خودکفایی صنعت ریلی در عرصه زیرساخت


معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: می‌توانیم ادعا کنیم صنعت ریلی در عرصه زیرساخت خودکفا شده است و با استفاده از دانش و توان مهندسان ایرانی همه نیازهای خود را در این بخش برطرف می‌کنیم.
عباس خطیبی گفت: در آذر ماه سال ۱۳۶۲، کالاهای اساسی در بنادر انباشته شده بود که در پی آن حضرت امام خمینی(ره) با صدور پیامی، از کامیونداران درخواست کرد تا به بنادر جنوبی رفته و در انتقال کالاها به سراسر کشور مشارکت داشته باشند. به دنبال این پیام، کامیونداران از سراسر کشور در بنادر حاضر شدند و کالاهای اساسی را به استان های کشور منتقل کردند.
خطیبی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۷۶، به پیشنهاد وزارت راه و ترابری سابق ۲۶ آذر از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز ملی حمل و نقل انتخاب شد و هر ساله با بزرگداشت این روز، جهاد و فداکاری کامیونداران و کارکنان بخش حمل و نقل کشور گرامی داشته می‌شود. معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها، حمل‌ونقل را موتور محرکه در توسعه اقتصادی هر کشور دانست و گفت: تحولات سریع فناوری در این بخش و ارتباط آن با فرایندهای توسعه اقتصادی و اجتماعی نشان می‌دهد که هر کشوری به این موضوع توجه ویژه داشته باشد، می‌تواند از این ظرفیت بهره‌مند شود و اگر کارآمدی در این بخش داشته باشیم زمینه توسعه همه جانبه کشور خواهد شد.بنابراین توجه به این موضوع برای همه کشورها ازجمله ما حائز اهمیت است. خطیبی خاطرنشان کرد: ایران نیز با توجه به موقعیت ژئواستراتژیکی که دارد از شرایط خاصی برخوردار است و یکی از مباحث مهمی که باید به آن توجه شود بحث زیرساخت‌های حمل‌ونقل است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8083/11/637448/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها