وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تلاش برای به صفر رساندن بافت فرسوده در ۱۰ سال


گروه اقتصادی/ وزیر راه و شهرسازی گفت: درخواست صدور پروانه برای بافت فرسوده ۴۰ درصد افزایش یافته است.
مهرداد بذرپاش گفت: با بازسازی بافت فرسوده کمک کنیم ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکن بافت فرسوده و ناپایدار در ۱۰ سال به صفر برسد. وی افزود: هدف‌گذاری این است تا مشوق‌هایی در بافت فرسوده ایجاد کنیم که درخواست صدور مجوز (پروانه ساخت) افزایش یابد.
وی به توافق نکردن مالکان در بافت فرسوده شهر‌ها اشاره کرد و گفت: امکان نوسازی بدون تجمیع نیز فراهم شده و برخی از مشوق‌ها، برداشتن محدودیت، حذف برخی از مشاعات و تأمین تراکم و پارکینگ است. بذرپاش افزود:۴۰ درصد درخواست صدور پروانه افزایش یافته است که در صورت ادامه مسیر مشوق‌ها این عدد به ۶۰ درصد می‌رسد.
وی با اشاره به سهم ۱۵۰ هزار واحدی سالانه شرکت بازآفرینی شهری برای بازسازی ونوسازی بافت فرسوده گفت: با همکاری شهرداری‌ها این عدد باید به سالانه ۲۰۰ هزار واحد برسد. وزیر راه و شهرسازی، گله‌مندی انبوه‌سازان را در ندیده گرفته شدن ظرفیت آنها در طرح نهضت ملی مسکن وارد دانست.
بذرپاش گفت: به ظرفیت بزرگ سازندگان قدیمی وانبوه‌سازان قدری کم‌توجهی شده است در حالی که تعداد قابل توجهی از مسکن کشور را آنها تولید کرده‌اند. بذرپاش افزود: در برنامه جدید نقش معنادارتری نسبت به گذشته برای انبوه‌سازان و سازندگان مسکن داریم، اما دوست داریم آنها هم خودشان در ساخت پیشتاز شوند.
وی گفت: سیاست‌های مختلفی در این زمینه در دستور کار ما است و چون سازندگان مسکن تجربه زیادی در ساخت دارند همه گونه تسهیلات لازم که در اختیار دولت است مانند واگذاری زمین و مشوق‌های دیگر را برای آنها در نظر داریم. وزیر راه و شهرسازی افزود: در چند روز آینده نشستی با سازندگان و انبوه‌سازان مسکن خواهم داشت.
افزایش تقاضای صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده
وزیر راه و شهرسازی گفت: سرعت نوسازی در بافت‌های فرسوده را با ایجاد مشوق‌هایی بالا می‌بریم.
وزیر راه و شهرسازی از افزایش تقاضای صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده خبر داد. سرعت نوسازی در بافت‌های فرسوده را با ایجاد مشوق‌هایی بالا می‌بریم.
وزیر راه و شهرسازی افزود: با همکاری شهرداری‌ها باید سالانه ۲۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده شهری نوسازی شود.
اجرای مدل کوچک صنعتی‌سازی در طبس
وزیر راه و شهرسازی گفت: با تعدادی از انبوه‌سازان خراسان جنوبی توافق کردیم تا ساخت صنعتی مسکن را شروع کنند. بذرپاش گفت: در هفته گذشته در طبس مدل کوچک صنعتی‌سازی را شروع کردیم و با تعدادی از انبوه‌سازان خراسان جنوبی توافق کردیم تا ساخت صنعتی مسکن را شروع کنند و تا پایان سال تعدادی مسکن تحویل داده شود.
وی افزود: در صنعتی‌سازی سرعت ساخت بالا می‌رود و قیمت تمام شده مهم است، اما در برخی از صنعتی سازی‌ها گفته می‌شود به خاطر گران شدن مصالح و عوامل تولید قیمت تمام شده مسکن از روش‌های سنتی بالاتر است بنابراین از هر پیشنهادی که قیمت تمام شده را پایین بیاورد و قدرت خرید مردم بالا برود استقبال می‌کنیم.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سرعت ساخت نکته‌ای است که با روش‌های مختلف محقق می‌شود. بنابراین برای ارزان‌سازی حذف بخش‌های غیرضروری ساختمان را در پیش باید بگیریم تا قیمت ساخت تمام شده کاهش یابد.
وی گفت: قبلاً مذاکراتی با خارجی‌ها در زمینه انتقال فناوری صنعتی‌سازی انجام شده بود که به سرانجام نرسید.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: برخی شرکت‌های صاحبنام به سراغ صنعتی‌سازی رفتند تا فناوری صنعتی‌سازی ساختمان را وارد کنند که این موضوع در چند استان در حال پیگیری است و هر کدام دو تا سه هزار واحد پیشنهاد داده شده که ساخت آن را شروع کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8093/11/638790/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها