لیورپول هم باخت و هم مصدوم داد

قدرت‌نمایی سیتی و هالند در آستانه سال جدید


گروه ورزشی/ منچسترسیتی در جام اتحادیه انگلیس، لیورپول مدافع عنوان قهرمانی را 3 بر2 شکست داد و این تیم را حذف کرد تا با یک برد شیرین به استقبال سال جدید برود. این شکست با اتفاق بد دیگری هم برای تیم یورگن کلوپ همراه شد که مربی آلمانی را بیشتر نگران می‌کند.
شاگردان پپ گواردیولا در دیداری هیجان‌انگیز و پرگل در حالی لیورپول را بردند که طی 4 تقابل قبلی خود مقابل این تیم در سال 2022 هیچ بردی کسب نکرده بودند. پیش از این برد، سیتی طی 4 دیدار قبلی خود با لیورپول در سال جاری متحمل 3 شکست شده و در یک بازی نیز به نتیجه مساوی رسیده بود.
پس از 40 روز وقفه، فوتبال باشگاهی در انگلیس از سر گرفته شد و در جذاب‌ترین بازی در ورزشگاه اتحاد، منچسترسیتی در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات میهمان سرسخت خود لیورپول را را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد تا به یک‌چهارم نهایی صعود کند. گل ضربه سر ناتان آکه در شبی که دیگر ستاره‌های حاضر در میدان ارلینگ هالند، محمد صلاح و کوین دی بروین نیز همگی خوش درخشیدند، نمایش هیجان‌انگیزی را برای هواداران و پایانی خوشی را برای تیم پپ گواردیولا رقم زد. هالند بیست و چهارمین گل فصل خود را خیلی زود به ثمر رساند، هرچند که فابیو کاروالیو کار را برای لیورپول به تساوی کشاند. ریاض محرز در اوایل نیمه دوم دوباره تیم میزبان را پیش انداخت و این بار هم محمد صلاح در عرض یک دقیقه نتیجه بازی را به تساوی 2-2 تغییر داد.
با این حال، سیتی حرف آخر را زد و این دفعه دی بروین آکه در نقش سازنده گل ظاهر شد و موقعیت را برای ناتان آکه مدافع پیش تاخته سیتی ایجاد کرد تا او یک گل شگفت‌انگیز را برای قهرمان لیگ برتر به ارمغان بیاورد. البته سیتی خوش‌شانس هم بود چرا که اگر داروین نونیس مهاجم اروگوئه‌ای لیورپول قدر سه موقعیتش را می‌دانست، شاید داستان به نحوی دیگر رقم می‌خورد. برنده بلامنازع این مسابقه بدون شک ارلینگ هالند بود. او در حالت عادی غیرقابل مهار است، تصور کنید وقتی بعد از استراحت یک ماه و نیمی برمی‌گردد چگونه است؟ خیلی طول نکشید که ماشین گلزنی سیتی از جایی که قبل از جام جهانی کارش را متوقف کرده بود، آن را ادامه داد؛ در حقیقت، کمتر از 10 دقیقه. اگر رقبای سیتی امیدوار بودند وقفه لیگ، شتاب شماره 9 سیتی را بگیرد، عملکرد ستاره نروژی در این بازی نشان داد که آنها سخت در اشتباه بود‌ه‌اند . اولین موقعیت گلزنی هالند در عرض 20 ثانیه به دست آمد، اگرچه او آن موقعیت را هدر داد که البته خیلی زود اشتباهش را جبران کرد. بازنده بزرگ بازی هم جیمز میلنر هافبک لیورپول بود . کمتر از 45 دقیقه از بازگشت قرمزها به میادین نگذشته بود که یورگن کلوپ در حال دندان قروچه بود و به آسمان نگاه می کرد. جیمز میلنر، کاپیتان و دفاع راست تیم او روی زمین افتاده بود، این بازیکن انگلیسی هم به فهرست بلند بالای مصدومان لیورپول شامل لوئیز دیاز، دیوگو ژوتا، آرتور ملو ، کورتیس جونز و روبرتو فیرمینو اضافه شد.

ناراحتی کلوپ
بر اساس تصمیم اتحادیه فوتبال انگلیس، استفاده از تکنولوژی کمک‌داور ویدیویی تا مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه ممنوع است و یورگن کلوپ سرمربی لیورپول معتقد بود که عدم استفاده از این تکنولوژی در این بازی به تیمش ضربه زده است. او پس از پایان این دیدار به خبرنگاران گفت:« موقعیت اول هالند در ابتدای بازی آفساید بود. شما ندیدید؟ بله، آفساید بود. این چیزی است که من دیدم و به شما می‌گویم. همین شانس تا حد زیادی جهت بازی را تعیین کرد. واقعاً حس خوبی نبود. این صحنه آفساید بود اما هیچ پرچمی بالا نرفت و همین احساس بدی به بازیکنان داد. چرا در چنین بازی مهمی نباید از کمک‌داور ویدیویی استفاده کرد؟» سرمربی لیورپول درباره شرایط این بازی اظهار داشت:« شروع بازی سخت بود. 15 دقیقه اول مشکلاتی داشتیم. می‌دانیم که سیتی ایده‌های بازی متفاوتی دارد و ما همیشه باید در جریان یک دیدار به آن عادت کنیم. هرگز کسی نمی‌داند که دقیقاً قرار است چه اتفاقی رخ دهد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8086/21/637895/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها