در جلسه محاکمه پیرمرد به اتهام قتل همسر

پسر از قصاص پدرش گذشت


گروه حوادث/  مرد سالخورده‌ای که متهم است همسرش را با ضربه‌های ماهیتابه به قتل رسانده، در حالی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد که در ابتدا منکر قتل بود اما بعد قتل را پذیرفت و در نهایت پسرش از قصاص او اعلام 
گذشت کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از شهریور امسال با تماس مرد جوانی که مدعی بود مادر 75 ساله‌اش به طور مشکوکی در خانه‌شان فوت کرده ‌آغاز شد.
پس از آن مأموران انتظامی رباط‌ کریم به محل حادثه که خانه‌ای در پرند رباط کریم بود رفته  و با جسد خونین زنی در آشپزخانه روبه‌رو شدند.  در ادامه، جسد با دستور مقام قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و کارشناسان این سازمان در گزارشی علت مرگ را ضربه به سر و خونریزی ناشی از ضربه‌ها اعلام کردند.
پسر مقتول در تحقیقات به مأموران گفت: امروز وقتی به خانه پدر و مادرم آمدم، سراغ مادرم را گرفتم که پدرم گفت چون خسته بوده، خوابیده. 
در همان لحظه به آشپزخانه رفتم اما ناگهان با جسد خونین مادرم روبه‌رو شدم که نفس نمی‌کشید. با نگرانی از پدرم پرسیدم چه بلایی سر مادرم آمده که او با خونسردی جواب داد نمی‌دانم. من هم با پلیس و اورژانس تماس گرفتم.
با اظهارات پسر مقتول، مأموران به پدر 85 ساله او ظنین شدند و وی را تحت نظر قرار دادند. در نخستین گام، مأموران به سراغ دوربین‌های مداربسته ساختمان رفتند و مشخص شد پیرمرد در زمان قتل همسرش خانه بوده است و بعد از آن با کیسه‌ای مشکی از در خارج شده است. 
در ادامه مأموران زباله‌های نزدیک ساختمان را بررسی کردند و کیسه‌ای که آن را به سطل انداخته بود دریافتند که همسر مقتول چند لباس خونی را به سطل زباله انداخته است.
با این مستندات پیرمرد به اتهام قتل عمد همسرش بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت. متهم در همان بازجویی‌های اولیه به قتل همسرش اعتراف کرد و در توضیح ماجرا گفت: ما 60 سال پیش باهم ازدواج کردیم. 
با اینکه من خیلی به همسرم محبت می‌کردم اما او هیچ محبتی به من نمی‌کرد و بود و نبودم برایش اهمیتی نداشت. همه زندگی‌ او پسرش بود. 
با اینکه طی سال‌های اخیر من به بیماری‌های متعددی مبتلا شده بودم ولی او به من توجهی نمی‌کرد و بارها وقتی حال خیلی بدی داشتم من را تنها گذاشت و به خانه پسرش رفت. 
من با همه این مشکلات و فشارهای روحی کنار آمدم تا اینکه متوجه شدم همه اموالش را به نام پسرمان کرده است. روز حادثه در آشپزخانه بودیم که بحث‌مان شد و به یکباره عصبانی شدم و با ماهیتابه چند ضربه به سرش زدم و او روی زمین افتاد.
پس از اعترافات صریح متهم، گزارش پزشکی قانونی و تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و پسر مقتول با ثبت شکایتی در دادسرا خواستار قصاص برای پدرش شد.
 
 رضایت به پدر در دادگاه
در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده پسر قربانی که تنها ولی دم مقتول بود اعلام گذشت کرد و گفت: پدرم با بی رحمی مادرم را کشت ولی من راضی به مرگ او نیستم و از قصاص پدرم می‌گذرم.
سپس متهم سالخورده که بسختی صحبت می‌کرد به جایگاه رفت و گفت: من با همسرم اختلاف داشتم و همیشه از او بی مهری می‌دیدم دیگر از زندگی‌ام خسته شده بودم. روز حادثه سر موضوعی  شروع به فحاشی کردم  و همسرم در اعتراض به رفتارم سرش را به دیوار کوبید و موجب مرگش شد. من او را نکشتم و اتهام قتل عمد را قبول ندارم.
با پایان جلسه رسیدگی و با توجه به رضایت ولی دم، قضات وارد شور شدند تا برای متهم از جنبه عمومی جرم و طبق ماده 612 قانون مجازات اسلامی حکم صادر کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8096/11/639270/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها