چهره ها


کیلیان، ارتش تک نفره‌ای که ناکام ماند
امباپه: ما برمی‌گردیم

کیلیان امباپه ناکام بزرگ فینال جام جهانی 2022 بود. بازیکنی که در این مسابقه یک ارتش تک نفره بود و با زدن سه گل در طول بازی و یک گل در ضربات پنالتی نهایت تلاش خود را کرد تا تیم ملی فرانسه بازنده این مسابقه نباشد اما در نهایت دست او از جام کوتاه ماند.
امباپه بدشانس بود که در فینال جام جهانی 2022 در تیم بازنده قرار داشت اما این بازیکن 23 ساله ثابت کرد مقایسه‌او با پله بی‌دلیل نیست. مهاجم پاری‌سن‌ژرمن دومین بازیکن تاریخ شد که در فینال جام جهانی هت‌تریک می‌کند اما تلاشش برای اینکه جوان‌ترین برنده دو قهرمانی جهان بعد از پله 1962 لقب بگیرد، بی‌نتیجه ماند. تیم ملی فرانسه با وجود درخشش کیلیان و هت‌تریک او، نتوانست آرژانتین را در فینال جام جهانی شکست دهد. امباپه به فاصله 10 دقیقه تا پایان وقت قانونی بازی توانست دو گل بزند و کار را به تساوی بکشاند. او در دقایق پایانی وقت دوم اضافه نیز توانست با گل کردن پنالتی حساب کار را 3-3 کند و کار به ضربات پنالتی کشیده شود.
امباپه حتی اولین پنالتی فرانسه را هم گل کرد اما نتوانست مانع شکست 4-2 تیمش شود تا آرژانتین با مسی قهرمان شود. امباپه چهار سال قبل در فینال جام جهانی روسیه به کرواسی گل زده بود و کمک کرد تیمش قهرمان شود ولی این بار داستان برای او متفاوت بود. امباپه با هشت گل برنده جایزه کفش طلای جام نیز شد و حالا چهار سال دیگر و تا جام جهانی 2026 باید صبر کند. ستاره فرانسوی که امروز 24 ساله می‌شود، دومین بازیکنی است که در دو فینال متوالی جام جهانی گل می‌زند و با هشت گل کفش طلای تورنمنت قطر را به خود اختصاص می‌دهد. او در بیشتر بازی تحت کنترل بود اما 10 دقیقه مانده به پایان وقت بازی با دو گل به فاصله 97 ثانیه مدافع عنوان قهرمانی جهان را زنده کرد. بعد از گل مسی در وقت اضافه، یک پنالتی دیگر گرفت و خودش آن را گل کرد تا بعد از جف هورست سال 1966 انگلیس دومین بازیکنی باشد که در یک فینال سه گل می‌زند.
 در اولین واکنش پس از شکست در فینال، توئیت کرد: «برمی‌گردیم.»

امیر قطر: به وعده خود عمل کردیم

 پس از پایان رقابت‌های جام جهانی، امیر قطر با ارسال پیامی، قهرمانی آرژانتین و همچنین نایب قهرمانی فرانسه را به این 2 تیم تبریک گفت و نوشت: «ما به وعده خود برای برگزاری یک تورنمنت استثنایی در کشورهای عربی عمل کردیم.» شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در توئیتی از طریق حساب رسمی خود در توئیتر نوشت: «به تیم ملی آرژانتین به خاطر قهرمانی در جام جهانی 2022 قطر تبریک می‌گویم.» او ادامه داد: به تیم ملی فرانسه نیز بابت عنوان نایب قهرمانی تبریک می‌گویم. من از همه تیم‌ها به خاطر بازی فوق‌العاده‌شان و هوادارانی که مشتاقانه آنها را تشویق کردند تشکر می‌کنم.  در پایان، ما به وعده خود مبنی بر برگزاری یک جام جهانی استثنایی از طریق کشورهای عربی عمل کردیم که فرصتی  برای مردم جهان فراهم کرد تا با غنای فرهنگ ما و اصالت ارزش‌های ما آشنا شوند.»

دشان: در مورد آینده‌ام تصمیمی نگرفته‌ام

دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه مدعی شد در ابتدای سال جدید میلادی در مورد آینده تصمیم می‌گیرد. ابتدا اخبار حاکی از آن بود که دوران همکاری یک دهه‌ای دیدیه دشان با تیم ملی فرانسه بعد از جام جهانی به پایان می‌رسد و زین‌الدین زیدان به جای این سرمربی پرافتخار هدایت این تیم را به عهده خواهد گرفت، اما نتایج درخشان تیم ملی فرانسه در جام جهانی باعث شد احتمال ماندن دیدیه دشان روی نیمکت این تیم تا پایان تورنمنت یورو 2024 قوت گیرد. حالا دیدیه دشان مدعی شده بزودی در این رابطه با فدراسیون مذاکره می‌کند و فعلاً ناراحت شکست تیمش در دیدار فینال مقابل آرژانتین در ضربات پنالتی است. دیدیه دشان گفت: «حتی اگر برنده می‌شدیم نیز بعد از دیدار فینال و به این زودی به این سؤال در مورد آینده خود پاسخ نمی‌دادم. برای بازیکنان و کادر فنی به خاطر این شکست ناراحتم. در ابتدای سال آینده با رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه دیدار خواهم کرد و سپس شما متوجه خواهید شد که در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8083/21/637515/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها