مهاجم هلندی در آستانه دربی با بهانه‌های واهی از ایران رفت

جدایی لوکادیا؛ آبروریزی برای مدیران پرسپولیس


 گروه ورزشی/ 24 ساعت قبل از آغاز دربی اتفاقی افتاد که به معنای واقعی باعث شوک به هواداران پرسپولیس شد. موضوعی که نمی‌توان بدون درنظر گرفتن سوءمدیریت در پرسپولیس، آن را پذیرفت. مهاجم هلندی سرخپوشان ایران را ترک کرد و در عین ناباوری تا عصر دیروز هیچ خبری از واکنش رسمی مدیران باشگاه نبود و هیچ‌کدام حتی توضیحی درباره این اتفاق ارائه نکردند. سرمربی پرسپولیس هم که مجبور بود در نشست خبری واکنشی داشته باشد، پاسخی عجیب داد: «نمی دانم چرا لوکادیا از ایران رفت...»
مدیران باشگاه پرسپولیس که در نقل و انتقالات تابستانی به دنبال مهاجم گلزن بودند، یورگن لوکادیا هلندی را با قرارداد میلیون دلاری و سر و صدای فراوان به خدمت گرفتند. در آن مقطع ایرادات زیادی درخصوص مبلغ قرارداد این بازیکن به مدیران این باشگاه وارد شد اما در هر حال این مهاجم هلندی پیراهن شماره 4 این تیم را به تن کرد و تا پایان هفته یازدهم در کنار محمد عباس‌زاده با 6 گل رده نخست برتر گلزنان را به خود اختصاص داد. عملکرد درخشان لوکادیا خیال یحیی گل‌محمدی را تا حد زیادی راحت کرد؛ در واقع او و هواداران پرسپولیس به گلزنی لوکادیا در دربی امروز و البته ادامه لیگ امید زیادی داشتند. گرچه این امیدواری با اتفاقات عجیبی که در روز یکشنبه رخ داد، حتی به دربی نرسید و لوکادیا بدون اطلاع به باشگاه در تمرین این تیم غیبت داشت. مهاجم پرسپولیس در حالی که باید این روزها برای بازی با استقلال در اردوی تیم حاضر می‌شد، به یک‌باره مسیر خود را به سمت فرودگاه امام(ره) تغییر دارد و ساز جدایی کوک کرد. او در حالی که قصد خروج از کشور را داشت به مشکل برخورد و مفاصاحساب مالیاتی برای خروج از ایران مهمترین موضوعی بود که مانع از خروج فوری این بازیکن هلندی از ایران شد. مشکل لوکادیا برای خروج از کشور باعث شد او به باشگاه پیام بدهد که به دلیل مشکلات خانوادگی قصد خروج از کشور را دارد و از این طریق مدیران پرسپولیس را متقاعد کند تا کارهای خروج از کشور را انجام دهند. لوکادیا بیماری همسرش را دلیل ترک فوری از کشور اعلام کرد اما انتشار یک استوری از همسرش که خوشبختانه هیچ نشانه‌ای از بیماری یا اتفاق ناگواری در آن نبود، باعث شد ادعای شماره 4 سرخپوشان واقعی به نظر نرسد و افکارعمومی هم آن را نپذیرند.
نقش مدیران پرسپولیس و یحیی 
در این بین مدیران باشگاه برای خروج مهاجم 6 گله‌شان از کشور مقاومت کردند اما این مقاومت مانع خروج لوکادیا نشد و او صبح دیروز کشور را ترک کرد. مدیران پرسپولیس که پیش از این بعضاً قراردادهای عجیبی با بازیکنان خارجی داشتند، این بار دسته گل تازه‌ای به آب دادند و در حفظ بازیکن خود موفق نبودند. مدیران باشگاه با ضعف مدیریتی خود باعث شدند که پرسپولیس در آستانه دربی با بحران بزرگی مواجه شود. سؤال مهم اینکه چرا مدیران باشگاه سختگیری خاصی در خصوص بازیکن خود نداشتند؟ قرارداد او چگونه بسته شده که به رغم دریافت حقوقش در زمان تعیین شده، بازهم موفق شد به راحتی تیم را ترک کند؟ در موارد اینچنینی مدیران باشگاه برای اینکه چنین اتفاقی رخ ندهد، پاسپورت بازیکن را می‌گیرند که البته این اتفاق برای لوکادیا نیفتاد و مهاجم هلندی سرخ‌ها بعد از ساعاتی حضور در فرودگاه با داشتن پاسپورت خود به‌راحتی موفق شد ایران را ترک کند تا فقدان مدیریت درست و قوی بازهم در فوتبال ایران نمایان شود. در این بین مدیران باشگاه ادعایی را مطرح کردند که طبق نامه‌ای که وکیل لوکادیا در اختیار باشگاه قرار داده، این بازیکن از باشگاه درخواست 48 ساعت مرخصی اضطراری کرده است. براساس نامه‌ای که مدیران پرسپولیس ادعا کرده‌اند، لوکادیا تا 48 ساعت آینده باید به ایران برگردد اما این موضوع بسیار بعید به نظر می‌رسد چرا که نوع خروج لوکادیا از ایران و بهانه‌های واهی او نشان می‌دهد که او قصد بازگشت به ایران ندارد و در واقع لوکادیا به نوعی مدیران باشگاه را دور زد و از کشور خارج شد. در این بین نقش یحیی گل‌محمدی به عنوان مربی تیم هم نباید فراموش شود چرا که مربی تیم باید از شرایط بازیکن خود باخبر باشد؛ نه اینکه سرمربی تیم در نشست خبری اعلام کند که با کار لوکادیا «هنگ» کرده است! مهاجم هلندی پرسپولیس در حالی از ایران رفت که باشگاه استقلال به عنوان رقیب این تیم 2 بازیکن خارجی دارد که این بازیکنان هم‌اکنون در اردوی تیم خود هستند و حتی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل آبی‌ها توانست با پرداخت بخشی از مطالبات رافائل سیلوا، این مدافع برزیلی را از فسخ قرارداد منصرف کند اما پرسپولیسی‌ها در صورتی که تمام و کمال مطالبات مهاجم تیم خود را پرداخت کرده بودند، در انجام این کار ناکام بودند.
نگرانی‌های یحیی در خط حمله بیشتر می‌شود؟
خروج عجیب لوکادیا از کشور باعث شده صحبت‌هایی درخصوص جدایی شیخ دیاباته از پرسپولیس هم مطرح شود. گفته می‌شود مهاجم مصدوم پرسپولیسی‌ها قصد دارد به بهانه درمان مصدومیتش در فرانسه، ایران را ترک کند. این بازیکن اهل مالی که در هفته‌های اخیر به همراه لوکادیا زوج خط حمله سرخپوشان را تشکیل می‌داد، در مصاحبه‌ای بعد از گلزنی مقابل مس کرمان در هفته یازدهم لیگ برتر، ادعا کرد که رابطه بسیار خوبی با لوکادیا دارد و این موضوع باعث شده تا شایعه جدایی دومین مهاجم خارجی پرسپولیس هم مطرح شود. البته مسئولان پرسپولیس به‌شدت مخالف خروج دیاباته از پرسپولیس هستند اما در صورتی که مهاجم سرخپوشان چنین هدفی داشته باشد، همانند لوکادیا می‌تواند از ضعف مدیریتی باشگاه استفاده کند و از کشور خارج شود تا نگرانی‌های یحیی در خط حمله بیشتر و بیشتر شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8083/20/637508/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها