وزیر ارشاد در اختتامیه رویداد «روایت سرباز»:

با ابزار هنر باید شهید سلیمانی را معرفی کنیم


همزمان با سومین سالگرد شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی آئین پایانی رویداد سرود «روایت سرباز» در قالب «دومین جایزه هنری بنیاد فرهنگی هنری رودکی» شامگاه روز یکشنبه یازدهم دی ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در تالار وحدت تهران برگزار شد.
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: هرچه روزها وسال‌ها می‌گذرد عظمت وجودی شهید سلیمانی بیشتر عیان می‌شود و این خصلت شهادت، جهاد و مبارزه است که شهادت یک حیات دوباره‌ای و شاید دوره پرشکوه‌تری برای شهید رقم می‌زند. شاید برای ما که فاصله گرفته بودیم از ایام دفاع مقدس و بسیاری از فرزندان دهه هفتاد تا نود روایت برخی از شخصیت‌های دفاع مقدس بسان یک اسطوره بود که باید دائم این شخصیت‌ها را در ذهن خود تصور می‌کردند اما حاج قاسم این اسطوره‌ها را برای ما تجسم بخشید.
به گزارش مهر،‌ وی با بیان اینکه باید با ابزار هنر شخصیت و مکتب حاج قاسم را بیش از پیش معرفی کنیم، افزود: ما بسیار نسل پرتوفیقی هستیم که در دوره‌ای نفس کشیدیم که حاج قاسم در آن زندگی کرد و حتماً نسل‌های بعدی به ما حسرت خواهند خورد از اینکه حاج قاسم را درک نکردند و هرچه سال‌ها می‌گذرد بیشتر این موضوع برای ما تأیید می‌شود که شخصیت این شهید بزرگوار را درک کردیم. ما باید با استفاده از ظرفیت‌های بزرگ این مرز وبوم این شخصیت را به مردم معرفی کنیم. حاج قاسم سیدالشهدای مقاومت و عصاره همه فضائل و شهدایی بود که در چهاردهه انقلاب اسلامی شنیده و دیده بودیم. حیات طیبه این شهید والا مقام و فرصت‌های زیادی که این شهید بزرگ درک کرد و مغتنم شمرد کتاب قطوری از افتخارات را رقم زده که بسان روایت‌های فرهنگی هنری بزرگی در خدمت فرهنگ و هنر ایران اسلامی باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8093/1/638902/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها