سوژه


اعتراض وزیر فرانسه به اتفاقات فینال جام جهانی

وزیر اقتصاد فرانسه از فیفا درخواست کرد تا اتفاقات دیدار تیم ملی این کشور مقابل آرژانتین در فینال جام جهانی 2022 را بررسی کند. دولت فرانسه مدعی است که در پایان بازی فینال جام جهانی 2022 قطر و شکست فرانسه برابر آرژانتین، بازیکنان تیم ملی این کشور مورد توهین بازیکنان تیم حریف قرار گرفته‌اند. برونو لومر، وزیر اقتصاد و شخص دوم دولت فرانسه در گفت‌وگویی درباره این مسأله صحبت کرد و گفت:«آنها توهین‌های نامناسبی انجام دادند. فیفا چه می‌کند؟ ورزش عبارت است از عادلانه بازی کردن، احترام گذاشتن به دیگران و همچنین احترام به بازند‌ه‌ها.» او سپس نسبت به رفتار امیلیانو مارتینز، دروازه‌بان تیم ملی آرژانتین نسبت به کیلیان امباپه و همچنین بازیکنان سابق این تیم مانند آگوئرو که ادواردو کاماویگا را به سخره گرفت، انتقاد کرد. فدراسیون فوتبال فرانسه پیش از این اعلام کرده بود که به دلیل توهین‌های نژادپرستانه نسبت به کومان و شوامنی که ضربات پنالتی خود را از دست دادند، شکایت خواهد کرد.

برنامه المپیک پاریس اعلام شد

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس جدیدترین برنامه مربوط به این بازی‌ها را منتشر کرد. از ۵۸۱ روز دیگر المپیک ۲۰۲۴ به میزبانی شهر پاریس در فرانسه آغاز خواهد شد و کمیته برگزاری المپیک برنامه کامل مسابقات را منتشر کرده است که البته بعید نیست دوباره تغییراتی داشته باشد. در این برنامه، مسابقات از روز چهارشنبه ۲۴ جولای ۲۰۲۴ (۳ مردادماه ۱۴۰۳) آغاز خواهد شد که بازی‌های روز ابتدایی هم فوتبال و راگبی خواهند بود. روز یکشنبه ۱۱ آگوست ۲۰۲۴ (۲۱ مردادماه ۱۴۰3) هم المپیک ۲۰۲۴ به پایان خواهد رسید. مراسم افتتاحیه قرار است روز جمعه 24 جولای ۲۰۲۴ (۳ مردادماه ۱۴۰3) برگزار شود.

خداحافظی دروازه‌بان کامرون در 26 سالگی

دروازه‌بان کامرونی اینتر در ۲۶ ساگی از بازی‌های رده ملی اعلام بازنشستگی کرد. آندره‌ اونانا دروازه‌بان اینتر که در جریان مسابقات جام جهانی 2022 قطر با ریگوبرت سانگ سرمربی تیم ملی فوتبال کامرون به اختلاف‌نظر خورد و از این تیم برای دو بازی پایانی کامرون در مرحله گروهی این رقابت‌ها مقابل صربستان و برزیل کنار گذاشته شد، در 26 سالگی از بازی‌های رده ملی اعلام بازنشستگی کرد. در پیام خداحافظی وی آمده است: «داستان من با تیم ملی کامرون به پایان رسیده است. بازیکنان می‌آیند و می‌روند، نام‌ها زودگذر هستند، اما کامرون پیش از هر شخص یا بازیکنی است. کامرون جاودانه است و عشق من به تیم ملی و مردم که همیشه از ما حمایت کردند، جاودانه است. احساسات من هرگز تغییر نخواهد کرد. قلب کامرونی من به تپیدن ادامه خواهد داد و هر کجا که بروم همیشه برای اهتزاز پرچم کامرون تا آنجا که ممکن است، می‌جنگم».


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8086/21/637899/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها