اخبار جام جهانی


جدول نهایی جام جهانی منتشر شد
ایران در رده بیست و ششم

با پایان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جدول رده‌بندی ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها هم منتشر شد که تیم ملی ایران با دو باخت و یک پیروزی در رده بیست و ششم قرار گرفت. آرژانتین، فرانسه، کرواسی، مراکش و هلند پنج تیم اول جام جهانی ۲۰۲۲ هستند. در قاره آسیا، ژاپن که تا مرحله یک هشتم نهایی پیش رفت، در رده نهم قرار گرفت و استرالیا یازدهم شد. کره جنوبی و عربستان هم بالاتر از ایران و به ترتیب در رده‌های شانزدهم و بیست و پنجم جای گرفتند. قطر به عنوان میزبان این دوره از مسابقات، با قبول سه باخت بدترین تیم جام لقب گرفت و در رده سی و دوم است. کانادا، ولز، صربستان و دانمارک هم دیگر تیم‌هایی هستند که پایین‌تر از ایران قرار دارند.
تیتر جالب نشریه‌های خارجی پس از قهرمانی آلبی سلسته

جام در دست خدا

پس از قهرمانی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 2022 قطر رسانه‌های معتبر جهان با انتشار عکس مسی پس از دریافت جام، تیترهای جالبی به قهرمانی آلبی سلسته اختصاص دادند. روزنامه اوله آرژانتین برای این قهرمانی تیتر «خدا آرژانتینی است» را انتخاب کرد و کلارین آرژانتین هم «انفجار بوینس آیرس از خوشحالی، متشکریم مسی» را به عنوان تیتر اصلی خود برگزید. نشریه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت هم اعتقاد داشت که آرژانتین در بهترین فینال تاریخ، قهرمان جهان شد و تیتر «مسی، پای خدا» را به مطلب خود اختصاص داد. روزنامه کوریره دلو اسپورت ایتالیا هم تیتر «مارادوحه» را انتخاب کرد. روزنامه مارکای اسپانیا با تیتر «مسی آسمانی شد» به قهرمانی آرژانتین واکنش نشان داد. روزنامه اسپورت اسپانیا هم تیتر «خدایی هم هست» را برای این قهرمانی انتخاب کرد و روزنامه انگلیسی سان هم فینال جام جهانی 2022 را بزرگ‌ترین فینال تاریخ جام جهانی، از سال 1966 دانست و تیتر «در دست خدا» را برگزید. نیویورک تایمز امریکا هم  آرژانتین را پادشاه جدید جهان معرفی کرد و روزنامه آبولای پرتغال هم  تیتر «مسی جاودانه، همراه با مارادونا» را انتخاب کرد.

تبریک پله به آرژانتین: حالا دیگو لبخند می‌زند

پله، اسطوره فوتبال برزیل در اینستاگرام خود به لیونل مسی و کیلیان امباپه تبریک گفت. پله در پیام خود آورده است: «فوتبال مثل همیشه به داستانسرایی خودش ادامه داد، این بار به شکلی بسیار هیجان‌انگیز. مسی اولین جام جهانی‌اش را گرفت، همان جامی که به خاطر تمام کارهایی که انجام داده، شایسته آن بود. دوست عزیزم امباپه حالا 4 گل در فینال‌های جام جهانی به ثمر رسانده است. اینکه می‌توانیم بازی این پسر را تماشا کنیم، یک هدیه برای همه ما و مخصوصاً فوتبال است. نمی‌توانیم تورنمنت شگفت انگیزی که مراکش تجربه کرد را از قلم بیندازیم. دیدن درخشش آفریقا فوق‌العاده است. در نهایت تبریک به آرژانتین، مطمئنم که حالا دیگو لبخند می‌زند.»  

تیم منتخب جام جهانی از نگاه سوفا اسکور

سایت معتبر سوفا اسکور تیم منتخب جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را معرفی کرد. در این تیم منتخب، فرانسه سه بازیکن، هلند و کرواسی هرکدام ۲ بازیکن و آرژانتین، برزیل، پرتغال و انگلیس هم هرکدام یک بازیکن دارند. نکته جالب اینجاست که آرژانتین درحالی قهرمان شد که فقط مسی در ترکیب منتخب جام قرار گرفت که تأثیر بالای این بازیکن در موفقیت تیم را نشان می‌دهد. در تیم منتخب دومنیک لیواکوویچ از کرواسی به عنوان دروازه‌بان انتخاب شد و  جوزپ یورانوویچ از کرواسی، هری مگوایر از انگلیس، ابراهیم کوناته از فرانسه و دالی بلایند از هلند هم مدافعان تیم منتخب جام جهانی از دید سوفا اسکور است. همچنین این سایت، کاسیمیرو از برزیل، کیلیان امباپه و آنتونی گریزمان از فرانسه، کودی گاکپو از هلند و برونو فرناندز از پرتغال را به عنوان بهترین ‌هافبک‌ها و لیونل مسی از آرژانتین را به عنوان بهترین مهاجم معرفی کرد.

شوک در آرژانتین؛ درگذشت گزارشگر مشهور

آرژانتین پس از قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مملو از شور و شعف شد؛ اما با انتشار خبر فوت «سباستین پوردومینگو» روزنامه‌نگار و گزارشگر ۳۸ساله آرژانتینی و پوشش‌دهنده اخبار جام جهانی، به یکباره در شوک فرو رفت. مرگ پوردومینگو پس از فینال جام جهانی بین آرژانتین و فرانسه و قهرمانی آلبی سلسته اعلام شد که غوغایی در دنیای روزنامه‌نگاری ورزشی به پا کرد و ده‌ها نفر از همکاران در شبکه‌های اجتماعی به او ادای احترام کردند. گرانت وال، روزنامه‌نگار مشهور ورزشی امریکایی، ۴۹ساله، هنگام پوشش خبری دیدار تیم ملی آرژانتین و هلند در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر درگذشت. مرگ او، ایست قلبی عنوان شد اما برادرش گزارش داد که این قتل بوده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8083/20/637509/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها