال ساز شد

گرد و خاک مسی بعد از صعود تاریخی


گروه ورزشی/ لیونل مسی در بازی هلند و آرژانتین نمایش بسیار خوبی داشت و عنوان بهترین بازیکن میدان را به دست آورد. او در دقایق پایانی بازی به سمت لوئیس فن‌خال سرمربی هلند رفت و با او درگیری لفظی پیدا کرد. مسی درباره درگیری با فان خال اینگونه توضیح داد: «فان خال به همه می‌گوید که می‌خواهد فوتبال را زیبا کند اما تنها کاری که می‌کند این است که بازیکنان بلند قد را به میدان بفرستد و به توپ‌های هوایی و بلند روی آورد.» او در ادامه به عملکرد داور اسپانیایی هم معترض بود و در این خصوص بیان کرد: «من نمی‌توانم درباره داوری صحبت کنم چرا که جریمه می‌شوم. متأسفانه نمی‌توانم نظرم را درباره لاهوز بگویم. به نظرم فیفا باید تجدید نظر کند. نباید چنین داوری را برای چنین بازی انتخاب کرد. داور نتوانست انتظارات را برآورده کند.» ا
انتقاد از مسی در شبکه‌های اجتماعی
لیونل مسی در جریان دیدار هلند و آرژانتین و حتی پس از سوت پایان بازی بسیار عصبانی بود و رفتار مناسبی با فن خال نداشت. فن‌خال قبل از بازی گفته بود آرژانتین در زمان دفاع عملاً ۱۰ نفره است چراکه مسی تا شروع حمله استراحت می‌کند. مسی در واکنش به صحبت‌های فن‌خال، خوشحالی بعد از گل خود را مقابل چشم سرمربی هلند انجام داد. مسی بعد از بازی نیز به سمت فن‌خال رفت و‌ گفت: «بهتر است ساکت شوی؛ قبل از بازی خیلی حرف می‌زدی...» پس از رفتار و صحبت‌های مسی، بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی به انتقاد از کاپیتان آرژانتین پرداختند. از نظر آنها، مسی بدون توجه به سن، وضعیت بیماری و افتخارات فن خال، به این سرمربی خوشنام و پُرآوازه، بی‌احترامی کرده و شاید خیلی زود از این موضوع پشیمان شود. وقتی مسی هنوز کارش را در بارسلونا شروع نکرده بود، فن خال به عنوان سرمربی این تیم ۲ بار فاتح لالیگا شده بود. فن‌ خال یکی از نمادهای فوتبال محسوب می‌شود و در ۷۱ سالگی با وجود مبارزه با سرطان برای آخرین بار روی نیمکت مربیگری نشست. 
ووت وخهورست: منتظر مسی بودم تا با او دست بدهم
ووت وخهورست، مهاجم بلندقامت بشیکتاش ترکیه و تیم ملی هلند، یک شب جالب را سپری کرد؛ او بعد از دریافت کارت زرد از روی نیمکت، نیمه دوم به زمین رفت و توانست 2 گل وارد دروازه آرژانتین کند. ووت وخهورست 31 ساله به اولین بازیکن تعویضی تاریخ هلند تبدیل شد که توانسته در یک مسابقه دبل کند. از سویی گل دوم او که در دقیقه 11+90 وارد دروازه آرژانتین شد، دیرهنگام‌ترین گل تاریخ مراحل حذفی جام جهانی بوده است (بدون احتساب وقت‌های اضافه). گفتنی است اتفاقات پس از بازی هلند و آرژانتین جنجالی شد. لیونل مسی در مصاحبه آتشین پس از بازی خود، رو به وخهورست گلزن هلند گفت: «به چی نگاه می‌کنی؟ راهت رو برو!» رسانه Dutch Football گزارش داده وخهورست قصد اذیت کردن مسی را نداشته و به بازیکنان آرژانتین گفته منتظر مسی بود تا پس از پایان مصاحبه‌اش با او دست بدهد و دلیلی نداشته مسی به او حمله کند. او در این‌باره گفت: «خیلی از مسی ناامید شدم. می‌خواستم با او دست بدهم اما او این را نمی‌خواست. اسپانیایی نمی‌فهمم اما مطمئنم او چیزی ناخوشایند به من گفت.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8075/20/636330/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها