هفته چهاردهم لیگ برتر با فرصت‌سوزی آبی‌ها آغاز شد

استقلال نبرد اما به صدر رفت


گروه ورزشی/ هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، دیروز با برگزاری 4 مسابقه آغاز شد که در یکی از مهم‌ترین آنها، استقلال و مس رفسنجان از ساعت 15 در ورزشگاه آزادی تهران برابر هم قرار گرفتند که قضاوت این بازی را امیر عرب براقی بر عهده داشت. 
آبی‌‌پوشان پایتخت در حالی در این دیدار به میدان رفتند که ریکاردو ساپینتو از سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، محمدحسین مرادمند، جعفر سلمانی، کوین یامگا، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس، سجاد شهباززاده، مهدی قایدی و امیرارسلان مطهری در ترکیب اصلی استفاده کرده بود تا تغییرات عمده‌ای را نسبت به بازی با صنعت نفت در ترکیب تیمش ایجاد کرده باشد. به این ترتیب که سیلوا به مرکز دفاع برگشت و جایگزین سیاوش یزدانی شد. یامگا یک خط به عقب آمد و جای صالح حردانی محروم را در دفاع راست گرفت و نیک‌نفس هم جانشین سعید مهری محروم در خط میانی شد. ضمن اینکه شهباززاده هم جای محمد محبی محروم را در خط حمله گرفت. محمد ربیعی هم مس را با ترکیب داود و نوشی صوفیانی، شاهین توکلی، مجید نصیری، جفرسون باهیا، مهدی حسینی، فرشید باقری، حسن جعفری، مهدی ترکمان، فراز امامعلی، محسن آذرباد و لوسیانو پریرا روانه زمین کرد و به جای حامد لک مصدوم از نوشی صوفیانی درون دروازه بهره برد.
 استقلال که به دنبال 3 امتیاز این بازی خانگی بود، دقیقه ۵ صاحب فرصت شد و قایدی پشت محوطه جریمه توپ را به سمت چپ جایی که شهباززاده حضور داشت فرستاد و این بازیکن بانفوذ به داخل محوطه جریمه پاس رو به عقب خود را ارسال کرد اما سلیمان‌زاده مدافع مس مانع گلزنی آبی‌پوشان شد و توپ را دور کرد. دقیقه ۱۴، قایدی از سمت راست محوطه جریمه با ارسالی دقیق توپ را به حوالی نقطه پنالتی فرستاد اما ضربه سر نیک‌نفس با اختلاف از کنار دروازه مس بیرون رفت. دقیقه ۲۳، آذرباد توانست با نفوذ خود و عبور از مرادمند در موقعیتی تک به تک قرار بگیرد اما ضربه این بازیکن از کنار دروازه با اختلاف کمی بیرون رفت. دقیقه ۲۷، مرادمند پس از اینکه توپ را به اوت فرستاد، روی زمین افتاد و شدت مصدومیتش به حدی بود که ساپینتو مجبور شد او را تعویض کند و یزدانی را به میدان بفرستد تا برای اولین بار زوج دفاعی سیلوا و یزدانی در قلب دفاع استقلال تشکیل شود. دقیقه ۳۰، شیمبا پس از جا گذاشتن یزدانی و سیلوا وارد محوطه جریمه استقلال شد و با یک پاس رو به عقب توپ را به امامعلی رساند اما ضربه بیرون پای او به تور کنار دروازه برخورد کرد. دقیقه 34، ضربه شهباززاده درون محوطه جریمه پس از برخورد به دست جفرسون به کرنر رفت و در حالی که بازیکنان استقلال همگی اعتقاد به پنالتی داشتند اما عرب براقی نقطه کرنر را نشان داد و موجب اعتراض بازیکنان استقلال شد. رضا کرمانشاهی کارشناس داوری در این خصوص گفت: «باید از زاویه دوربین مقابل ببینیم تا متوجه شویم توپ به دست برخورد کرده یا خیر اما اگر توپ به دست مدافع خورده باشد، قطعاً پنالتی است.» ضمن اینکه تورج حق وردی دیگر کارشناس داوری هم عنوان کرد: «این صحنه به وضوح پنالتی است چون دست مدافع، بدن او را بزرگتر کرده است اما زاویه داور خوب نبود و نتوانست صحنه را درست ببیند.» 
دقیقه ۴۴ هم شوت امامعلی از پشت محوطه جریمه با اختلافی اندک از کنار دروازه حسینی بیرون رفت تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. در پایان نیمه نخست بین نیمکت دو تیم درگیری پیش آمد و کادر فنی دو تیم در حال خروج از زمین با یکدیگر درگیر شدند که غلامپور و دستیار ربیعی در رأس این درگیری قرار داشتند. 
با شروع نیمه دوم و دقیقه ۵۷، کرنر ارسالی بازیکنان مس با عدم هماهنگی سیلوا و حسینی روبه‌رو شد و توپ به سختی توسط آبی‌ها دور شد اما شلیک امامعلی از پشت محوطه جریمه پس از عبور از حسینی توسط سیلوا از روی خط برگردانده شد. ساپینتو که به دنبال گل بود، دقیقه 60 دو تعویض همزمان انجام داد و امیرعلی صادقی و پیمان بابایی به جای نیک نفس و شهباززاده وارد زمین شدند. دقیقه ۶۳، استقلال صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ارسال دقیق مهدی‌پور روی سر مطهری فرود آمد اما ضربه سر این بازیکن به تیر دروازه برخورد کرد و در برگشت ضربه سر سیلوا هم به اوت رفت. دقیقه ۶۵ هم مهدی‌پور کرنر استقلال را از سمت چپ ارسال کرد و توپ روی سر چشمی فرود آمد که ضربه او هم با اختلاف کمی از کنار دروازه بیرون رفت. دقیقه ۶۶، یامگا پس از نفوذ از سمت راست وارد محوطه جریمه شد و با یک پاس رو به بیرون توپ را به مطهری سپرد اما شوت‌های مطهری و بابایی به مدافعان مس برخورد کرد و در ادامه ضربه فنی قایدی پس از برخورد به یکی دیگر از مدافعان مس به کرنر رفت. پس از اینکه حملات استقلال به ثمر نرسید، دقیقه ۷۹ هم نفوذ جعفری از سمت راست خطرساز شد و ارسال او پس از رسیدن به باقری با پاس عرضی این بازیکن به رضایی همراه شد اما ضربه او به خطرناک‌ترین شکل ممکن روی تور دروازه استقلال فرود آمد. دقیقه 81 استقلال 2 تعویض دیگر انجام داد و رضا میرزایی و آرمان رمضانی به جای قایدی و مطهری به زمین آمدند تا گره‌گشای استقلال باشند اما این اتفاق نیفتاد و دقیقه 95 هم امامعلی در موقعیت تک به تک ضربه‌اش را به آسمان فرستاد تا این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان برسد. با توجه به این تساوی، استقلال 27 امتیازی شد و تا پیش از بازی‌های امروز به صدر جدول صعود کرد.
تساوی در فولادشهر و برد آلومینیوم
در سایر بازی‌های دیروز، ذوب‌آهن و صنعت نفت، در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی 2-2 به پایان رسید. گل‌های این دیدار را محمد طیبی (58) و محمدحسین باصری (65) برای زردپوشان آبادانی و آرمان اکوان (76) و اباالفضل طاهرنژاد (92) برای اصفهانی‌ها به ثمر رساندند. نفت مسجد سلیمان هم در ورزشگاه شهید بهنام محمدی این شهر، پذیرای آلومینیوم بود که این مسابقه با گل محمدرضا آزادی(19) با نتیجه 1-0 شاگردان سیدمهدی رحمتی به اتمام رسید. البته در دقیقه 89 این دیدار خطای میثم مجیدی روی آریا برزگر سبب شد حمید حاج ملک به سود نفت اعلام پنالتی کند اما حسین پورحمیدی به سمت راست خود شیرجه زد و ضربه پیمان رنجبری را مهار کرد تا بهترین فرصت مسجد سلیمانی‌ها برای به تساوی کشاندن این بازی از بین برود و میزبان متحمل شکستی دیگر شود. همچنین در آخرین بازی هفته، دیدار فولاد و هوادار با تساوی بدون گل به پایان رسید.


برش
ساپینتو: بازهم پنالتی ما را نگرفتند
​​​​​​​ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در نشست خبری پس از بازی با مس رفسنجان گفت: «بازی خوبی انجام ندادیم. چند فرصت گلزنی داشتیم و ارسلان مطهری توپ را به تیر دروازه زد. دوباره یک پنالتی برای ما نگرفتند. بیشتر بازی‌ها همینطور است و شاید با این پنالتی می‌توانستیم انرژی بیشتری بگذاریم. موقعیت‌های کافی برای گلزنی ایجاد نکردیم و این موضوع می‌تواند برای تیم من یک هشدار باشد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8091/20/638554/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها