اخبـــــار


3 خواهر و برادر  با حلوا آدم می کشتند

گروه حوادث/ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان از صدور کیفر خواست برای سه خواهر و برادر خبر داد که سال گذشته با حلوای مسموم سه نفر را در بهبهان به قتل رسانده بودند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، اسفند سال گذشته دو نفر از اهالی شهر منصوریه که برای انجام کاری به یکی از دفترخانه‌های اسناد رسمی بهبهان مراجعه کرده بودند در راه بازگشت به خانه با علایم مسمومیت به بیمارستان منتقل شده و ساعاتی بعد نیز فوت کردند. با اعلام مرگ مشکوک این دو نفر موضوع به پلیس گزارش شد و از لحظات اول این اتفاق دستورات لازم قضایی صادر و تحقیقات پلیس برای حل این معمای مرموز آغاز شد.
نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد زمانی که این دو نفر در دفترخانه بوده‌اند خانمی ناشناس با ماسک به‌صورت و با در دست داشتن یک سینی حلوا، وارد دفترخانه شده و تحت عنوان نذری آن را به مراجعه کنندگان تعارف کرد و از میان افرادی که در آنجا حضور داشتند ۲ نفر از آنها مقداری حلوا برداشتند و خوردند.
پس از این ماجرا زن جوان از دفترخانه خارج و کمی بعد ناپدید شد. این در حالی بود که با گذشت زمان ۲ نفری که اقدام به خوردن حلوا کرده بودند، حالشان بد شد و به بیمارستان انتقال یافتند. آن روز پزشکان بیمارستان پس از معاینات اولیه دریافتند که هر دو نفر دچار مسمومیت شده‌اند و تلاش برای نجاتشان را آغاز کردند، اما متأسفانه آنها بر اثر مسمومیت شدید جانشان را از دست دادند.
علیرضا قاسمی‌نژاد دادستان عمومی و انقلاب بهبهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اسفند سال گذشته، مرگ مشکوک دو نفر در بهبهان گزارش شد که بلافاصله دستورات قضایی برای بررسی موضوع به پلیس آگاهی صادر شد. در تحقیقات کارآگاهان پلیس و نظریه پزشکی قانونی مشخص شد که متوفیان در اثر مسمومیت با حلوای آغشته به نوعی سم خطرناک فوت کرده‌اند و در این رابطه سه متهم شناسایی و از منزل آنها ظرف‌های مشابه حلوا پیدا شد.
دادستان عمومی و انقلاب بهبهان گفت: پس از تحقیقات مفصل بازپرس پرونده از متهمان که دو خواهر و یک برادر بودند، مشخص شد که آنها اقدام به طراحی قتل‌های دیگری نیز کرده‌اند. همچنین در ادامه تحقیقات برای شناسایی سایر قربانیان، مشخص شد که متهمان در دی سال ۱۴۰۰ نیز اقدام به قتل یک نفر دیگر از اهالی در یکی از مناطق بهبهان کرده بودند که مرگ وی نیز مشکوک اعلام شده بود. در بازرسی از محل اختفای آنان تعدادی‌آلات و ادوات به کار رفته در جنایت نیز کشف شد. وی انگیزه متهمان از ارتکاب این جنایت را مسائل و اختلافات خانوادگی عنوان کرد. علیرضا قاسمی‌نژاد تصریح کرد: با تکمیل تحقیقات، کیفرخواست پرونده آنان صادر و برای صدور رأی به دادگاه کیفری صالح ارسال شد.
 

مرد معلول سارق 2 خودرو بود

گروه حوادث/مرد معلول که با تشکیل باند خودروها را سرقت می‌کرد تا از آن برای جرایم دیگر استفاده کند از سوی پلیس دستگیر شد.
سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی؛ رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: آذر امسال، با وقوع سرقت‌ ۲ خودرو با شیوه و شگرد‌های مشابه در شرق تهران، رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت. تحقیقات ابتدایی کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی نشان داد، ۳ مرد جوان با شگرد تخریب در خودرو، اقدام به سرقت وسیله نقلیه موردنظر کردند و به مکانی نامعلوم متواری شدند. رئیس پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم، هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند و متوجه شدند سردسته این باند یک مرد معلول است. پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی راهی مخفیگاه متهمان در جنوب تهران شدند و آنها را در یک عملیات منسجم دستگیر و ۲ خودروی پراید مسروقه را از خانه متهمان کشف کردند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به پایگاه ششم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت خودرو برای انجام کارهای مجرمانه دیگر اعتراف کردند که در ادامه نیز هویت مالخر این باند شناسایی شد.
وی با بیان اینکه متهمان محتویات داخل خودرو را به مالخر فروخته بودند، گفت: کارآگاهان بلافاصله مالخر پرونده را دستگیر و از مخفیگاه وی ۶ دستگاه ضبط صوت، ۶ عدد باند، چهارحلقه رینگ و لاستیک کشف کردند.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شاکی‌ها در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

در تبریز 
مرد معتاد خانواده اش را گروگان گرفت

گروه حوادث/گروگانگیری خانوادگی در یکی از محلات حاشیه‌ای شهر تبریز که به دست مردی معتاد رقم خورده بود، با حضور بموقع پلیس بدون هیچ اتفاق ناگواری پایان یافت. 
سردار علی محمدی، جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی گفت: اوایل صبح یکشنبه، خبر گروگانگیری در خانه‌ای به پلیس اعلام شد. وقتی تیم‌های پلیس آگاهی به محل اعزام شدند مشخص شد مردی 31 ساله‌  پس از مصرف مواد مخدر شیشه به دلیل نداشتن تعادل روحی و روانی  با اسلحه کلت کمری جنگی با تهدید و ارعاب اقدام به گروگانگیری پدر و مادر، همسر و دختر خود کرده است. 
وی در ادامه افزود: با حضور بموقع پلیس در محل حادثه و با خویشتن‌داری لازم چندین مرحله با فرد گروگانگیر مذاکره شد و با انجام عملیات روانی و ارائه مشاوره روانشناختی توسط مشاوران در نهایت متهم گروگان‌ها را آزاد  و خود را به پلیس تسلیم کرد. اسلحه نیز به همراه دو تیغه خشاب از وی کشف شد. 
جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در این حادثه خوشبختانه به کسی آسیبی وارد نشد و فرد گروگانگیر نیز هم اکنون در اختیار پلیس بوده و تحقیقات از گروگانگیر برای روشن شدن  انگیزه و علت دقیق این حادثه همچنان ادامه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8088/19/638148/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها