ایران در ایران


افزایش کیفیت آب شرب روستاهای حاشیه رودخانه دز

اهواز - مدیر بهره‌برداری حوزه روستایی آبفا اهواز گفت: کیفیت آب شرب روستاهای حاشیه رودخانه دز بهبود می‌یابد.
به گزارش ایسنا،علی عبیداوی با اشاره به تلاش برای بهبود وضعیت کیفی آب شرب در روستاها اظهار کرد: به همین منظور عملیات لایروبی حوضچه‌های ته‌نشین و پیش ته‌نشین تأسیسات روستایی حاشیه دز اهواز آغاز شد. وی افزود: با هدف ارتقای کیفیت آب شرب اهالی روستاهای مسیر حاشیه دز عملیات لایروبی مخازن آغاز شده است. مدیر بهره‌برداری حوزه روستایی آبفار اهواز گفت: تخلیه رسوبات، شست‌و‌شو و گندزدایی این مخازن در دستور کار قرار دارد و عملیات لایروبی و شست‌و‌شو با همکاری اکیپ‌های تعمیرات و نگهداری اجرا خواهد شد. وی گفت: ۱۷ روستای مسیر حاشیه دز ۱۳۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۷ هزار و ۶۰۰ نفر را تحت پوشش دارد که با اجرای طرح لایروبی مخازن، آب شرب این خانوارها با کیفیت مطلوب‌تر نسبت به گذشته تأمین خواهد شد.

دفتر رئیس جمهور، پیگیر قطع گاز صنایع یزد شد

یزد - به‌دنبال پیگیری‌های خانه صنعت، معدن و تجارت و انجمن‌های تخصصی صنایع استان یزد در راستای جلوگیری از قطعی گاز بخش صنعت و تولید استان، دفتر رئیس جمهور دستور ویژه جهت پیگیری این امر صادر کرد.
به گزارش خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، با توجه به بحران محدودیت‌های گاز در سال‌جاری و با توجه به اینکه اعمال این محدودیت‌ها می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای بخش صنعت و تولید استان یزد داشته باشد، خانه صنعت و معدن استان با هماهنگی انجمن‌های تخصصی صنایع همگن، پیشنهادات و نظرات کارشناسی خود مبنی بر کاهش محدودیت‌های گاز و انرژی بخش صنعت و تولید استان یزد را به دفتر رئیس‌جمهور ارائه کرد. همچنین درخواستی مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم در خصوص مدیریت مصرف سوخت گاز صنایع استان، با توجه به اثرات منفی این محدودیت‌ها بر روند تولید و افزایش بیکاری این استان ارائه کرد. به‌دنبال این پیگیری‌ها و در پاسخ به درخواست خانه صمت یزد، رئیس جمهور دستور پیگیری ویژه این مهم به مقامات وزارت نفت و وزارت صمت را صادر کرد. در استان یزد سه هزار واحد تولیدی با اشتغال ۱۰۰ هزار نفر فعال است.

آغاز تولید پنل‌های خورشیدی در کرمان 

کرمان - برای نخستین بار در کشور طی ماه‌های گذشته عملیات احداث شهرک زنجیره فتو ولتائیک (سامانه تبدیل انرژی خورشیدی به الکتریکی) انرژی‌های تجدیدپذیر ایران و تولید پنل‌های انرژی خورشیدی با مجموع ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه در کرمان آغاز شد.
عملیات احداث این مجتمع توسط بخش خصوصی و مشارکت یکی از بانک‌ها با سرمایه ۱۶ هزار میلیارد تومانی آغاز شده و در ادامه به ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد رسید. با احداث بزرگترین پروژه ارزش افزوده فتو ولتائیک، ایران به یکی از ۱۰ کشور برتر تولیدات سلول‌های خورشیدی دنیا تبدیل خواهد شد. استان کرمان با ۳۰۰ روز آفتابی در سال روی کمربند انرژی خورشیدی دنیا قرار گرفته است و احداث این پروژه در این استان یکی از ضروریاتی بود که می‌تواند علاوه بر جلوگیری از واردات پنل‌های خورشیدی، کشور را به خودکفایی برساند و با توجه به کمبود برق مشکلات این حوزه را با استفاده از انرژی‌های پاک تا حدودی رفع کند.
محمد مهدی فداکار افزود: اجرای این پروژه کاملاً منطبق بر شعار سال ۱۴۰۱ است، ضمن آنکه ظرفیتی بزرگ برای استان کرمان تلقی می‌شود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8088/16/638135/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها