طارمی بهترین بازیکن سال لیگ پرتغال شد

ستاره پارسی ستاره لیگ پرتغال


گروه ورزشی/مهدی طارمی در سال 2022 عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، به انتخاب خوانندگان روزنامه اوجوگو، او به عنوان بهترین بازیکن سال 2022 انتخاب شده و در یک نظرسنجی دیگر نیز، مخاطبان اوجوگو اعلام کرده‌اند که طارمی عنوان بهترین بازیکن سال 2023 را نیز کسب خواهد کرد. به همین دلیل، اوجوگو علاوه بر صفحه اصلی روزنامه خود، 6 صفحه را نیز به مصاحبه با طارمی و تمامی لحظات مهمی که او در سال گذشته میلادی سپری کرده، اختصاص داد. در گزارش اوجوگو درباره طارمی آمده: «این بازیکن ایرانی از سال 2022 بهترین بهره را برد و توانست روی 50 گل تأثیرگذار باشد. طارمی علاوه بر قرار گرفتن در ترکیب 11 بازیکن برتر سال، با اختلافی اندک نسبت به هم‌تیمی خود یعنی دیگو کاستا، بهترین بازیکن سال شد. آمار مهاجم پورتو، او را به دومین بازیکن تأثیرگذار اروپا در 12 ماه گذشته تبدیل کرده و حدود 40،1 درصد از خوانندگان اوجوگو، او را به عنوان بهترین بازیکن فصل انتخاب کردند و به همین دلیل او شایسته جایزه‌ای است که اوجوگو در پایان سال به بهترین‌ها اهدا می‌‌کند.»
طارمی در این مصاحبه درباره اینکه سال 2022 بهترین سال دوران حرفه‌ای‌اش بود، گفت: «اول از همه، از شما برای این جایزه تشکر می‌‌کنم. در واقع، سال فوق‌العاده‌ای در حرفه من بود. می‌‌خواهم این کیفیت و سطح فنی را حفظ و آن را در سال 2023 تکرار کنم. من در سال 2022، توانستم در جام جهانی شرکت کنم، با پورتو در ورزشگاه دالوز، استادیوم خانگی بنفیکا که رقیب ما است، قهرمان شدم... 3 جام را کسب کردیم که امیدوارم همیشه همین گونه باشد.»
او درباره رکوردهایی که از نظر گلزنی و پاس گل دارد و نامش را در کنار کیلیان امباپه و رابرت لواندوفسکی قرار گرفته، چنین نظر داد: «من بابت این مسأله و بیش از هر چیزی، خدا را شکر می‌‌کنم. خیلی خوب است که من در کنار برخی از بهترین بازیکنان امروز اروپا هستم و این چیزی است که به من انگیزه زیادی برای موفقیت در آینده می‌‌دهد. نه تنها برای سال 2023، بلکه برای سال 2024 و بعد از آن.»
طارمی درباره رویای رسیدن به قهرمانی دوم با پورتو در لیگ پرتغال اظهار داشت: «بله، بدون شک همین طور است. هنوز 20 مسابقه تا پایان فصل باقی مانده. مهم‌ترین چیز این است که ما در پورتو برای پیروزی در هر بازی بهترین‌ها را ارائه می‌کنیم وهمیشه با در نظر گرفتن پیروزی به زمین مسابقه می‌‌رویم.»
او درخصوص اینکه وقتی در سال 2019 وارد پرتغال شد، فکر می‌کرد 3 سال بعد در این سطح قرار بگیرد، چنین واکنشی داشت: «از لحظه ورود به پورتو، به همین موضوع فکر می‌‌کردم. من رویای بازی در فوتبال اروپا را داشتم و به پرتغال آمدم تا توانایی‌هایم را نشان دهم. من دیر به اروپا رسیدم اما خوشبختانه همه چیز خوب پیش می‌‌رود.»
طارمی درباره نقش سرجیو کونسیسائو در پیشرفتش هم صحبت کرد: «وقتی با مربی‌ای مثل کونسیسائو کار می‌کنید، می‌دانید که همیشه باید بهترین کار را انجام دهید. پورتو تیم مناسبی برای افرادی است که می‌‌خواهند سخت کار کنند و اگر این اتفاق نیفتد، آن شخص به نیمکت تبعید می‌‌شود. احساس می‌کنم که سرمربی با تهییج من باعث شد تا بهترین فرم بازی‌ام را ارائه کنم و به من انگیزه داد تا گل بزنم و پاس گل بدهم. او همیشه از همان ابتدا به من می‌‌گفت اگر خوب کار کنی، اگر خودت را به چالش بکشی، گل‌ها و پاس گل‌ها به دست می‌‌آیند. شنیدن آنها از زبان سرمربی خوشایند است. من از آقای کونسیسائو چیزهای زیادی یاد گرفتم و تا آخر عمر قدردان او خواهم بود.»
طارمی درباره اینکه غالباً سوژه صحبت است و کسانی که از او انتقاد می‌‌کنند کم نیستند، بخصوص وقتی موضوع جریمه‌های بزرگ و پنالتی است، چنین واکنشی داشت: «وقتی در باشگاهی مانند پورتو بازی می‌‌کنید، انتقادات عادی است. گاهی اوقات به شما حمله می‌‌شود. از من هم انتقاد می‌‌شود اما به آن عادت کرده‌ام و به کارم ادامه می‌‌دهم.»
ستاره تیم ملی، درخصوص اینکه ایران در جام جهانی نتوانست از مرحله گروهی صعود کند اما خودش مقابل انگلیس 2 گل زد، چنین نظر داد: «بهترین لحظه‌ای که یک فوتبالیست می‌‌تواند آرزویش را داشته باشد، حضور در جام جهانی است. اگر گل بزند که خیلی بهتر است. همه در حال تماشای کارهایی هستند که شما در آنجا انجام می‌‌دهید و برای من باورنکردنی بود. من تمام تلاشم را کردم، زیرا می‌‌خواستیم برای خودمان و مردم‌مان تاریخ‌سازی کنیم. ما از حمایت‌هایی که دریافت کردیم، تحت تأثیر قرار گرفتیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8093/1/638901/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها