روی خط خبر


افزایش بی‌سابقه سطح پوشش برفی حوضه آبریز فلات مرکزی

سطح پوشش برفی حوضه آبریز فلات مرکزی در هفته اول دی‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال رشد قابل توجهی داشته است.
سطح پوشش برفی کشور یکی از شاخص‌های تأمین آب مورد نیاز است و هرچه این سطح افزایشی باشد نشان از بهترشدن وضعیت تأمین آب است. تازه‌ترین گزارش مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی نشان از آن دارد که سطح پوشش برفی حوضه آبریز فلات مرکزی در هفته نخست دی‌ماه امسال در حالی به رقم ۹۷ هزار ۴۷۲ کیلومتر رسیده که پارسال در همین زمان ۱۵ هزار و ۳۵۱ کیلومتر بود و رشد قابل‌توجهی داشته است. میانگین سطح پوشش برفی این حوضه آبریز در ۱۵ سال اخیر ۵۷ هزار و ۶۱۲ کیلومتر بوده است. سطح پوشش برفی حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان هم در هفته نخست دی‌ماه نسبت به مدت مشابه پارسال با رشد روبه‌رو شده است.


بخش نفت با 6/6 درصد بیشترین رشد اقتصادی را در ۶ ماه ۱۴۰۱ ثبت کرد

بانک مرکزی گزارشی درباره رشد 3 درصدی اقتصاد ایران در نیمه نخست امسال ارائه کرد که بر اساس آن گروه نفت با ۶.۶ درصد، صنایع و معادن با ۳.۸ درصد، خدمات با ۲.۶ درصد و گروه کشاورزی با ۱.۱ درصد بیشترین مقدار رشد را در ۶ ماه نخست امسال داشته‌اند.
در نشست شامگاه یکشنبه (۱۸ دی‌ماه) ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور برگزار شد، گزارش‌هایی در زمینه رشد اقتصاد ایران، تولید و اشتغال ارائه و بررسی شد. در این نشست گزارش بانک مرکزی در خصوص رشد ۳ درصدی اقتصاد ایران در نیمه نخست امسال ارائه شد. بر اساس این گزارش، گروه نفت با ۶.۶ درصد، صنایع و معادن با ۳.۸ درصد، خدمات با ۲.۶ درصد و گروه کشاورزی با ۱.۱ درصد بیشترین میزان رشد را در ۶ ماه نخست امسال داشته‌اند. بر اساس گزارش بانک مرکزی، مقدار رشد سرمایه‌گذاری در ماشین‌آلات در نیمه نخست ۱۴۰۱ نویدبخش بهبود وضع تولید و اشتغال در سال‌های آینده است.


۲۴ میلیون لیتر بنزین آماده صادرات است

رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور گفت: اگر عرضه ۲۴ میلیون مترمکعبی امروز سی‌ان‌جی را دو برابر کنیم یعنی معادل ۲۴ میلیون لیتر بنزین جایگزین می‌شود و دولت می‌تواند این میزان را صادر کند.
محسن جوهری، درباره اینکه چرا باید از سوخت سی‌ان‌جی بیشتر استفاده کنیم، اظهار داشت: ما کشوری هستیم که بیشترین منابع گازی و گسترده‌ترین شبکه خطوط انتقال گاز را داریم و مزیت نسبی ما در حوزه سوخت این است که از سی‌ان‌جی به جای بنزین استفاده کنیم. اکنون در شرایطی هستیم که مصرف بنزین به‌ دلیل خودروهای پرمصرف بنزینی در کشور بسیار بالا است و به نظر می‌رسد خودروسازان داخلی توان تولید خودروهای کم‌مصرف را ندارند بنابراین دوگانه‌سوز کردن خودروهای بنزینی یکی از بهترین راهکارهای قابل انجام در کشور است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8100/14/640521/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها