اخبار


افزایش زیان اقتصاد آلمان با محدود ساختن ایران

در حالی که آلمان از تراز تجاری مثبت یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون یورویی در مبادلات با ایران برخوردار است، هرگونه وضع محدودیت برلین علیه مبادلات تجاری با تهران‌ بیش از همه به ضرر تجار این کشور تمام می‌شود.
به گزارش ایرنا، اداره آمار اروپا (یورو استات) کل مبادلات تجاری ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در ۱۰ ماه سال‌ جاری میلادی را چهار میلیارد و ۳۲۸ میلیون یورو اعلام کرد. آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران در میان اعضای اتحادیه اروپا در ۱۰ ماه نخست سال‌ جاری میلادی بوده است. مبادلات دو کشور در این مدت با رشد ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک میلیارد و ۶۰۰‌میلیون یورو رسیده است.
آلمان در ۱۰ ماه امسال یک میلیارد و ۳۶۵ میلیون یورو کالا به ایران صادر و فقط ۲۳۵ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است. 
تراز تجاری دو کشور در این مدت به میزان یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون یورو به نفع آلمان بوده است که بر این اساس، تصمیمات اخیر برلین برای ایجاد محدودیت‌هایی در روابط تجاری با ایران بیشتر از اینکه به ایران ضرر بزند، به زیان اقتصاد این کشور تمام خواهد شد.


فعال بودن همه کارخانه‌های سیمان

با توجه به عرضه هفتگی یک میلیون و ۱۵۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیمان در بورس کالا، کمبود سیمان در کشور وجود ندارد. البته همه کارخانه‌های سیمان فعالند و از گاز و مازوت (درصورت نیاز) استفاده می‌کنند.
سیف‌الله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت هم گفت: با وجود کاهش گاز تحویلی به کارخانه‌های سیمان، اما با تحویل سوخت دوم (مازوت) برنامه‌های تولید به قوت خود باقی است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
امیری در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به مطالب عنوان شده توسط دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان و قطعی گاز ۵۴ کارخانه سیمان، افزود: قطعی گاز کارخانه‌ها به هیچ عنوان صحت ندارد، بلکه گاز تحویلی به آنها کاهش یافته است و در مجموع روزانه ۶ میلیون مترمکعب گاز تحویل سیمانی‌ها می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8088/12/638127/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها