سیاووشی، دروازه‌بان تیم ملی هندبال در گفت‌و‌گو با «ایران»:

اتفاق بزرگی در لهستان رقم می‌زنیم


مهری رنجبر/ محمد سیاووشی دروازه‌بان با تجربه ملی‌پوش هندبال، دلش به درخشش تیم ملی در قهرمانی جهان گواهی می‌دهد. با صعود به دور دوم رقابت‌ها. آن هم با شرایطی که تیم دارد. او که برای دومین بار قهرمانی جهان را تجربه می‌کند، معتقد است این بار در لهستان، دنیا روی دیگری از هندبال ایران را تماشا کند. به نظر او حالا شرایط تیم ملی ایران با وجود وزنه سنگینی مثل وسلین وویویچ روی نیمکتش و انگیزه زیاد و آمادگی بازیکنان، خیلی با دوره قبل فرق دارد. دروازه‌بان ملی‌پوش امیدوار است تیم در همان بازی اول با شکست شیلی کار را تمام کند.
چقدر آماده هستید؟
خدا را شکر در اردوی آخر، بچه‌ها شرایط خوبی دارند. اردوی قبلی با حضور مربی بدنساز خوب صربستانی، تمرکز روی بدنسازی و آمادگی جسمانی بود. بچه‌ها از نظر ذهنی و بدنی آماده هستند، امیدواریم دور مقدماتی قهرمانی جهان با شکست شیلی از گروه صعود کنیم.
لهستان دومین تجربه حضور در قهرمانی جهان برای تیم ملی هندبال است. این دوره را چطور می‌بینید؟
ما اولین بار سال 2015 در قهرمانی جهان شرکت کردیم و حالا. این دوره قرعه خیلی سخت‌تری از دوره قبل داریم، ولی انگیزه ما خیلی بیشتر است. مربی بزرگتری روی نیمکت داریم و همه امیدمان به کوچینگ مربی و بچه‌های جوان است. ان‌شاءالله نتیجه خوبی بگیریم.
با اینکه گروه سختی دارید اما بازی‌ها از راحت به سخت است و این به تیم کمک می‌کند تا بهتر نتیجه بگیرید؟
دقیقاً. البته ما دوشنبه که به لهستان می‌رویم و قبل از شروع قهرمانی جهان چهار بازی تدارکاتی هم با تیم ملی لهستان، کره و یک باشگاه لهستان داریم که کمک می‌کند تا به هماهنگی و آمادگی لازم برسیم. احساس من این است که 90 درصد می‌توانیم شیلی را شکست دهیم و همین مسأله باعث می‌شود تا مقابل مونته‌نگرو خیلی راحت‌تر بازی کنیم.
چند روز پیش شما در بازدید وزیر ورزش از اردو، درخواست شارژ ملی‌پوشان با حواله خودرو را داشتید. این گلایه بابت پاداش به فوتبالی‌ها بود؟
ببینید با برگشت از عربستان هیچ پاداشی به ما تعلق نگرفت. ورزشکار تلاش می‌کند و زحمت می‌کشد برای افزایش حقوق و پاداش واهمیتی که برایش قائل می‌شوند. حتی اگر افزایش حقوق یا پاداش هزار تومان باشد، فقط نشان می‌دهد که وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک به او اهمیت می‌دهند. این مسأله قشنگ است و نه‌تنها برای من که بزرگتر تیم هستم که حتی به بازیکنان جوان هم انگیزه می‌دهد تا توانش را برای تیم ملی بالاتر ببرد. طرح شارژ بچه‌های هندبال بابت گلایه نبود، بلکه توقع ما برای توجه مسئولان بود وگفتیم ما هم پاداش می‌خواهیم. وزیر ورزش هم قول مساعد دادند.
در صحبت‌های وزیر اما نشانی از قول نبود.
امیدواریم که قولش عملی شود. جز امیدواری حرف دیگری نمی‌ماند.
صعود تیم ملی هندبال به دور دوم قهرمانی جهان می تواند بهترین اتفاق باشد.
شک نکنید، اتفاق بزرگی رقم می‌خورد. اگر صعود کنیم صد درصد بهتر می‌جنگیم و انگیزه خوبی برای بازیکنان جوان و بقیه به وجود می‌آید و البته زمینه‌ساز طرح پیشنهادات عالی برای بازی بچه‌ها در لیگ‌های اروپایی می‌شود. ما همیشه امیدواریم و این بار بیشتر از قبل.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8091/21/638564/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها