ایران در ایران


چوب حراج به زمین‌های منطقه ویژه بوشهر  توسط ابر بدهکار بانکی ایران


بوشهر - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از حیف و میل ۱۲۴ هکتار از ۵۵۰ هکتار زمین‌های این منطقه توسط ابربدهکار بانکی ایران خبر داد که طی چندین سال پیگیری قضایی منتج به نتیجه برای آن انجام نشده بود. به گزارش ایرنا، احمد دشتی‌زاده در نشست با رسانه‌ها در بوشهر اظهار کرد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر طی حدود دو دهه گذشته، حیاط خلوت برخی از دولتمردانی بوده که آسیب‌های اساسی به این منطقه وارد کرده‌اند. وی با اعلام اینکه هم‌اکنون سه پرونده بزرگ فساد اقتصادی این مجموعه در محاکم قضایی در حال پیگیری است، افزود: در دهه ۸۰ و در یک پرونده، ۱۲۴ هکتار زمین که اکنون دارای ارزش مالی کارشناسی شده ۸۰۰ میلیارد تومانی است، به فردی به قیمت ناچیز واگذار شده که نه‌تنها تاکنون یک ریال پول به سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر پرداخت نکرده بلکه با تفکیک آنها، اقدام به خرده‌فروشی زمین کرده است. مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تصریح کرد: این فرد که با اخذ حدود یکهزار میلیارد تومان تسهیلات از ۱۱ بانک کشور طی دو دهه گذشته به‌عنوان یک ابربدهکار بانکی شناخته می‌شود با یک‌سری زد و بندهای غیرقانونی، ۱۲۴ هکتار از زمین‌های این سازمان را برای احداث شهرک گردشگری تصاحب و بدون پرداخت یک ریال، سند تک‌برگ دریافت می‌کند.

خدمات بهداشتی رایگان به اتباع غیر ایرانی هرمزگان
بندرعباس - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تمامی اتباع غیر ایرانی همانند اتباع ایرانی از خدمات بهداشتی رایگان برخوردار خواهند شد. به گزارش ایسنا، دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: کمیساریای عالی پناهندگان با همکاری مرکز مدیریت بیماری‌ها و یونیسف در دو حوزه تکمیل واکسیناسیون و غربالگری که هدفش اتباع خارجی مقیم ایران است، طرحی ارائه داد و قرار است از اول دی‌ماه و به مدت سه ماه اجرا شود. وی بیان کرد: هدف این طرح، شناسایی مهاجرین صرفنظر از قانونی و غیرقانونی جهت آموزش و انجام واکسیناسیون اعم از واکسیناسیون کرونا، سرخک، فلج‌اطفال و تجویز مکمل ویتامین «آ» به کودکان و بیماریابی در مناطق مشخص‌ شده خواهد بود. ذاکری با اشاره به اینکه اجرای این طرح در ماه‌های دی و بهمن‌ماه خواهد بود، عنوان کرد: نقش رابطین سلامت مرتبط با اتباع جهت شناسایی و ارجاع مهاجرین به مراکز خدمات بهداشتی و درمانی، در این طرح بسیار قابل‌توجه است.


ساخت سالانه 10 هزار واحد مسکونی در روستاهای مازندران
ساری - مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: سالانه در مناطق روستایی مازندران، ساخت حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی نیاز است و طی چهار سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن می‌توان ۴۰ هزار خانه برای اهالی روستاهای استان ساخت.
به گزارش ایرنا سیدمحمد نظری با اظهار اینکه گسترش طرح خودمالکی می‌تواند مشکل کمبود زمین را در مازندران برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن رفع کند، ادامه داد: برنامه‌ریزی دولت برای سال ۱۴۰۲ ساخت ۴۰ هزار واحد خودمالکی جدید با همراهی پیمانکاران و انبوه‌سازان در استان است. وی با اعلام اینکه برای ساخت خانه در طرح نهضت ملی مسکن مازندران حدود یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین نیاز است، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تاکنون ۵۰۰ هکتار تأمین شده و درصدد هستیم با اجرای طرح خودمالکی، هم بحث کمبود زمین را رفع کنیم و هم اینکه اقشار مختلف مردم مازندران با دریافت تسهیلات، خانه‌های خود را در ملک شخصی بسازند. 



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8083/16/637460/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها