26 تساوی بدون گل در 111 بازی تا پایان هفته چهاردهم ثبت شد

ناکام‌های این هفته؛ مربیان خارجی


حامد جیرودی/هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، جمعه و شنبه با انجام 8 بازی به پایان رسید. در دیدارهای این هفته که 4 مسابقه آن برنده داشت و 4 بازی هم به تساوی انجامید، 10 گل از خط دروازه‌ها عبور کرد تا به‌طور میانگین، 1.25 گل در هر مسابقه به‌ثمر رسیده باشد.
 پرگل‌ترین بازی این هفته در دیدار ذوب‌آهن و صنعت نفت با تساوی ۲-۲ رقم خورد. با این نتیجه، شاگردان مهدی تارتار پس از 2 برد پیاپی متوقف شدند و شاگردان ادسون تاوارس هم پس از یک برد و یک باخت، اولین تساوی با هدایت این مربی برزیلی را تجربه کردند. نفت مسجدسلیمان هم با شکست برابر آلومینیوم، دومین باخت با مربیگری ابراهیم اشکش را کسب کردند و برای هشتمین بازی بدون برد باقی ماندند اما شاگردان سید مهدی رحمتی که بازی هفته قبل‌شان مقابل گل‌گهر به تعویق افتاد، با این برد به روند یک بازی در میان برنده شدن‌شان طی 7 هفته اخیر ادامه دادند.
 این اتفاق به نوعی برای استقلال هم افتاده است. چرا که شاگردان ریکاردو ساپینتو با تساوی بدون گل برابر مس رفسنجان، یک بازی در میان در 7 هفته گذشته برنده نشده است. در سمت مقابل هم، شاگردان محمد ربیعی، 4 بازی بدون شکست را پشت‌سر گذاشته‌اند. دومین بازی بی‌گل این هفته هم در دیدار فولاد و هوادار رقم خورد تا شاگردان ساکت الهامی که 4 بازی است برنده نشده‌اند، شاگردان جواد نکونام را در اهواز متوقف کنند. سومین تساوی بی‌گل هم در بازی مس کرمان و ملوان به‌دست آمد. شاگردان فرزاد حسین‌خانی بعد از 2 باخت پیاپی به این نتیجه رسیدند و شاگردان مازیار زارع هم سومین تساوی پیاپی و پنجمین بازی متوالی بدون باخت‌شان را تجربه کردند. با این 3 تساوی بدون گل، تعداد مساوی‌های 0-0 لیگ برتر فوتبال ایران در 111 بازی، به عدد 26 رسید که نشان می‌دهد بیشتر از 23 درصد مسابقات لیگ بیست و دوم، به تساوی 0-0 منجر شده است. بین تیم‌های حاضر در این فصل، مس رفسنجان با 8 مساوی 0-0 رکورددار است و صنعت نفت و گل‌گهر هم با تنها یک مساوی 0-0 کمترین آمار از زشت‌ترین نتیجه لیگ برتر فوتبال ایران یعنی مساوی بدون گل را دارند.
 با برتری پیکان مقابل سپاهان، شاگردان مجتبی حسینی بعد از 10 بازی برنده شدند و در مقابل، شاگردان ژوزه مورایس بعد از 9 مسابقه بازنده شدند و دومین باختشان در این فصل را تجربه کردند.
 دیگر پیروزی جالب این هفته را نساجی مقابل تراکتور به دست آورد که باعث شد شاگردان حمید مطهری بعد از 2 باخت پیاپی و یک تساوی، دوباره به برد برسند. در مقابل، شاگردان پاکو خمز که یک برد و یک تساوی با این مربی کسب کرده بودند، اولین باخت با این مربی اسپانیایی را هم تجربه کردند. سرخپوشان تبریزی در این دیدار ۱۵ بار به سمت دروازه نساجی شوت زدند که بیشتر از همه تیم‌ها بود. ضمن اینکه تراکتور با ۶۴.۷ درصد، بیشترین درصد مالکیت توپ را هم در اختیار داشت و بازیکنان این تیم ۶۳۱ پاس به یکدیگر دادند و دقت پاس ۸۳.۷ را ثبت کردند تا در هر دو آیتم بهترین تیم هفته باشند اما با وجود این بازنده شدند. 
در حساس‌ترین بازی هفته چهاردهم نیز، گل‌گهر در خانه‌اش مغلوب پرسپولیس شد تا شاگردان امیر قلعه‌نویی که یک بازی عقب‌افتاده هم دارند، بعد از 3 برد پیاپی، دوباره بازنده و سومین باختشان را متحمل شوند. در سمت مقابل، شاگردان یحیی گل‌محمدی بعد از 2 تساوی پیاپی، به پیروزی رسیدند تا هم با 8 برد، بیشترین برتری را در این فصل داشته باشند و هم به صدر جدول بازگردند. در این دیدار، غیر از محمد عمری و سینا اسدبیگی که با شوت‌های تماشایی‌شان، گل‌های بازی را به ثمر رساندند و جواب اعتماد گل‌محمدی را برای حضور در ترکیب اصلی به‌خوبی دادند، علیرضا بیرانوند هم درخشان ظاهر شد. این گلر ملی‌پوش سرخ‌ها با مهار پنالتی امین پورعلی در دقیقه 8، نقش مهمی در برتری خارج از خانه پرسپولیس داشت و شاید اگر آن پنالتی را مهار نمی‌کرد، سرنوشت بازی طور دیگری رقم می‌خورد. بیرو در بازگشت به جام جهانی، کاملاً آماده نشان داده و توانست در چهاردهمین بازی فصل، برای دهمین بار دروازه پرسپولیس را بسته نگه دارد تا از نظر کلین‌شیت بهترین عملکرد را در بین دروازه‌بان‌های لیگ داشته باشد. در بازی‌های این هفته و در ۳ دیدار، ۵ کارت زرد ثبت شده بود. در این دیدار هم داور 4 کارت زرد به گل‌گهری‌ها و یک کارت زرد به پرسپولیسی‌ها داد اما در این دیدار ۳۶ خطا ثبت شده تا به همین خاطر خشن‌ترین دیدار هفته لقب بگیرد. بازیکنان گل‌گهر در دیدار خود برابر پرسپولیس ۲۱ بار مرتکب خطا شدند و در این آیتم از سایر تیم‌ها جلوتر بودند.
 نکته جالب دیگر این هفته این بود که از بین مربیان خارجی لیگ، مواریس و خمز بازنده شدند و تاوارس و ساپینتو به تساوی رسیدند تا این هفته، هفته ناکامی مربیان خارجی لیگ باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8093/20/638868/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها