اخبـــــار


آخرین وضعیت طرح «دارویار» در تأمین‌ اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۴۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز غیردولتی و خصوصی طرف قرارداد این سازمان در روزهای اخیر خبر داد.
به گزارش ایسنا، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۵۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دولتی و دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در ماه گذشته و پرداخت ۴۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز غیردولتی و خصوصی طرف قرارداد این سازمان در روزهای اخیر خبر داده است. 
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: تلاش می‌کنیم پرداختی‌های بعدی را نیز با تأمین منابع انجام دهیم و امیدواریم پرداخت مطالبات را به نقطه سربه‌سر برسانیم. البته با پرداخت‌های اخیر و پرداخت‌های ماه گذشته، بخش اعظم مطالبات تسویه شده و امیدواریم با مساعدت سازمان برنامه و بودجه در مورد پرداخت تعهدات مربوط به طرح دارویار، به نقطه سربه‌سر برسیم و تسویه کامل را در آینده نزدیک انجام دهیم.

لزوم تقویت بودجه هلال احمر

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تقویت بودجه هلال احمر برای مقابله با اثرات ناشی از تغییرات اقلیمی تأکید کرد.
به گزارش «ایران» حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین فلاحی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات لازم برای مواجهه ارگان‌های عضو مدیریت بحران با پدیده تغییرات اقلیمی گفت: لایحه بودجه توسط دولت تدوین می شود، در این شرایط که در حال تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ هستیم، باید تلاش‌هایی صورت بگیرد که با توجه به مواجهه کشور با تغییرات اقلیمی و وقوع حوادث متعدد، بودجه هلال احمر برای پاسخ به سوانح ناشی از این تغییرات ازجمله سیل، تقویت شود. 
وی در ادامه بیان کرد:  مجلس و مشخصاً کمیسیون برنامه و بودجه باید منابع جدیدی را برای دولت شناسایی کند تا بتوان به این وسیله بودجه هلال احمر را که در خط مقدم مقابله با تغییرات اقلیمی است  تقویت کنیم. 
این عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: به عنوان مثال از عوارض، رفع معافیت‌های مالیاتی، عوارض بر دخانیات  یا عوارض آزاد راهی که در کشور وجود دارد می توان بودجه های جدیدی را برای هلال احمر در نظر گرفت. وقتی این منابع شناسایی شود، می توان محل مصرف آن را در هلال احمر تعیین کرد.

نامه اعضای شورای شهر به سران قوا 
در مورد وضعیت «بحرانی» آلودگی هوای تهران

عضو شورای شهر تهران از نگارش نامه‌ای با امضای همه اعضای شورا خطاب به سران سه قوه در مورد وضعیت آلودگی هوای تهران خبر داد و گفت: این روزها وضعیت آلودگی هوای تهران بحرانی‌تر شده است.
علی اصغر قائمی با بیان اینکه در شرایط سخت آلودگی هوا قرار داریم و نامه‌ای با امضای اعضا، خطاب به رؤسای قوای سه‌گانه کشور نوشته شده است، گفت: در این نامه آورده‌ایم که شهروندان تهران در سال‌جاری تنها دو روز هوای پاک تنفس کردند و این در حالی است که تعداد روزهای ناسالم به بیش از ۱۳۰ روز رسیده است و بنا به گفته مسئولان سالانه ۲۶ هزار نفر در کشور به علت عوارض ناشی از آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. 
وی با بیان اینکه این روزها وضعیت آلودگی هوای تهران بحرانی‌تر شده است، گفت: تولید ۶۰ درصد از ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون توسط منابع متحرک همچون خودرو و موتورسیکلت است و تجارب موفق سایر کشورها نشان می‌دهد که غلبه بر این مشکل غیرقابل دسترس نیست و می‌توان با هماهنگی دستگاه‌ها نسبت به بهبود اوضاع اقدام کرد. به گونه‌ای که توسعه مترو و حمل‌ونقل پاک، اسقاط خودروهای فرسوده و جایگزینی موتورهای برقی می‌تواند نقش مؤثری در کاهش هوا داشته باشد. 
این عضو شورای شهر تهران افزود: همچنین در این نامه به مسأله عدم اهتمام ۲۶ دستگاه تأکید و اعلام کردیم که اگر همه دستگاه‌ها هماهنگ نباشند امیدی به بهبود وضعیت هوا نیست و همچنین چند پیشنهاد دادیم که یکی از آنها کمک به اسقاط واقعی خودروها است. وی در مورد ادامه پیشنهادات گفت: توسعه زیرساخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی با تزریق یک‌هزار واگن مترو و ۴۰۰۰ اتوبوس به تهران، کمک به تسهیل ورود خودرو و موتورهای برقی، برخورد قاطع با خاطیان و ترک فعل دستگاه‌های متولی از درخواست‌های ما در این نامه بود.

میانگین معدل امتحانات نهایی دوازدهمی‌ها ۱۲/۰۳ است

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه میانگین معدل امتحانات نهایی تمام دانش‌آموزان پایه دوازدهم در سال تحصیلی گذشته، ۱۲.۰۳ بود، گفت: در رشته‌های ریاضی و علوم تجربی مقداری رشد و در رشته‌های گروه معارف و علوم انسانی کمی کاهش داشتیم؛ اما روی هم رفته می‌توان گفت که خرداد ماه امسال یک رشد جزئی در معدل دانش‌آموزان داشته‌ایم. 
محسن زارعی در گفت‌گو با ایسنا، درباره سطح علمی دانش‌آموزان دبیرستانی با توجه به نتایج حاصل از امتحانات نهایی خردادماه سال جاری (نتایج پایانی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰) اظهار کرد: تحلیل درس به درس امتحانات نهایی از آبان ماه با همکاری دبیرخانه دروس و گروه‌های آموزشی در حال انجام بوده است. 
وی افزود: به عنوان مثال تا آبان ماه تحلیل امتحان درس فیزیک در رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی انجام شد.  زارعی ادامه داد: میانگین معدل امتحانات نهایی تمام دانش‌آموزان پایه دوازدهم در سال تحصیلی گذشته، ۱۲.۰۳ بود. در ریاضی و علوم تجربی مقداری رشد و در گروه معارف و علوم انسانی کمی کاهش داشتیم اما روی هم رفته می‌توان گفت که خردادماه امسال یک رشد جزئی در معدل دانش‌آموزان داشتیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8093/22/638819/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها