اخبــــار


با رأی اعتماد اعضای کابینه
«محراب» استاندار خوزستان شد

رئیس‌جمهور حضور مردم بصیر در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) و تشییع شهدای گمنام را دارای پیام برای دوستداران و دشمنان انقلاب اسلامی دانست و گفت: این حضور همچنین برای مسئولان مسئولیت‌آفرین بود تا تلاش خود را برای رفع دغدغه‌های مردم مضاعف کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله رئیسی صبح دیروز در جلسه هیأت دولت با گرامیداشت سالروز ۹ دی، روز «بصیرت و میثاق با ولایت» حضور مردم بصیر در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تشییع شهدای گمنام را آگاهانه، معنادار و دارای پیام هم برای دوستداران و هم دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی دانست. رئیس‌جمهور این حضور با بصیرت مردم را برای دولت و همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی، مسئولیت‌آفرین دانست و افزود: تلاش مضاعف برای رفع نگرانی و دغدغه‌های مردم از جمله این مسئولیت‌هاست.
تأکید مجدد بر پیوست رسانه‌ای
رئیسی ارائه گزارش عملکردها و موفقیت‌های حاصل شده را موجب افزایش امید و اعتماد عمومی عنوان کرد و از همه مسئولان بویژه مدیران دستگاه‌های دولتی خواست در کنار ارائه گزارش‌های امیدبخش، درباره آن دسته از اقدامات که به دلایل مختلف به سرانجام نرسیده نیز به مردم گزارش دهند.
رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت تهیه پیوست رسانه‌ای برای طرح‌ها و اقدامات دولت، مسئولان اطلاع‌رسانی بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی و نیز سخنگویان دولت را مکلف کرد، به شکل مستمر برای بهبود نحوه اطلاع‌رسانی از عملکرد دولت برنامه‌ریزی کنند.
تغییر استاندار خوزستان
در این جلسه همچنین اعضای هیأت وزیران به آقای حسین محراب به عنوان استاندار جدید خوزستان رأی اعتماد دادند. از سوابق محراب استاندار جدید خوزستان می‌توان به ریاست اداره کل اطلاعات استان خوزستان در دهه هفتاد اشاره کرد. وی در سال ۸۴ و در دوره وزارت حجت الاسلام محسنی اژه ای در وزارت اطلاعات، معاون اقتصادی و مبارزه با فساد این وزارتخانه بود. او در دولت دهم، دبیر ستاد تدابیر ویژه اقتصادی و رئیس کمیته اقتصاد دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بود. محراب همچنین سابقه معاونت مبارزه با مفاسد اقتصادی سازمان اطلاعات سپاه را در کارنامه اجرای‌اش دارد.وی در دولت آیت الله رئیسی، مشاور اقتصادی معاون اول ریاست جمهوری بود. محراب از رزمندگان با سابقه سال‌های دفاع مقدس است که پیگیری و برخورد
 با ده‌ها پرونده مفاسد اقتصادی، از جمله مهمترین سوابق او به شمار می‌رود.

دیدار رئیس مجلس با مراجع عظام تقلید

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر یک روزه خود به قم با مراجع تقلید در این شهر دیدار و گزارشی از عملکرد مجلس یازدهم ارائه کرد. به گزارش خانه ملت، در دیدار محمدباقر قالیباف با آیات عظام جعفر سبحانی، ناصر مکارم شیرازی، عبدالله جوادی آملی و حسین نوری همدانی، رئیس مجلس از عملکرد ۲.۵ ساله مجلس یازدهم در حوزه‌های مختلف گزارش داد و درباره مسائل روز کشور گفت‌وگو کرد. مراجع قم نیز در این دیدارها ضمن تشکر از اقدامات مجلس، ارائه رهنمودهای لازم و انتقال دغدغه‌های مردم، از مسئولان کشور و سران قوا خواستار حل مسائل اقتصادی کشور و مشکلات معیشتی مردم شدند. رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته پس از ورود به شهر مقدس قم ضمن بازدید از بیمارستان درحال ساخت نور، با حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در ایران نیز دیدار کرد. احمد امیرآبادی فراهانی و مجتبی ذوالنوری نمایندگان قم در مجلس نیز در این دیدارها حضور داشتند.

برای نخستین بار و به ریاست معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت
تشکیل جلسه هیأت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت

نخستین جلسه هیأت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت ظهر دیروز به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. محمد مخبر در این جلسه با اشاره به مصوبه اخیر مبنی بر اختیارات جهت مولدسازی دارایی‌های دولت، گفت: امکان و فرصت خوبی برای مولدسازی دارایی‌ها در اختیار دولت قرار گرفته که امیدوارم بتوانیم از این امتیاز برای حل مسائل کشور استفاده کنیم.
معاون اول رئیس جمهور افزود: مولدسازی دارایی‌های دولت در حقیقت به معنای خروج از انجماد دارایی‌ها و آزادسازی ثروت ملی حبس شده است که باید تلاش کنیم از این طریق، شاهد کارایی، بهره‌وری، اثربخشی و بازدهی باشیم.مخبر با تأکید بر اینکه دولت تلاش کرده بهره‌وری دارایی‌ها را از خود آغاز کند، تصریح کرد: با اینکه بخش زیادی از دارایی‌ها در اختیار دولت بوده اما در سال‌های گذشته اتفاق مثبتی در جهت مولدسازی این دارایی‌ها صورت نگرفته که لازم است موانع و مسائل پیش روی این اقدام مهم احصا و برای رفع آنها چاره اندیشی شود.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد:‌ برای تحقق اهداف تعیین شده در برنامه مولدسازی دارایی‌های دولت باید مراقبت کنیم تا گرفتار مسائل دست و پاگیری که تاکنون وجود داشته نشویم و آیین نامه اجرایی مولدسازی باید به نحوی تدوین شود که بسترهای لازم را برای تحقق اهداف ترسیم شده فراهم کند و در عین حال کاملاً شفاف، مطمئن و روشن باشد. دکتر مخبر تأکید کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی پیش‌نویس آیین نامه تدوین شده را در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهد تا ظرف دو هفته آینده نظرات و دغدغه‌های دستگاه‌ها دریافت و آیین نامه اصلاحی در جلسه آتی برای تصویب نهایی مطرح شود.معاون اول رئیس جمهور همچنین بر اهمیت اقناع افکارعمومی برای تحقق اهداف مورد نظر در مولدسازی دارایی تأکید و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم یک حرکت فراگیر عمومی در مولدسازی دارایی‌های دولت شکل گیرد تا موانع پیش روی اجرا، به‌سرعت برطرف شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8090/2/638463/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها