حوادث جهان


آتش‌سوزی مرگبار هتلی در کامبوج

گروه حوادث /آتش‌سوزی گسترده‌ هتلی در کامبوج دست‌کم ۱۹ کشته برجا گذاشت.
به گزارش آسوشیتدپرس، این آتش‌سوزی چهارشنبه شب در یک شهر هم‌مرز با تایلند رخ داد. مقیاس این آتش‌سوزی به حدی بود که تایلند - کشور همسایه کامبوج - خودروهای آتش‌نشانی را برای کمک به مهار آتش در این شهر اعزام کرد.
ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که مردم پس از گرفتار شدن در آتش‌سوزی این هتل، خود را از پشت‌بام یا بالکن به پایین پرتاب می‌کردند.
بسیاری از کسانی که داخل این هتل بودند، اعم از مشتریان و کارکنان اغلب اهل تایلند بودند.
بنا بر اعلام روزنامه ایندیپندنت، سازمان آتش‌نشانی و امداد و نجات کامبوج اعلام کرد که این حریق چهارشنبه شب از طبقات ۱۳، ۱۴ و ۱۵ آغاز شد. یکی از آتش‌نشانان در ویدیویی که در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: آتش‌سوزی بسیار گسترده بوده بنابراین دسترسی شلنگ‌های آب به آن دشوار بود.
این حریق بعد از ساعت‌ها در ظهر پنجشنبه مهار شد با این حال عملیات امدادی برای یافتن ناپدیدشدگان این حادثه همچنان ادامه دارد و احتمال افزایش تلفات این حادثه نیز دور از انتظار نیست.
به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، گفته می‌شود که در این حادثه حدود ۷۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.
علت وقوع این حادثه تاکنون مشخص نشده است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

44 کشته در سیل فیلیپین

تلفات سیل و رانش زمین ناشی از بارندگی‌های شدید اخیر در جنوب  فیلیپین  به ۴۴ نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری رویترز، شورای ملی کاهش خطر و مدیریت بلایای طبیعی فیلیپین، اعلام کرد به دنبال بارش باران‌های شدید که منجر به جاری شدن سیل شد؛ 44 نفر جان باخته و 12 نفر نیز مجروح شدند. همچنین بر اثر سیل و رانش زمین ۲۸ نفر همچنان ناپدید هستند.
این بارندگی‌های شدید در فیلیپین منجر به وارد شدن خسارات به زیرساخت‌ها و محصولات زراعی نیز شده است. بارش شدید باران منجر به آبگرفتگی بزرگراه‌ها و معابر شده و بیش از ۵۰ هزار نفر را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرده است. 
در حال حاضر سیل در نواحی جنوبی فیلیپین فروکش کرده است اما بارش باران‌های متناوب همچنان ادامه دارد. رئیس جمهور فیلیپین اعلام کرده که ممکن است طی روزهای آینده برای ارزیابی میزان خسارات وارده ناشی از بارندگی‌ها از مناطق آسیب دیده بازدید کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8091/19/638553/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها