مروری بر تازه‌های نگارخانه‌ها

گالری‌ها چه نمایشگاه‌هایی برپا کرده‌اند؟


گروه فرهنگی/ گالری‌ها و مراکز هنری تهران این هفته نمایشگاه‌های خود را به آثاری به‌ مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار حاج‌ قاسم سلیمانی و همچنین مناسبت نهم دی‌ماه اختصاص داده‌اند. «سردار دل‌ها»، «سرو ایرانی»، «دَفَک» و «زندگی برای تمام فصل‌ها» نام نمایشگاه‌هایی است که در این هفته دایر هستند.

«سردار دل‌ها» در گالری عالی
قرار است نمایشگاه منتخبی از آثار نقاشی، پوستر و نگارگری با عنوان «سردار دل‌ها» به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار حاج‌ قاسم سلیمانی، روز سه‌شنبه 13 دی‌ماه ساعت ۱۱ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شود. این نمایشگاه شامل هفت اثر نقاشی، ۱۱ اثر گرافیکی و ۲ اثر نگارگری است. در این نمایشگاه منتخب آثار هنرمندانی همچون کاظم چلیپا، عبدالحمید قدیریان، غلامعلی طاهری، کامیار صادقی، علی اسلامی‌مقدم، ناصر سیفی، علی‌محمد شیخی، سیدحمید شریفی، علی وزیریان‌، احمد آقاقلی‌زاده، صابر شیخ‌رضایی، حامد مغروری، علیرضا ذاکری، حمیدرضا دوست‌محمدی، فرهود مقدم، محمود بازدار، علیرضا رحیمی و امیر خادم شریف در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
«سرو ایرانی» در نیاوران
نمایشگاه «سرو ایرانی» هم در ایام گرامیداشت یاد و خاطره شهید ﺣﺎج ﻗﺎﺳﻢ سلیمانی و شهدای مقاومت و ادای احترام به مقام والای آنان، ششم تا سیزدهم دی از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در فرهنگسرای نیاوران برپا است. این نمایشگاه که شامل آثار حجمی و نقاشی است با حمایت بنیاد فرهنگی-هنری رودکی و مشارکت مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و انجمن هنرهای تجسمی روایت فتح برپا شده است. همچنین یکشنبه و دوشنبه ۱۱ و ۱۲ دی‌ماه تعدادی از هنرمندان صاحبنام به صورت کارگاهی به خلق اثر پرداخته و با علاقه‌مندان تبادل‌نظر می‌کنند. آیین اختتامیه نمایشگاه «سرو ایرانی» نیز با رونمایی از آثار خلق شده در کارگاه روز سه‌شنبه 13 دی‌ماه از ساعت ۱۵ در گالری اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.
«میثاق امت با ولایت» در نگارخانه مهر
نمایشگاه عکس «میثاق امت با ولایت» به مناسبت حماسه نهم دی؛ روز بصیرت و میثاق امت با ولایت تا ۱۲ دی در نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب اسلامی برپا است. در این نمایشگاه ۳۰ اثر با موضوع حضور عاشورایی مردم حماسه‌ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی نهم دی سال ۱۳۸۸ به نمایش گذاشته شده است.
«حماسه دی» در نگارخانه کلک خیال
نمایشگاه «حماسه دی» هم به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه نهم دی از هشتم تا ۱۲ دی در نگارخانه کلک خیال برپا است. این نمایشگاه شامل ۲۰ قطعه عکس از راهپیمایی نهم دی ۱۳۸۸ است. عکس‌های این نمایشگاه در ابعاد ۵۰*۷۰ از آثار عکاسانی همچون رئوف محسنی، حامد ملک‌پور، مقداد مددی و سیدمحمود حسینی است.
«دَفَک» در نگارخانه جوان
نمایشگاه تجسمی «دَفَک» به همت آژانس عکس ایران ۱۲ تا ۲۶ دی‌ماه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ در نگارخانه «جوان» انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود. این نمایشگاه مجموعه آثار تجسمی خانواده فرخ‌زاد را دربرمی‌گیرد که پیش از این زندگی‌ هنری‌شان در مستند «دفک» به کارگردانی بهنام بیرم‌وند در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به نمایش درآمده بود. خانواده فرخ‌زاد یک خانواده هشت نفره بختیاری هستند که بدون تحصیلات آکادمیک و به‌ طور ذاتی هنر نقاشی را در سبک‌های مختلف دنبال می‌کنند.
نمایشگاه گروهی نقاشی در نگارخانه اندیشه
نمایشگاه آثار نقاشی از هنرجویان استاد بابک بابایی که با تکنیک رنگ روغن و پاستل خلق شده‌اند در نگارخانه فرهنگسرای اندیشه برپا می‌شود. موضوع عمده این آثار طبیعت است.
این نمایشگاه در ۲ نوبت و در 2 هفته متوالی برگزار شده و ۲ آیین افتتاحیه خواهد داشت. گروه اول از نهم تا ۱۵ دی‌ در نگارخانه اندیشه حضور خواهند داشت و نمایشگاه گروه دوم نیز از ۱۶ تا ۲۲ دی‌ برقرار است. زمان بازدید همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ است.
«رد پای رنگ‌ها» در نگارخانه آفرینش نور
نمایشگاه گروهی نقاشی آبرنگ با عنوان «رد پای رنگ‌ها» از سوم تا 14 دی‌ در نگارخانه آفرینش نور برپا است. این نمایشگاه شامل تعدادی از آثار نقاشی زهرا هوشدار اخلاصی و الناز جمالی آقباش است.
«زندگی برای تمام فصل‌ها» در برج آزادی
نمایشگاه نقاشی «زندگی برای تمام فصل‌ها» نهم دی ساعت ۱۴ تا ۱۸ در تالار آسمان برج آزادی افتتاح می‌شود و تا ۱۶ دی همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ در این تالار میزبان علاقه‌مندان است. آذر فرداد و فریبا میرسعیدی در این رویداد دهمین نمایشگاه خود را با ۲۰ اثر با سبک مدرن، تکنیک اکرولیک و رنگ روغن روی بوم برپا خواهند کرد.
نمایشگاه «مسیح علیه‌السلام» در باغ موزه نگارستان
نمایشگاه موقت «مسیح علیه‌السلام» به مناسبت سالروز ولادت مبارک حضرت عیسی بن مریم(ع) و آغاز سال نوی میلادی از نگاه تابلو نقاشی‌های باغ موزه نگارستان، از پنجم دی تا پایان بهمن امسال در تمامی ایام هفته به غیر از روزهای دوشنبه و ایام سوگواری از ساعت ۹ تا ۱۷ در این باغ موزه برپا است. آثار این نمایشگاه از مجموعه تابلو نقاشی‌های استادان فتح‌الله عباد، حسین محجوبی و علی محمد حیدریان است.
«کودکان دیروز» در موزه عکسخانه شهر
نمایشگاه عکس تاریخی «کودکان دیروز» به مناسبت گرامیداشت یکصد‌وهشتادمین سال ثبت نخستین عکس در ایران از ۲۶ آذر تا ششم بهمن روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۷ و پنجشنبه ساعت ۸ تا ۱۳ در موزه عکسخانه شهر برپا است. موزه عکسخانه شهر، این نمایشگاه را بر اساس عکس‌های گنجینه خود و تصاویری از کودکان ایران زمین در دوران گذشته برگزار کرده و شامل ۲۰ قطعه عکس ۲۰ در ۳۰ سانتیمتر است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8093/23/638821/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها