نبوغ مسی و جشن قهرمانی آرژانتین در جام جهانی 2022

شبی که فوتبال کامل شد


فرخ حسابی/ لیونل مسی یک جام را از فوتبال جهان طلبکار بود؛ قهرمانی در جام جهانی. نابغه آرژانتینی این جام را در یکی از بهترین بازی‌های تاریخ فوتبال دریافت  کرد تا نه فقط کلکسیون افتخارات خودش تکمیل شود بلکه فوتبال جهان هم با این قهرمانی کامل شود. برای اثبات اینکه مسی بهترین بازیکن تاریخ است خیلی‌ها بابت نداشتن قهرمانی در جام جهانی او را مورد نقد قرار می‌دادند اما حالا این اتفاق هم افتاده و فوتبال هم پازل خود را کامل کرد و دین خود به لیونل مسی را ادا. بهترین بازی فینال تاریخ جام‌جهانی. فینال قطر همه چیزهایی که ما را عاشق فوتبال کرده داشت و هر چیزی که قبل از شروع بازی تصور نمی‌کردید در فینال جام جهانی رخ بدهد؛ مسابقه‌ای سرشار از هیجان که همه چیز را در خود داشت و در نهایت آرژانتین  که دو بار برد را در طول بازی از دست داده بود، به دراماتیک‌ترین شکل ممکن در ضربات پنالتی قهرمان شد.
نقش کلیدی دی ماریا در قهرمانی
آرژانتین برای رسیدن به این جام سختی‌های زیادی را متحمل شده بود و لحظات تلخ زیادی را به خود دیده بود. مسی تنها بازیکن تیم ملی آرژانتین نبود که تلخی جام جهانی برزیل را در خاطر داشت. جام برای آنخل دی‌ماریا در یک‌چهارم ‌نهایی به خاطر مصدومیتش تمام شد و در این جام هم احتمال می‌رفت به فینال نرسد، چون در تمام بازی‌های مراحل حذفی فقط 8 دقیقه به میدان رفت. او در کل بازی مقابل کروواسی که به پیروزی 3 بر صفر در نیمه‌نهایی انجامید، روی نیمکت بود. منتقدان آرژانتینی می‌گفتند لیونل اسکالونی باید تیمش را 2-5-3 بچیند ،چون دی‌ماریا آماده نیست. البته نیازی به نگرانی نبود و دی‌ماریا هر بار که صاحب توپ شد، ترسناک بود. از عثمان دمبله پنالتی گرفت، گل دوم را زد و یک لایی زیبا به اورلین شوامنی انداخت. مسی تیتر اول می‌شود اما خودش نخستین کسی است که اعتراف می‌کند دی‌ماریا نقش مهمی در رسیدن او به قهرمانی کوپا امریکا و جام جهانی داشته، شاید اگر آمادگی لازم را داشت که تا پایان در زمین بماند، کار فرانسه به وقت اضافه هم نمی‌کشید.
چه کسی بهترین است؟
آیا واقعاً بحث بهترین بازیکن تاریخ تمام شد؟ آیا طرفداران کریستیانو رونالدو هم اعتراف می‌کنند لیونل مسی بهترین بازیکن تاریخ است؟ شاید نه اما چه اهمیتی دارد؟ جایگاه مسی در قله تاریخ فوتبال دیگر محل منازعه نیست. همیشه می‌گفتند با تیم ملی آرژانتین کاری نکرده اما در فاصله 18 ماه کوپا امریکا و جام جهانی را برد و در هر دو تورنمنت بهترین بود. او در 26 بازی در جام جهانی روی 21 گل نقش مستقیم داشته و در هر دو رکورددار است ،ضمن اینکه تنها کسی است که در یک جام جهانی در مرحله گروهی، یک‌هشتم‌نهایی، یک‌چهارم‌نهایی، نیمه‌نهایی و فینال گل زده.  در همه بازی‌هایش در مراحل حذفی بهترین بازیکن زمین شد. او 35 سال دارد اما مسی ابرانسان است، محمدعلی کلی در بوکس، مایکل جردن در بسکتبال، تایگر وودز در گلف و رافائل نادال در تنیس. واقعاً چیزی نمانده که مسی به آن برسد، چیزی نمانده که درباره مسی گفته شود، او جاودان است، او بهترین بازیکن تاریخ است. بهتر است این بحث تمام شود برای همیشه. بازیکنی که نبوغ در فوتبال را در بالاترین سطح برای سال‌های متمادی نشان داده و هیچ وقت اسیر حاشیه نشده و همه جام‌های ممکن را سال به سال کسب کرده است، بدون شک نمی‌تواند رقیبی داشته باشد.

توئیت جالب کاربر کویتی برای عبای مسی
​​​​​​​یکی از کاربران کویتی بعد از فینال جام جهانی 2022 قطر، توئیت جالبی منتشر کرد. او نوشت:«هالیوود سال‌ها تلاش کرد که چهره اسلام و مردم عرب را خراب کند و آنها را به عنوان شترسوار حامی تروریست معرفی کند. در این یک ماه قطر تلاش کرد این کلیشه را از بین ببرد و چهره اسلام را بهبود ببخشد و اوج آن هم زمانی بود که مسی عبای عربی بر تن کرد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8083/21/637511/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها