کاراته از عرش به فرش رسید

11 فرصت بدون حتی یک فینالیست


فائزه زمانی/در حالی مسابقات انفرادی کاراته قهرمانی آسیا به پایان رسید که دست کاراته ایران بدون حتی یک فینالیست از طلا خالی ماند. با اتمام مسابقات انفرادی، پرونده ایران در این دوره از رقابت‌ها با 4 برنز بانوان از 5 فرصت و 2 برنز آقایان از 6 فرصت به پایان رسید تا با نزدیکی بازی‌های آسیایی هانگژو زنگ خطر بلند‌تر از همیشه برای کاراته ایران به صدا در بیاید.
 این نتایج در حالی در این دوره از رقابت‌ها به دست آمد که قبل از این درمسابقات قهرمانی سال 2017 قبل از ریاست حسن طباطبایی، کاروان کاراته ایران موفق به کسب 20 طلا، 12 نقره و 10 برنز و در مسابقات قهرمانی آسیا سال 2021 در غیاب رقیب سنتی یعنی ژاپن به 14 طلا، 10 نقره و 15 برنز رسید اما حالا با پایان ریاست 4 ساله سید حسن طباطبایی کاروان ایران در مجموع رده‌های پایه و بزرگسال به 5 طلا، 6 نقره و17 برنز رسید.
درحالی که روزگاری نه چندان دور کاراته کاهای تمامی تیم‌ها از مبارزه با کاراته‌کاهای ایران لرزه بر اندام‌شان می‌افتاد اما حالا تیم‌هایی نظیر عربستان، کویت، هند، ترکمنستان و... به راحتی کاراته‌کاهای ما را در تاتامی شکست می‌دهند و بزرگانی مثل امیرمهدی‌زاده، ذبیح‌الله پورشیب و بهمن عسگری با ناکامی از گردونه رقابت‌ها حذف می‌شوند. بی‌شک اگر امروز کاراته ایران کرسی‌های بین‌المللی خود را با مدیریت غلط از دست داده و حتی یک فینالیست درمجموع 11 نماینده بزرگسالان ندارد، با این فرمان حتماً در دوره بعد مسابقات قهرمانی آسیا نه تنها زنگ تفریحی بیش برای رقبا نخواهد بود که احتمال 8 تایی شدن نمایندگانمان هم مقابل تیم‌هایی مثل عراق، کویت، عربستان و... وجود دارد. هرچند کومیته تیمی مردان با برتری مقابل عربستان به فینال کومیته تیمی قهرمانی آسیا رسید تا امروز برای کسب طلای تیمی به مصاف قزاقستان برود اما حتی در صورت کسب طلا در کومیته تیمی هم نتایج ضعیف انفرادی فراموش نخواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8083/21/637514/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها