اخبار


ساخت ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن روستایی با میانگین پیشرفت ۶۴ درصد

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه حدود ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۴ درصد در دست ساخت قرار دارد، از آغاز احداث ۷ هزار واحد روستایی جدید در کمتر از یک ماه خبر داد.
مجید جودی درخصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن و پیشرفت فیزیکی واحدهای آغاز شده در روستاها به ارائه آمار پرداخت و گفت: در مجموع ۱۹۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست ساخت قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای آغاز شده حدود ۶۴ درصد است. معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: علاوه بر واحدهایی که در روستاها تحت عنوان طرح نهضت ملی مسکن در دست احداث قرار دارد از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ مصوب آذرماه سال جاری نیز حدود ۲۰۰ هزار واحد در برنامه ساخت در روستاها قرار گرفته که از این تعداد واحد در برنامه امسال بنیاد مسکن حدود ۱۰۵ هزار واحد توسط بانک‌های عامل به امور استان‌ها ابلاغ شده است. جودی افزود: از تعداد ۱۰۵ هزار واحد معرفی شده توسط بانک‌های عامل به امور استان‌ها حدود ۴۲ هزار واحد به بانک‌های عامل معرفی شدند و حدود ۷ هزار واحد نیز در فاصله کمتر از یک‌ماه انعقاد قرارداد کردند که برای برخی از واحدها نیز اجرای فونداسیون انجام شده است. گفتنی است، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یکی از کارگزاران اجرای طرح نهضت ملی مسکن، احداث یک‌هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی را در شهرها و روستاها در دولت سیزدهم برعهده گرفته است که نیمی از آنها در روستاها و نیمی دیگر در شهرهای کوچک و سایر شهرها اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

 
حل مشکلات سوخت و بیمه رانندگان در دستور کار

مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان راهداری کشور با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای از حوزه اختیار این سازمان خارج است، گفت: اکنون مشکلات مربوط به سوخت و بیمه رانندگان با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در دستور کار سازمان راهداری است و با جدیت دنبال می‌شود. مهرداد حمداللهی افزود: سازمان راهداری در قالب کمیته‌ها و کمیسیون‌های تخصصی فراسازمانی با سایر ارگان‌ها، پیگیر حل مشکلات رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل است.
وی با اشاره به گرانی لاستیک، روغن و لوازم یدکی کامیون و اتوبوس افزود: این مشکل بیشتر در حیطه مسئولیت و وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت است و این وزارتخانه نیز در قالب کمیته‌های تخصصی به دنبال حل آن با راهکارهای کاربردی است. مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان راهداری کشور همچنین با اشاره به مشکل سوخت رانندگان حوزه حمل و نقل جاده‌ای، گفت: از حدود ۱۰۵ میلیون لیتر سوخت گازوئیل توزیع شده کشور فقط ۳۵ درصد آن به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اختصاص می‌یابد اما به بهانه قاچاق سوخت، سهمیه این حوزه را کاهش دادند که موجب نارضایتی همه شده است. حمداللهی بیان کرد: سهمیه سوخت پایه رانندگان از آذرماه سال گذشته تا ۸۰ درصد کاهش یافته که با پیگیری‌های سازمان راهداری و هم‌افزایی سایر ارگان‌ها دوباره این سهمیه بتازگی برگشته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8083/11/637449/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها