اخبار


 تبرئه از اتهام قتل با اعترافات دختر فراری

گروه حوادث/ دختر جوان که از خانه فرار کرده بود وقتی فهمید پسر جوانی را به اتهام قتل او دستگیر کرده‌اند به پلیس رفت و راز ناپدید شدن چند ماهه‌اش را برملا کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند ماه قبل زوج میانسالی از شهرستان به دادسرای جنایی تهران رفته و مدعی بودند که دختر 25 ساله شان ناپدید شده اما سرنخ‌هایی به‌دست آورده‌اند که نشان می‌دهد، او به پایتخت آمده است.
مادر المیرا در تحقیقات گفت: ساکن یکی از شهرستان‌های شمال غربی کشور هستیم و یکی از روزهای دی سال گذشته دخترم برای شرکت در جشن تولد دوستش خانه را ترک کرد. زمانی که در جشن تولد بود به من پیام داد که حالش خوب است و چند ساعت دیگر به خانه برمی‌گردد. اما بعد از آن دخترم ناپدید شد به هر جا که فکر کنید رفتم اما بی‌فایده بود تا اینکه بسته‌ای به نام المیرا به خانه مان ارسال شد که داخل آن کتاب‌های رمان بود. بسته از تهران ارسال شده بود و احتمال می‌دهیم که فرستنده بسته از سرنوشت دخترم مطلع باشد.
با شکایت زوج میانسال به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران، فرستنده بسته که در کتابفروشی کار می‌کرد شناسایی و دستگیر شد. وی در تحقیقات اولیه گفت: چند روز قبل دختری برای خرید کتاب به مغازه‌ام مراجعه کرد و سفارش چند کتاب رمان داد. از آنجایی که کتاب‌ها آماده نبود قرار شد برایش ارسال کنم و چون قبلاً هم اینترنتی سفارش داده و آدرس او را در شهرستان داشتم من کتاب‌ها را به شهرستان ارسال کردم. من اصلاً نمی‌دانستم او از خانه فرار کرده است.
لکه‌های خون
در بازرسی از خانه وی دو مدرک به‌دست آمد که فرضیه قتل دختر جوان پررنگ و پسر جوان بازداشت شد. اولین مدرک کارت عابر بانک المیرا بود و مدرک دوم آثار خون در انباری خانه پسرجوان که وی به مأموران گفت: روزی که برای خرید کتاب به مغازه آمده بود کارتش را جا گذاشت من هم بعداً متوجه شدم و آن را برداشتم و برای اینکه کارت گم نشود آن را به خانه آوردم.
وی درباره آثار خون نیز گفت: داخل انباری کتاب‌ها را جا به جا می‌کردم که دستم با میخ داخل قفسه برید و خونریزی کرد.
در حالی که پسر جوان بازداشت بود و تحقیقات ادامه داشت اتفاق جدیدی رخ داد. چند روز بعد دختر جوانی به پلیس رفت و خودش را المیرا معرفی کرده و گفت: من از خانه فرار کردم چون مدت‌هاست با خانواده‌ام مشکل دارم؛ هر کاری می‌خواهم بکنم اجازه نمی‌دهند. مجبورم که دروغ بگویم. شب تولد دوستم به پیشنهاد او از خانه فرار کردم. در تمام این مدت از طریق دوستم در جریان وضعیت خانواده‌ام بودم و زمانی که متوجه شدم پسر جوانی را بی‌گناه به اتهام قتل من بازداشت کرده‌اند عذاب وجدان به سراغم آمد و تصمیم گرفتم خودم را معرفی کنم.
به‌دنبال اعترافات دختر جوان، به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی پایتخت پسر جوان آزاد و المیرا تحویل خانواده‌اش شد.

پنجمین جلسه دادگاه  سقوط هواپیمای اوکراینی برگزار شد

گروه حوادث/ پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای 752 اوکراینی صبح دوشنبه با حضور متهمان، وکلای متهمان، شاکی‌ها، خانواده جانباختگان، وکلای خانواده جانباختگان و نماینده دادستان به ریاست قاضی ابراهیم مهرانفر در دادگاه نظامی استان تهران، برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری میزان، در جلسه صبح دوشنبه ۲۸ آذر قاضی مهرانفر با بیان اینکه دادگاه به‌عنوان یک مرجع بی‌طرف در حال طی مراحل دادرسی است خطاب به وکلا و خانواده جانباختگان عنوان کرد: برای کشف حقیقت با هیچ‌کس تعارف نداریم و هرکجا لازم باشد از فرد و یا مسئولی سؤال شود این کار را خواهیم کرد.
قاضی مهرانفر با اشاره به اظهارات متهم ردیف اول در جلسه چهارم دادگاه گفت: اظهارات متهم در جلسه گذشته در حد توضیحات اولیه بوده و سؤالات بسیاری باقی مانده است که باید از سایر متهمان پرسیده شود و آنها نیز باید پاسخگو باشند.
بنابر این گزارش، در پنجمین جلسه دادگاه، یکی از وکلای جانباختگان با دعوت قاضی در جایگاه قرار گرفت و نظرات و نکات خود در مورد پرونده را بیان کرد. همچنین ۸ نفر از اولیای دم جانباختگان با حضور در جایگاه اظهارات خود را مطرح کردند.
گفتنی است، پنجمین جلسه دادگاه حدود ۴ ساعت به طول انجامید و قاضی مهرانفر با اعلام اینکه زمان جلسه بعدی دادگاه به خانواده جانباختگان و وکلای آنها ابلاغ می‌شود، ختم جلسه را اعلام کرد.

آتش زدن پسر 20 ساله در خودرو

گروه حوادث/ عاملان قتل پسر 20 ساله در روستای قزلجه‌کند قروه در کمتر از 24 ساعت پس از جنایت دستگیر شدند.
سرهنگ «علیرضا صفری» فرمانده انتظامی قروه در بیان جزئیات این خبر، بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی110 مبنی بر واژگونی و آتش‌سوزی یک دستگاه سواری پراید در محور فرعی روستای قزلجه‌کند، مأموران در محل حاضر و مشاهده کردند جوانی 20 ساله داخل خودرو به قتل رسیده و خودرو به آتش کشیده شده، که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی و انتظامی بخش دلبران این شهرستان قرار گرفت. کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان از همان لحظات با هماهنگی مراجع قضایی، تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این زمینه 2 نفر را شناسایی و دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان قروه با بیان اینکه در تحقیقات به عمل آمده، متهمان به قتل جوان20 ساله با مشارکت همدیگر اعتراف کردند، گفت: قاتلان روز حادثه با مقتول در محور فرعی روستای قزلجه‌کند درگیر شده و وی را به قتل رسانده سپس او را در خودرو خودش گذاشته و اقدام به آتش زدن خودرو کرده بودند.
سرهنگ «صفری» در ادامه افزود: متهمان به همراه پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8083/19/637469/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها