معاون وزیر صمت اعلام کرد

صرفه‌جویی ارزی یک میلیارد دلاری در ایمیدرو


گروه اقتصادی/ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایمیدرو با راه‌اندازی دفتر بومی‌سازی و راهبری شرکت‌ها در این حوزه، تاکنون یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی را رقم زده است.
وجیه اله جعفری در نشستی با حضور معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: برگزاری جشنواره «اینوماین» توسط ایمیدرو با هدف شناسایی ایده‌های ارزش آفرین موجب شد تا جریان فناورانه در حوزه معدن و صنایع معدنی بیش از پیش مورد توجه واقع و طرح‌های پژوهشی بسیاری توسط نخبگان ارائه شود.
رئیس هیأت عامل ایمیدرو گفت: همچنین طرح توانمندسازی فارغ‌التحصیلان بخش معدن و صنایع معدنی ایمیدرو نیز از دیگر اقداماتی است که این سازمان با هدف تربیت نیروی مهارتی راه‌اندازی کرد.
او تأمین مالی را لازمه جذب و حمایت از ایده‌ها برشمرد و ادامه‌ داد: تأمین مالی از طریق بازار سرمایه و بخشی از اعتبارات سازمان‌های توسعه‌ای می‌تواند شرایط را برای حمایت از دانش بنیان‌ها و مراکز علمی که به رفع نیازهای فناورانه معدن و صنایع معدنی کمک می‌کنند، تسهیل کند.
جعفری با بیان اینکه توسعه حوزه نوآوری و فناوری در شمار اولویت‌های ایمیدرو قرار دارد، اظهار داشت: قوانین مربوط به این حوزه و آیین‌نامه‌های آن پشتوانه ایجاد حرکت هستند.
او تأکید کرد: در این زمینه نیروی انسانی متخصص باید محور امور قرار بگیرد.
رئیس هیأت عامل ایمیدرو، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه و راه‌اندازی دبیرخانه مشترک همراه با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌ جمهوری را از اهداف این سازمان برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های فناورانه و شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد.
جعفری اعلام کرد: معدن و صنایع معدنی در بخش اکتشاف، استخراج و بویژه فرآوری دارای موضوعات فناورانه است و از سوی دیگر تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات از طریق بومی‌سازی دیگر رویکردی است که در ایمیدرو مورد توجه است.
او افزود: این سازمان با راه‌اندازی سامانه جامع بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد ایران شرایط را برای ارتباط بین تأمین‌کننده و مصرف کننده تجهیزات بومی‌سازی شده فراهم کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8083/12/637452/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها