خبردرخبر


ایران- علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور گفت: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ (پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو ) فرصت بسیار مهمی است، هیچ کاری در راستای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ نباید به دلیل مسائل مالی متوقف شود و ما آماده کمک به برگزاری این رویداد با تأمین منابع هستیم.

ایران-«شقایق هورشید» سرپرست هیأت باستان‌شناسی گفت: برنامه بررسی و شناسایی باستان‌شناسی حوضه آبگیر سد قشلاق در شمال شهرستان صحنه کرمانشاه به شناسایی و مستندنگاری محوطه‌هایی از دوره‌های تاریخی، به ویژه اشکانی و اسلامی منجر شد.

ایرنا-فرشاد فتاحی، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست کرمانشاه گفت: در قالب طرح سرشماری پستانداران حیات وحش، ۲۶۳ هزار هکتار از اراضی تحت مدیریت این اداره کل تحت پوشش قرار گرفته است.

ایران - عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از رفع مشکل انتقال نیروهای مسلح در حریم قلعه ساسانی فلک الافلاک خرم‌آباد خبر داد و گفت:مشکل انتقال نیروهای مسلح از حریم آن رفع شد و طرح جدید در آنجا اجرا می شود. زمینه برای ثبت جهانی فراهم شده است.

تسنیم- جدیدترین تصاویر ماهواره‌ای سازمان فضایی ایران نشان می‌دهد مساحت دریاچه ارومیه از آذر ماه سال ۱۴۰۰ تا آذر ماه سال جاری بیش از ۱۵۰۰ کیلومترمربع کاهش داشته و به ۵۳۰ کیلومتر مربع رسیده است!

تسنیم- غلامرضا ابدالی، سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با آذر و توران گفت: توله یوزها شرایط خوبی دارند و در 6 هفتگی خود، به وزن 1 کیلو و 800 گرم رسیده‌اند. توله‌ها مشکل گوارش و تغذیه ندارند. همچنین بخش ویژه‌ای در اداره کل محیط زیست سمنان برای نگهداری آذر و توران در نظر گرفته شده و آنها به تهران منتقل نمی‌شوند.
​​​​​​​
ایسنا- ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: با پایش میدانی و بررسی‌های صورت پذیرفته از بافت‌های تاریخی استان، تاکنون بیش از ۶۰۰ بنای تاریخی در شهرهای رشت، لاهیجان و املش شناسایی شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8093/17/638813/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها