اخبـــــار


واردات ۶۰۰ هزار دوز واکسن سرخجه به کشور

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر از واردات ۶۰۰ هزار دوز واکسن سرخجه به کشور خبر داد.
علیرضا عسکری، با اشاره به افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخجه در کشور گفت: در پی افزایش مهاجرت اتباع از کشورهای همسایه به ایران و در نتیجه افزایش میزان ابتلای افراد به بیماری سرخجه در کشور، معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از جمعیت هلال‌احمر خواست تا برای واردات واکسن‌های این بیماری اقدام کند.
وی ادامه داد: در این راستا، مراحل اخذ مجوزهای مورد نیاز از طرف جمعیت هلال احمر برای واردات واکسن به کشور انجام شد. عسکری با اشاره به واردات واکسن سرخجه افزود: روز گذشته ۶۰۰ هزار دوز واکسن سرخجه اهدایی از طرف یونیسف وارد کشور شد. به گفته وی، پروسه برچسب‌گذاری واکسن‌های اهدایی در شرکت بازرگانی سهاکیش جمعیت هلال‌احمر در حال انجام است و در چند روز آینده واکسن‌ها به دست وزارت بهداشت و درمان می‌رسد تا در پایگاه‌های سلامت جهت تزریق توزیع شود.

طرح ترافیک روزانه تا پایان هفته فروخته نمی‌شود
 
سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از ممنوعیت فروش روزانه طرح ترافیک در هفته پایانی آذر خبر داد.
سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با صدور اطلاعیه‌ای به دلیل بالا بودن شاخص آلودگی هوای تهران و در راستای کنترل آلاینده‌ها از ممنوعیت فروش طرح ترافیک روزانه تا پایان هفته جاری خبر داد. بر‌اساس این اطلاعیه با توجه به استمرار آلودگی هوا در کلانشهر تهران و در راستای مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا، در روزهای پیش رو تا پایان هفته جاری امکان رزرو طرح روزانه ترافیک وجود نخواهد داشت. همچنین در ادامه از عموم شهروندان درخواست شده است تا اطلاع ثانوی، حضور و تردد در سطح شهر را به حداقل میزان ممکن کاهش داده و در صورت ضرورت حتی‌المقدور از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.


در راستای اجرای نظام رتبه‌بندی صورت گرفت
صدور «کارنامه» جهت تعیین «رتبه» ۶۰۰ هزار معلم

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه قریب به ۶۰۰ هزار نفر از معلمان در قالب اجرای قانون نظام رتبه بندی، ارزیابی شدند و «کارنامه رتبه» برایشان تولید شده است، گفت: قانون نظام رتبه‌بندی معلمان، مبتنی بر اسناد بالادستی و عین سندتحول است، اما باید در اجرا دقت کنیم و همه همکاران را ببینیم.
محسن زارعی با اشاره به شاخص‌های معلم تراز گفت: ما قبلاً همیشه معلم تراز را توصیف می‌کردیم و شاخص‌ها را نمی‌گفتیم. مشخص نبود معلم تراز باید چه ویژگی‌هایی در شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربه داشته باشد، اما الان این شاخص‌ها در قانون نظام رتبه‌بندی روشن است و همکار ما می‌داند که معنی معلم تراز یعنی چه و باید خودش را به آن برساند. در واقع نظام رتبه‌بندی بهترین فرصت است. وی افزود: در طول سال‌ها از زحمتی که همکاران می‌کشیدند غافل بودیم. بر اساس مدرک تحصیلی و اینها ارتقاهایی رخ می‌داد اما اینکه در عرصه عمل و در کلاس درس چه می‌کند هیچ وقت ارزش‌گذاری نمی‌کردیم. اکنون فرصتی فراهم شده تا ارزش کار همکارمان را ببینیم و در این نظام شایستگی‌ها ارزشش را لحاظ کنیم.
وی به فرایند نظام رتبه‌بندی اشاره کرد و گفت: همکاران ما ابتدا با خوداظهاری شایستگی‌های خود را اعلام کردند و مدارک و مستندات را بارگذاری کردند. دو کار می‌توانستیم انجام دهیم؛ یا باید کانون ارزیابی می‌گذاشتیم و حضوری دعوت می‌کردیم و دوم اینکه رفتار همکاران در موقعیت واقعی کلاس درس را از سوی مدیران مدارس بسنجیم که راهکار دوم اجرایی شد. قریب به ۶۰۰ هزار نفر ارزیابی شدند و کارنامه رتبه برایشان تولید شده است. گام نهایی، بازخورد شایستگی‌ها است که می‌خواهیم به همکاران بدهیم. این نظام ارزیابی می‌تواند در جذب و ورودی‌ها، ارتقای مدیران عملیاتی، میانی و ارشد هم کمک کند.

جزئیات فراخوان پزشکان برای حج ۱۴۰۲ 

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر جزئیات فراخوان پزشکان برای ارائه خدمت در حج سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.
دکتر طاهر درودی درباره جزئیات فراخوان پزشکان برای حج ۱۴۰۲ به ایسنا، گفت: فراخوان پزشکان برای حج ۱۴۰۲ از هفته قبل منتشر شده است و پزشکان داوطلب برای ارائه خدمت در حج سال آینده می‌توانند تا ۳۰ آذرماه سال جاری نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. وی افزود: با توجه به مذاکره‌ای که با سازمان حج و زیارت داشتیم، فکر می‌کنیم سهمیه تخصیص داده‌شده به ایران برای حج سال آینده معادل سال ۱۳۹۸ و بیش از ۸۰ هزار نفر زائر و قاعدتاً تعداد پزشکان هم در همین حدود خواهد بود. با این حال از آنجایی که عدد سهمیه هنوز قطعی نشده و تعداد پزشکان هم ضریبی از تعداد زائرین خواهد بود، هنوز نمی‌توانیم تعداد قطعی پزشک مورد نیاز را در حج ۱۴۰۲ اعلام کنیم. بر این اساس معمولاً در فراخوان با آمارهای پیش‌فرض معادل دو برابر تعداد مورد نیازمان را جذب خواهیم کرد و بعد تعداد قطعی را با توجه به اعلام وزارت حج سعودی اعلام خواهیم کرد.
درودی درباره تخصص‌های مورد نیاز در حج امسال گفت: در فراخوان، سه گروه پزشکان عمومی، متخصصین داخلی و متخصصین طب اورژانس را مشخص کرده‌ایم که با توجه به شرایط و ضوابط، فقط متقاضیان مرد مورد نیاز هستند. وی گفت: حج ۱۴۰۲ تقریباً در تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها به مرور انجام خواهد شد.


عضو کمیته علمی کشوری کرونا:
نگرانی از موج گسترده کرونا نداریم

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: در حال حاضر نگرانی عاجلی برای موج گسترده‌ای از کرونا در هفته‌های آینده نداریم. اساساً دانش بشری حتی در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا که دسترسی دقیقی به آمار بیماری، سویه‌های در چرخش و شرایط رعایت نکات بهداشتی دارند  نمی‌توانند به دقت پیش‌بینی کنند چه زمانی با موج کرونا روبه‌رو خواهند شد.
دکتر مسعود یونسیان اظهار داشت: تا قبل از دسترسی به واکسن، می‌گفتیم موج کرونا تابع دو مؤلفه یعنی رفتار مردم و واریانت ویروس است، الان مؤلفه سومی  اضافه شده و آن هم سطح ایمنی جامعه است. بهتر است ابتدا وضعیت بیماری را رصد کنیم و به جای پیشگویی، هر وقت که نشانه‌هایی از افزایش موارد کرونا را دیدیم، آن وقت هشدار دهیم،چراکه نمی‌توان جامعه را همیشه در محدودیت قرار داد، البته باید تلاش ما پوشش مناسب واکسیناسیون و مصون‌سازی افراد باشد. بنابراین در حال حاضر شواهدی نداریم که بگوییم در آینده نزدیک، میان مدت  یا بلندمدت، زمان موج بعدی کرونا را پیش‌بینی کنیم. عضو کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به وضعیت کرونا در مناطق شش گانه سازمان جهانی بهداشت، گفت: بجز کشورهای غرب اقیانوس آرام مانند ژاپن، کره و برخی کشورهای شرق آسیا، استرالیا و اقیانوسیه، در پنج منطقه دیگر سازمان جهانی بهداشت، وضعیت کرونا نسبتاً پایدار بوده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8083/22/637520/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها