اخبار


۵۵ هزار متقاضی روستایی تسهیلات 
۲۰۰ میلیون تومانی دریافت کردند

معاون مسکن روستایی گفت: ۵۵ هزار متقاضی مازاد تسهیلات مسکن روستایی را دریافت می‌کنند. مجید جودی گفت: ۵۵هزار متقاضی مسکن روستایی از ۲۵آبان سال گذشته تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را دریافت کرده بودند که به‌دلیل عدم ابلاغ اصلاحیه‌های تسهیلات مسکن روستایی امکان دریافت مابقی تسهیلات را نداشتند که هم اکنون این مشکل برطرف شده است. به گفته وی، با پیگیری‌های صورت گرفته این اصلاحیه‌ها ابلاغ شد و ۵۵هزار متقاضی از هفته آینده می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند. او گفت: روند نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی بسیار خوب شده و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.

 
32 کشتی حامل کالای اساسی در انتظار تخلیه بار در بندر امام خمینی(ره)

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان از کاهش تعداد کشتی‌ها در لنگرگاه بندر امام خمینی خبر داد. بهروز آقایی گفت: ماه گذشته حدود شش میلیون و ۴۰۰هزار تن کالا در بندر امام خمینی موجود بود که در حال حاضر به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن کاهش پیدا کرده که نشان دهنده کاهش انباشت کالاست. وی افزود: از ۳۴ کشتی موجود در لنگرگاه دو کشتی نسبت به ماه گذشته کمتر شده که بر این اساس شاهد وضعیت مطلوب تری هستیم. 
وی افزود: در چند روز گذشته پهلوگیری به اسکله‌ها بیشترشده به همان تناسب تعداد ورود و خروج کشتی‌ها به لنگرگاه افزایش یافته و مشکلات اسنادی در حوزه برخی شناور‌ها مرتفع شده است. آقایی با بیان اینکه اگر اسناد بین خریدار و فروشنده رد و بدل شود و ارز پرداخت شود کشتی‌ها زمان زیادی در لنگرگاه نمی‌مانند گفت: اگر مشکلات اسنادی رفع نشود، شناور‌ها تا دوماه نیز در لنگرگاه باقی می‌مانند. بهروز آقایی تأکید کرد: به طور معمول کشتی‌ها حدود ۱۵ روز در لنگرگاه می‌مانند و سپس وارد اسکله می‌شوند.
 

اولویت اجرای نهضت ملی مسکن صنعتی‌سازی است

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: اولویت‌ اجرای نهضت ملی مسکن بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و صنعتی‌سازی است. 
محمدمهدی حیدری با تأکید بر اینکه در طرح نهضت ملی مسکن یکی از راهبردهای اصلی استفاده از فناوری‌های نوین و صنعتی‌سازی است، گفت: به‌منظور دستیابی به اهداف مدنظر برای توسعه صنعتی‌سازی و اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، دو وظیفه اصلی تسهیل و تسریع در بررسی و اظهارنظر در خصوص فناوری‌های جدید ساخت صنعتی طبق ماده ۲۶ آیین‌نامه اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و همچنین شناسایی و ارزیابی مداوم فناوری‌های نوین ساختمان، تهیه برنامه، توسعه روند ارزیابی، اعطای نظریه‌ها و گواهینامه‌های فنی برای مصالح، فرآورده‌ها و سامانه‌های نوین طبق ماده ۱۶ آیین‌نامه اجرای ماده ۱۴ قانون ساماندهی و حمایت تولید و عرضه مسکن برعهده مرکز تحقیقات قرار گرفت. حیدری ادامه داد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با توجه به وظایف قانونی، مجموعه کاملی از مستندات علمی و فنی تهیه و نتایج جامعی از مطالعات آزمایشگاهی را برای هریک از فناوری‌های نوین شناسایی یا معرفی کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8093/11/638788/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها