اخبار


عموزاد ستاره کشتی جهان شد

رحمان عموزاد خلیلی، قهرمان وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد جهان به عنوان ستاره نوظهور سال ۲۰۲۲ انتخاب شد. او که به همراه امیررضا معصومی و تایشی ناریکانی از ژاپن، ییانی دیاکومیهالیس از امریکا و آرسن هاروتونیان از ارمنستان در فهرست 5 نفره کاندیداهای ستاره نوظهور سال 2022 کشتی آزاد جهان قرار گرفته بود، به عنوان ستاره انتخاب شد. عموزاد در سال‌های گذشته نیز در رده‌ سنی جوانان دو سال به عنوان فنی‌ترین کشتی‌گیر انتخاب شده بود. وی در سال 2021 برای اولین بار به عضویت تیم ملی آزاد بزرگسالان درآمد که در سال اول ملی‌پوش شدنش ناکام بود اما در بلگراد با شکست دیاکو میهالیس امریکایی موفق به کسب مدال طلای قهرمانی جهان شد. سید دانیال سهرابی که کاندیدای ستاره سال 2022 کشتی فرنگی شده بود، به این عنوان نرسید و ادموند نازاریان این عنوان را به خود اختصاص داد.

تساوی طباطبایی و برد غلامی در  شطرنج اسپانیا

شطرنج بازان ملی پوش ایران در مسابقات اسپانیا به تساوی و برد رسیدند. سید محمد امین طباطبایی و مهدی غلامی دو شرنج باز ملی پوش  که در مسابقات سیتگس اسپانیا حضور دارند، در دور نهم به ترتیب  به مصاف شطرنج بازان ارمنستانی و هندی  رفتند که نتیجه‌اش تساوی و پیروزی بود. طباطبایی با ریتینگ ۲۶۶۰ با این تساوی  مقابل حریفش با ریتینگ ۲۶۲۱، 7امتیازی شد و نفر پنجم . اما غلامی با  شکست حریف هندی‌اش با 6 امتیاز نفر 38 است. شطرنج‌باز روسی با ۸ امتیاز صدرنشین این رقابتهاست. 

صدرنشینی پیکان در هفته 3 امتیازی

پیکان تهران درهفته دهم لیگ برتر والیبال زنان و بردهای 3 امتیازی  صدرنشین ماند. در این هفته چهار بازی در شهرهای تهران ، گنبد و اصفهان برگزار شد که برنده‌ها نتیجه مشابه 3- صفر برد 3 امتیازی را رقم زدند. تیم پیکان تهران در اصفهان ، میزبانش ذوب آهن را با نتیجه 3- صفر با امتیازات 25-11 ،25-21 و 25-11 شکست داد و با 27 امتیاز صدرنشین ماند. سایپای تهران هم با همین نتیجه جهان بین چهارمحال را برد.طلوع مهر یزد در مقابل صدیق گفتار وارنا با نتیجه 3- صفر و با امتیازات 25-19،  25-22 و 25-20 به برتری رسید. تیم سریک گنبد هم در سالن المپیک گنبد میزبان مس رفسنجان بود که با نتیجه 3- صفر با امتیازات 25-23، 25-18 و 25-10 نهمین پیروزی‌اش را ثبت کرد.

خداحافظی نوری از دنیای قهرمانی کشتی

​​​​​​​حسین نوری بعد از سال‌ها حضور در عرصه ملی، در جریان مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. این رقابت‌های اولین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی به مدت سه روز در سالن هفت‌تیر تهران برگزارشد که حسین نوری دارنده مدال برنز مسابقات جهانی پاریس مقابل چمن‌گلی شکست خورد و از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. این کشتی‌گیر روی دوش امیر قاسمی منجزی مدعی سنگین‌وزن تیم ملی فرنگی قرار گرفت و دور افتخار زد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8086/21/637898/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها