تجسمی


نگارخانه‌های تهران اواخر پاییز 
چه آثاری به نمایش گذاشتند؟
نمایشگاه مجازی کارتون و کاریکاتور

گروه فرهنگی / نگارستان حوزه هنری انقلاب اسلامی روز یکشنبه 27 آذرماه نمایشگاه مجازی کارتون و کاریکاتور را با موضوع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر افتتاح  کرد. این نمایشگاه مجازی منتخبی از آثار برگزیده در مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور است که به همت حوزه هنری دیجیتال و با همکاری مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری برگزار شده و ۳۳ اثر را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است. این نمایشگاه با موضوع چهره بازیکنان و کادر فنی ۳۲ تیم ملی فوتبال راه یافته به جام جهانی ۲۰۲۲، از میان ۱۷۳۶ اثر متعلق به ۵۷۹ هنرمند از ۷۲ کشور (۵۰۸ اثر در بخش کاریکاتور – ۱۲۲۸ اثر در بخش کارتون) انتخاب شده است. در طراحی خلاقانه این نمایشگاه، از شبیه‌سازی فضای ورزشگاه استفاده شده که در نوع خود یک اتفاق جدید و منحصربه‌فرد است. قابلیت رأی‌دهی به آثار از جمله امکاناتی است که در این نمایشگاه مجازی وجود دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند با انتخاب اثر مورد علاقه خود، در قرعه‌کشی ۵ جایزه ۳ میلیون ریالی شرکت کنند.


نمایشگاه عکس گروهی نورا

نگارخانه عکاسان جوان نمایشگاه گروهی عکس «نورا» را به مدت یک هفته برگزار می‌کند. آثار هنرجویان و فارغ‌التحصیلان عکاسی خانه عکاسان جوان در گالری این خانه افتتاح می‌شود. این نمایشگاه روز جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ افتتاح شد و به مدت یک هفته برقرار است. در استیتمنت این نمایشگاه آمده: «رقص نور و سایه، سماع رنگ و نور، جوانه در جوانه پویش و جاودان در جاودان زیبایی؛ نه آنکه ما خالقش باشیم که تنها انعکاس آن هستیم. هرچه زیبا و فریباست در هر جا و همه‌وقت آفریده او است و ما کمی بیشتر تماشا کردیم، عمیق‌تر دیدیم و توانستیم با ابزار هنر عکاسی آن را به تصویر بکشیم. آنچه بود و هست و همه‌مان ساده از کنارش می‌گذریم، ما که جان خود با نور شستیم، در رقص نورا، دیگرانی را فرامی‌خوانیم که اگر چشمانتان می‌طلبد: بسم‌الله نور»
علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این آثار به آدرس خیابان ولی عصر(عج)، خیابان یوسف‌آباد، خیابان چهارم، پلاک۳، طبقه دوم مراجعه کنند.


نمایشگاه نقاشی رز

نمایشگاه نقاشی «رُز» شامل آثاری از بهناز اژدریان خالق سبک گل رُز در نگارخانه شفق دایر شده است.  در این نمایشگاه ۱۳ اثر نقاشی بهناز اژدریان با بهره‌گیری از تکنیک رنگ روغن و متشکل از ۲۱ بوم در معرض نمایش عموم قرار دارد. نـمــــایـــشگـــاه نقـــاشــــی رُز از روز چهـــارشــنبه 30 آذرمـــاه در نگـــارخانه شـفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اســـــــدآبــــادی (یـــوســف‌آبــاد)، خیابان بیست‌ویکم، بوستان شفق، فرهنگسرای خانواده افتتاح می‌شود و تا پنجم دی برقرار خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۸ روزهای برپایی نمایشگاه از آثار به نمایش درآمده دیدن کنند.

 
اندیشه نمایشگاه «شهدای ترور از صدر اسلام تاکنون»

نگارخانه اندیشه، نمایشگاه «شهدای ترور از صدر اسلام تاکنون» را زیر نظر منوچهر اسماعیلی برگزار می‌کند.  به مناسبت فرارسیدن سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، نگارخانه اندیشه نمایشگاه هنری جدیدی را زیر نظر منوچهر اسماعیلی برگزار می‌کند.این نمایشگاه که با موضوع «شهدای ترور از صدر اسلام تاکنون» برگزار می‌شود، روایتگر تصاویری از شهیدان سلیمانی و فخری‌زاده و مجموعه عاشورا است که توسط منوچهر اسماعیلی خلق شده است.
در این نمایشگاه، ۲۲ اثر در حوزه‌های هنری تجسمی آبرنگ، مینیاتور و تصویرسازی به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه در نگارخانه اندیشه راه‌اندازی شده و تا آخر این هفته ادامه خواهد داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8083/23/637472/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها