معاون وزیرخارجه قطر در دیدار با امیرعبداللهیان مطرح کرد
آمادگی دولت قطر  برای توسعه و ارتقای همکاری‌ها

معاون وزیر خارجه قطر در امور منطقه‌ای با تسلیم پیام وزیر خارجه این کشور به امیرعبداللهیان بر آمادگی دوحه برای توسعه و ارتقای همکاری‌ها تأکید کرد.
به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار محمد بن عبدالعزیز الخلیفی معاون وزیر خارجه قطر در امور منطقه‌ای، با ارزیابی ممتاز از مناسبات دو جانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و کنسولی، با توجه به خواست مقامات عالی دو کشور دایر بر ارتقای مناسبات فی مابین، بر ضرورت اجرایی کردن توافق‌های رؤسای دو کشور در دیدارهای پیشین تأکید کرد. معاون وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار با تسلیم پیام وزیر خارجه قطر به امیرعبداللهیان، آمادگی دولت قطر برای توسعه و ارتقای همکاری‌ها را ابراز داشت.


وزیر کشور خبر داد
آغاز فعالیت اجرایی ستاد انتخابات برای اسفند ۱۴۰۲

احمد وحیدی وزیر کشور از آغاز فعالیت اجرایی این نهاد برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری خبر داد که اسفندماه سال آینده در سراسر کشور برگزار می‌شود.
به گزارش فارس، وی درباره اینکه با توجه به اعلام زمان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفندماه سال آینده، چه زمانی وزارت کشور گام اجرایی خود را برای انتخابات و تشکیل ستاد انتخابات برمی‌دارد، گفت: این اقدام آغاز شده و ستاد انتخابات که باید خود را از قبل مجهز کند، فعالیت خود را آغاز کرده و جلسات با استان‌ها در حال انجام است. 
وزیر کشور گفت: این وزارتخانه موظف به فراهم‌سازی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در کشور است و ستاد انتخابات در حال مهیا شدن برای این حرکت ملی بزرگ در سال آینده است. 
وحیدی در پاسخ به اینکه آیین نامه اجرایی برگزاری تجمع‌ها بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی به کجا رسیده است، توضیح داد: این آیین‌نامه آماده شده و همان‌طور که پیشتر اعلام شد، در صورت رعایت اطمینان از امنیت تجمع‌کنندگان، مشکلی با این مسأله نداریم و براساس آن عمل می‌کنیم.

سفر رئیس دومای دولتی روسیه به ایران در ماه آتی میلادی

یک منبع مطلع مدعی شد رئیس دومای دولتی روسیه قرار است در ماه میلادی آتی سفری رسمی به ایران داشته باشد. به گزارش ایسنا، یک منبع مطلع در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک مدعی شد ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه قرار است در ماه ژانویه سفری رسمی به ایران داشته باشد. این منبع مطلع گفت: ولودین در ژانویه به ایران سفر می‌کند که در آنجا با رئیس‌جمهور ایران دیدار خواهد کرد. دوشنبه گذشته حزب حاکم روسیه واحد اعلام کرده بود ولادیمیر واسیلیف، رئیس فراکسیون این حزب در دومای دولتی و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا و نیز مسائل همکاری در سطح پارلمانی گفت‌وگو کردند. این منبع مطلع به اسپوتنیک گفت دیدار امیرعبداللهیان و واسیلیف مقدمه‌ای برای سفر ولودین بوده است.

ادعاهای وزیر خارجه انگلیس درباره تحریم نهادهای ایرانی

وزیر خارجه انگلیس، در اظهاراتی ضدایرانی که مغایر عرف و ادبیات دیپلماتیک است، از تحریم نهادها و سازمان‌های ایرانی خبر داد.
به گزارش ایرنا، جیمز کلورلی با انتشار پیام ویدیویی در حساب توئیتری خود به تشریح اقدامات دولت لندن در ماه‌های اخیر به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای بی اساس مشارکت نظامی ایران با روسیه در جنگ اوکراین پرداخت و ادعا کرد: ما به خاطر اقدامات بین‌المللی و داخلی ایران کارهای زیادی انجام دادیم. ما پلیس امنیت اخلاقی و قضات ایرانی را که معترضان در ایران را محاکمه می‌کنند، تحریم کردیم. ما همچنین شخصیت‌ها و شرکت‌های ایرانی را که پهپادهای نظامی در اختیار روسیه قرار داده‌اند تا برای سرکوب غیرنظامیان در اوکراین مورد استفاده قرار گیرد در فهرست تحریم‌ قرار دادیم. 
وی بدون اشاره به مقصر وضع موجود در اجرای توافق هسته‌ای مدعی شد: در زمینه (احیای) برجام کار می‌کنیم تا مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم. وزیر خارجه انگلیس در مسیر حمایت از نا آرامی‌ها در ایران هم به تحریم سپاه پاسداران اشاره کرد و در اظهاراتی خلاف عرف دیپلماتیک گفت: ما ظالمان در ایران را مورد بازخواست قرار خواهیم داد. وی در حالی این اظهارات را مطرح کرد که پیش از این رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس از فرط عصبانیت در واکنش به عملیات ضد جاسوسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم روزانه ایران را خواستار شد. آلیسیا کرنز گفت: من هر کسی را که غربی است تشویق می‌کنم تا ایران را ترک کند.

ایران و جمهوری‌آذربایجان ساخت پل روی رود ارس را آغاز کرده‌اند
​​​​​​​
وزیر خارجه جمهوری‌آذربایجان از آغاز پروژه باکو و تهران برای ساخت پلی روی رود ارس خبر داد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری ترند، جیحون بایراموف، وزیر خارجه جمهوری‌آذربایجان در یک نشست خبری گفت: آذربایجان و ایران ساخت پل روی رودخانه ارس را در کریدور زنگزور آغاز کرده‌اند. طبق گفته بایراموف، جمهوری آذربایجان مسیری مستقل از مسیر زنگیلان به سمت نخجوان ایجاد خواهد کرد. او در این باره گفت: آذربایجان سیاستی مستقل را دنبال می‌کند و ما مطمئناً منافع ملی‌مان را ارتقا خواهیم داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8089/2/638263/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها