دیگه چه خبر؟


دستگیری سرشاخه‌های قیمت‌گذاری جعلی ارز 
از سوی وزارت اطلاعات

 خبر اول اینکه،روابط عمومی وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد تعدادی از گردانندگان و سرشاخه‌های قیمت‌گذاری جعلی ارزهای خارجی در کشور شناسایی و دستگیر شدند. 
به گزارش ایسنا، در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: طی انجام اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) به منظور ثبات بخشی به روند بازار ارز و برخورد با عوامل برهم زننده آن، تعدادی از گردانندگان و سرشاخه‌های اصلی کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات مجازی که درصدد قیمت‌گذاری جعلی ارزهای خارجی، انجام معاملات فردایی و سوداگری بودند، مورد رصد اطلاعاتی قرار گرفته، شناسایی و دستگیر شدند. 
در این راستا با اشراف اطلاعاتی کارشناسان این وزارتخانه ۱۱ نفر از عوامل مؤثر بر نوسانات غیرعادی بازار ارز در شبکه‌های اجتماعی با دستور مقام محترم قضایی بازداشت و روانه زندان شدند. 
همچنین شناسایی ۳۲۰ نفر از عوامل اصلی مرتبط با کانال‌ها و گروه‌های مجازی نیز انجام پذیرفته است که بزودی اقدامات لازم جهت برخورد با این عناصر مخرب بازار ارز صورت می‌گیرد. 


احضار سفیر ایتالیا به وزارت امور خارجه ایران

 خبر دیگر اینکه،  به دنبال تداوم اظهارات مداخله‌جویانه مقامات دولت ایتالیا در امور داخلی ایران، روز گذشته جوزپه پررونه سفیر این کشور در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد. 
در این دیدار مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به تداوم اقدامات مداخله‌جویانه برخی مقام‌های ایتالیایی در امور داخلی ایران به سفیر این کشور ابلاغ و تأکید شد برخوردهای گزینشی و دوگانه در زمینه حقوق بشر، از منظر جمهوری اسلامی ایران غیرقابل قبول و کاملاً مردود بوده و این طرف مقابل است که با اعمال تحریم‌های غیرقانونی، حقوق ملت ایران را نقض کرده و به منافع مردم ایران به‌شدت صدمه زده است. 
سفیر ایتالیا در این ملاقات اظهار کرد که مراتب را در اسرع وقت به دولتش منعکس خواهد کرد. 
در روزهای اخیر، برخی مقامات ایتالیا وابستگی خود به سیاست‌های ضدایرانی دولت امریکا را بیش از پیش آشکار کردند. این مقامات تلاش کردند با اتخاذ مواضع جانبدارانه و دور از واقعیت، خود را به قافله کشورهای حامی اغتشاشات اخیر در ایران برسانند. 
چشم و هم‌چشمی مقامات ایتالیا با مقام‌های برخی دیگر از کشورهای اروپایی درحالی است که آنان چشم خود را بر خشونت پلیس فرانسه نسبت به معترضان در این کشور بسته‌اند. 
در همین راستا به تازگی نخست‌وزیر ایتالیا مدعی شد که «دیگر نمی‌توانیم آنچه را که در ایران می‌گذرد، تحمل کنیم» هرچند وی اضافه نکرد که چرا چشمان خود را بر عملکرد پلیس در کشورهای اروپایی بسته است. 


استاندارد دوگانه رسانه‌های غربی 
درباره خاموشی برق در ایران و اروپا

 شنیدیم که، رسانه‌های فارسی زبان غربی، در واکنش به دو پدیده همسان، یعنی خاموشی‌های برق در ایران و اروپا، استانداردهای دوگانه‌ای را در پیش گرفته‌اند. 
این رسانه‌ها مانند دویچه‌وله فارسی یا یورونیوز، قطعی‌های موقتی برق در ایران را با عناوینی چون «چشم‌انداز تاریک مردم» پوشش می‌دهند. اما وقتی به قطعی گسترده برق در فرانسه می‌رسند، از آن با عنوان «طرح هوشیاری انرژی» یاد می‌کنند. هرچند این استاندارد دوگانه، ناشی از تلاش آنها برای سیاه‌نمایی و تخریب دولت و ظرفیت‌های ملی ایران است. اما وجه دیگر این رویکرد یک بام و دوهوا بودن، ناشی از پدیده‌ای است که جوزپ بورل، مسئولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا از آن پرده برداشت، زمانی که اروپا را باغ خواند و بقیه جهان را جنگل. در این راستا، قطعی برق در فرانسه طرح هوشیاری انرژی است و در ایران، چشم‌انداز تاریک! 


تقلا برای جلوگیری از مجازات قاتل شهید فراجا

 دست آخر اینکه، یورونیوز فارسی رسانه اتحادیه اروپا گزارش داد که بیش از ۵۰ روانپزشک ایرانی در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه‌ خواستار تشکیل شورایی از روانپزشکان معتبر برای بررسی مدارک بیماری محمد قبادلو، اغتشاشگر محکوم به اعدام شده‌اند. قبادلو عامل زیر گرفتن مأموران فراجا و به شهادت رساندن یکی از آنها بوده است. 
در این نامه ادعا شده که بررسی سوابق و مدارک بیماری، مصاحبه با بیمار، خانواده و پزشکان قبلی قوه قضائیه را می‌تواند در رسیدن به حکمی مبتنی بر موازین علمی و مستندات بالینی، منطبق بر واقع و عادلانه یاری کند. 
این حمایت درحالی است که براساس دفاعیات و مستندات موجود، این فرد با خودرو، مستقیم و عامدانه و باهدف قتل به سمت مأموران حافظ امنیت حمله برده و آنان را با خودرو زیر گرفته است که در جریان این حمله، یکی از مأموران نیروی انتظامی به شهادت رسید. 
همچنین گواهی و بررسی‌های پزشکی قانونی هم نشان می‌دهد که وی حین و پس از این حمله، از سلامت روان برخوردار بوده و با اختیار و اراده دست به این عمل زده است. 
از این رو باید از امضاکنندگان این نامه پرسید که چرا چشم خود را بر واقعیت‌ها و مستندات بسته و نقش ناجی اغتشاشگران را برعهده گرفته اند؟ پیش از این نیز خانواده وی به کمک برخی افراد مدعی وکالت، سعی داشتند که این جنایت را یک حادثه عنوان کنند که پس از پذیرش اتهامات از سوی قبادلو، گویا پروژه انحراف مجازات او اینبار از طرق دیگری پیگیری می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8091/5/638594/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها