هشدار تهران به تل‌آویو به روایت یک روزنامه صهیونیستی

ایران حمله به بندر ایلات را شبیه سازی کرد


گروه سیاسی/  روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، شامگاه شنبه، در گزارشی با استناد به تصاویر و اطلاعاتی که کاربران در فضای مجازی منتشر کردند، نوشت در رزمایش اخیر ارتش ایران حمله به بندر ایلات (جنوب فلسطین اشغالی) شبیه‌سازی شده است. به گزارش فارس، تایمز اسرائیل گزارش خود را این‌گونه آغاز می‌کند و می‌نویسد: «در هشداری آشکار به اسرائیل، در جریان رزمایش روز شنبه یک پهپاد حامل مواد منفجره از عرشه کشتی به سمت ماکت پایگاه نیروی دریایی اسرائیل پرتاب شد.» روزنامه تایمز در ادامه با استناد به تصاویر منتشرشده در رسانه‌های ایرانی، مدعی شد که تصاویر مربوط به «ناو کلاس هنگام» است و پهپاد «ابابیل» به سمت ماکت پایگاه نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی در ایلات فرستاده شده است. طبق این گزارش، در کنار هدف شبیه‌سازی شده ماکت یک فروند کشتی جنگی «ساعر کلاس ۶» متعلق به نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار داده شده است.
روزنامه «جروزالم پست» نیز با اشاره به این مسأله که پهپادهای ایرانی در حال حمله به ماکت کشتی و یک انبار نشان داده شدند نوشت: این کشتی شبیه به کشتی رزمی «ساعر کلاس ۶» نیروی دریایی (رژیم) اسرائیل به نظر رسید.
این روزنامه نوشت، این بدان معناست که ایران نه‌تنها از ظاهر کشتی بلکه نحوه تجهیز آن توسط اسرائیل نمونه‌برداری کرده است. این رسانه صهیونیستی تأکید کرد به‌نظر می‌رسد این پیام واضحی از سوی ایران باشد که می‌تواند کشتی‌ها، بنادر و تأسیسات دریایی (رژیم) اسرائیل را تهدید کند.
شبیه‌سازی حمله به تأسیسات دیمونا
این اظهارات در حالی است که تایمز با هراس از قدرت ایران خاطرنشان کرده است که نیروهای ایران در رزمایشی که پیشتر در ماه دسامبر برگزار شد، حمله موشکی به نیروگاه هسته‌ای «دیمونا» را شبیه‌سازی کرده بودند. ماجرا از این قرار بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش پیامبراعظم(ص) همزمان با تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه تأسیسات هسته‌ای کشورمان با انجام رزمایشی آمادگی خود برای پاسخگویی در مقابل هر گونه حمله احتمالی را به نمایش گذاشت. در جریان این رزمایش ۱۶ فروند موشک کوتاه‌برد، میان‌برد و برد بلند نیروی هوافضا به صورت همزمان و با موفقیت کامل، اهداف و مواضع حساس شبیه‌سازی شده دشمن ازجمله تأسیسات هسته‌ای دیمونا را در هم کوبیدند. همزمان با شلیک موشک‌ها نیز ۱۰ فروند پهپاد هجومی با پرواز همزمان از مبدأ، اهداف از پیش تعیین شده را منهدم کردند.
تصاویر منتشر شده از شلیک ۱۶ موشک بالستیک سپاه پاسداران در مرحله نهایی نشان می‌داد، سپاه پاسداران با شبیه‌سازی تأسیسات اتمی دیمونا، حمله به این مرکز حساس و حیاتی رژیم صهیونیستی را در رزمایش موشکی خود تمرین کرده است. موشک‌های عماد، قدر، سجیل، زلزال، دزفول و ذوالفقار از جمله موشک‌هایی هستند که در جریان این رزمایش، برخی مناطق حساس و حیاتی رژیم صهیونیستی را که شبیه‌سازی شده بود، مورد اصابت قرار دادند.این اقدام تهران باعث شد تا مقامات رژیم صهیونیستی که همزمان با مذاکرات وین، بارها با لفاظی‌های خود جمهوری اسلامی ایران را مورد تهدید قرار داده‌اند و چندین بار ادعای حمله نظامی به ایران را تکرار کرده بودند تا مدت‌ها از ادعاهای توخالی خود عقب‌نشینی کنند و به‌عواقب هرگونه ماجراجویی احتمالی بیشتر توجه نمایند. آنها در حالی‌که بارها از حمله به تأسیسات هسته‌ای نطنز به‌عنوان مهم‌ترین هدف خود سخن می‌گفتند با کابوس بازدارنده موشک‌های پرقدرت ایران که تنها در هفت دقیقه بر تأسیسات اتمی دیمونا اصابت می‌کنند روبه‌رو شدند.
ورود قاطعانه ارتش به رویکرد تهاجمی
همزمان با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای نظامی ایران در ارتش نیز ساختاری برای نابودی رژیم صهیونیستی و بازدارندگی در برابر آن را در نظر گرفته‌اند. رزمایش شهریور ماه امسال ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به خوبی نشان داد که ارتش رویکرد تهاجمی و هدف محور را برگزیده که پیامی معنادار را با خود به همراه داشت. در جریان همین رزمایش بود که فرمانده نیروی زمینی ارتش صراحتاً اعلام کرد «ما پهپاد آرش ۲ را مخصوص تهاجم به حیفا و تل‌آویو در نظر گرفتیم.» امیر سرتیپ کیومرث حیدری با بیان اینکه ارتش در بحث تولید و به‌کارگیری این پهپاد راهبردی دستی بر آتش دارد وعده داده بود که در رزمایش‌های آتی از قابلیت‌های بیشتر «آرش 2» رونمایی خواهد شد.
آمادگی «آرش2» برای حمله به مناطق استراتژیک صهیونیست‌ها
ارتش جمهوری اسلامی به این وعده خود عمل کرده و با اجرای عملیات دوربرد توسط پهپادهای انتحاری و شناخته شده آرش قابلیت راهبردی آن را به نمایش گذاشته است. «آرش2» در حالی در رزمایش اخیر استفاده شده است که با طی مسافت بیش از 1200 کیلومتر قابلیت پروازی و هدایت‌پذیری خود را به نمایش گذاشت. در جریان این تمرین «آرش2» یک هدف ساحلی را به‌خوبی و با دقت بالا منهدم کرد که رسانه‌های صهیونیستی از آن به اشتباه با نام «ابابیل» یاد کرده‌اند. شبیه‌سازی حمله به سمت شرق تنگه هرمز و اقیانوس هند در حالی انجام شده که غاصبان فلسطین اشغالی را به هراس انداخته است. پهپاد آرش که از طریق لانچر متحرک پرتاب می‌شود قابلیت ضدرادار داشته و توان ایجاد آسیب جدی به شناورهای دشمن را نیز داراست و در رزمایش اخیر به اهدافی که شباهت بالایی به ناوچه ساعر رژیم صهیونیستی دارد اصابت موفقی را به نمایش گذاشت. به‌نظر می‌رسد مقامات جدید این رژیم که از سیاسیون رادیکال محسوب شده و با ادعای اینکه هدف اول خود را مقابله با قدرت ایران معرفی کرده‌اند به خوبی پیام این رزمایش و شبیه‌سازی صورت گرفته را دریافت کرده‌اند.
شاید به همین دلیل باشد که در روز دوم رزمایش ارتش، هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین اطلاعاتی نیروهای فرامنطقه‌ای قصد داشتند به جاسوسی اطلاعاتی بپردازند و اطلاعات بیشتری از قدرت تهاجمی ایران بدست آوردند. هرچند آنها در نیل به این هدف نیز ناکام ماندند و با اخطار نیروی پدافند هوایی ارتش و متعاقب آن غرش و پرواز پهپاد کرار پدافند هوایی، تغییر سمت داده و منطقه‌ رزمایش را ترک کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8093/5/638889/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها